Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleide å ha et abonnement på Retro Gamer, men lot det faktisk nettopp løpe ut. Årsaken er at til tross for høy kvalitet, så er bladet akkurat litt for stort og har litt for mange ting jeg ikke er voldsomt interessert i (som CPC, Spetrum osv). Hadde det vært mer fokus på Sega og 3-5 generasjon med konsoller ville jeg nok vært mer tilbøyelig til å fortsette. Sånn sett er jeg vel en del av prolemet.

Lenke til kommentar

Jeg pleide å ha et abonnement på Retro Gamer, men lot det faktisk nettopp løpe ut. Årsaken er at til tross for høy kvalitet, så er bladet akkurat litt for stort og har litt for mange ting jeg ikke er voldsomt interessert i (som CPC, Spetrum osv). Hadde det vært mer fokus på Sega og 3-5 generasjon med konsoller ville jeg nok vært mer tilbøyelig til å fortsette.

Fullstendig enig!

Finfint blad, men alt for mye om gamle microcomputers som C64, Intellivision, BBC Micro og ZX Spectrum og gamle arcadespill etter min smak. Det var før min tid. Særlig de maskinene som kun hadde popularitet i UK som BBC er uinteressant å lese om. Ønsker meg et retro-blad som fokuserer på konsoll fra NES og oppover til forrige generasjon (Dreamcast/PS2/GC/Xbox).

Lenke til kommentar

Det er fint at det er noe fokus på slikt, for det er tross alt kjedelig å bare lese om ting man allerede kjenner godt til, og spesielt gamle arkade-spill liker jeg godt at de har, dog er vektleggingen ikke helt etter min smak, og spesielt intervjuene og studieprofilene er nesten utelukkende om gamle spectrum eller armstad-utviklere som jeg dessverre ikke finner så interessant.

Anyways, spilte litt Super Adventure Island 2 i dag og det er interessant nok et av de mest Zelda 2-aktige spillene jeg har vært borti. Ser du borti fra settingen (tropisk) og vanskelighetsgraden (lav), så er det nesten helt lik. Til og med labyrinten ned mot Death Mountain virker å være kopiert. For en som meg som digger Zelda 2 er det med andre ord perfekt!

Lenke til kommentar

Hehe, problemet med NES/SNES/Sega spill-eraen er at alle utviklerne er japanere. De er nok ikke så enkle å få intervjuet som en engelsk ansatt i US Gold på 80-tallet som fortsatt driver i spillindustrien på et eller annet vis.

De gamle utviklerne lagde spillene jeg brukte timevis på, så jeg syns det er dritkult å lese lange intervjuer med dem. Artikkelen om Ocean Software f.eks. var gull.

Nintendo Power var vel en ganske sær-amerikansk greie for å backe opp NES i USA-lanseringen, siden det ikke kom ut i noen andre land på den tiden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kan se litt mørkt ut for en europeisk dato for wii u i nærmeste framtid.

NOE:

"We are not planning a specific European event like NOA, however we are looking to put the new Wii U console in the hands of as many people across Europe as possible and we will be in contact with news of our UK communications plan in the near future."

Håper virkelig ikke konsollen blir utsatt til 2013 her.

Kilde: Digitalspy

Lenke til kommentar

Min Wii synger litt på siste verset dessverre, så jeg kjøper en dag 1 uansett for å fortsette å kunne spille Wii-spill som Mario Kart og Brawl jevnlig - og skader jo ikke at man får litt bedre bildekvalitet pluss muligheten til å spille Wii U-spill heller.

Tipper prisen blir enten $299 eller $349 - noe annet og jeg blir veldig overrasket. Tror ikke Nintendo Land, Wiimotes eller hdmi-kabel kommer i pakken, og harddisker vil også bli solgt ved siden. Så for meg blir det vel å skaffe New Super Mario Bros U og Nintendo Land dag 1, og så Pikmin 3, Zombi U, Rayman Legends etc etterhvert.

Tror også at den kommer ut her før jul.

Lenke til kommentar

Kan forøvrig utdype litt hvorfor jeg tror den kommer ut før jul også her. En rekke europeiske og australske butikker har allerede fått promo-materiale for Wii U. Med 3DS og Wii kom dette ca to måneder før lansering, så det virker ihvertfall som Nintendo forsøker å få den ut også i Pal-land før jul. Det er også det eneste jeg har hørt fra folk (selv om det med at det ikke skal være en EU-event er mistenkelig).

Lenke til kommentar

Synes egentlig ikke det er mistenkelig. EU har ingen karismatisk Reggie-type som folk kjenner, så da får man nok bare en oversatt Nintendo Direct med Iwata i stedet.

Jeg tipper de tar en Wii om igjen:

NA November 19, 2006

JP December 2, 2006

EU December 8, 2006

Nord-Amerika prioriteres først for å rekke det viktige thanksgiving-salget.

Håper i tillegg til pris og dato å få høre noe om videre planer for Virtual Console. Håper selvsagt på et par Gamecube-spill tilgjengelig fra dag 1.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...