fnwilborn Skrevet 10. august 2012 Rapporter Del Skrevet 10. august 2012 Nå som Lånekassen har bekreftet at jeg tross alt får studiestøtte i år og, er min lommebok også rede. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 10. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. august 2012 Flotte greier Nikolai! Hva studerer du? Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 10. august 2012 Rapporter Del Skrevet 10. august 2012 Historie på masternivå. Sikter mot læreryrket. Pga av forsinkelse i utdannelsen var jeg ikke sikker på om jeg fikk støtte i år, men det fikk jeg. Så nå er økonomien sikret. Eneste skjæret i sjøen nå er det faktum at studentboligene i Bergen bruker et nettverk som krever VPN, og hverken ps3, 3ds eller Wii støtter det. Så jeg vet ikke om jeg får brukt nettverksfunksjonene ennå... Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 10. august 2012 Rapporter Del Skrevet 10. august 2012 Når Wii U kommer så er det hade bra til Wii. Sånn er det nok, selv om Nintendo en gang bablet noe om at Wii ville leve videre i mange år ved siden av Wii U. Faktisk hadde det vært hyggelig med et skikkelig Wii spill fra Nintendo, sånn mens vi venter. 3D Mario, Metroid, Donkey Kong eller noe. Det skal ikke mer til... Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 10. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. august 2012 Tok selv historie på tilsvarende grunnfagsnivå i 2004! Ligger nok kanskje noen timer civ/eu bak deler av den interessen Lenke til kommentar
Santar Skrevet 10. august 2012 Rapporter Del Skrevet 10. august 2012 Kan se ut som wii u får en senere lansering i europa. Kjipe greier. Ninty har visst produksjonsproblemer. Ser for meg at det kan bli wii lignende tilstander med manko på konsoller ved lansering. Kilde: CVG Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 10. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. august 2012 Jaja, i dag ble Europa Universalis IV annonsert, så tror nok mesteparten av 2013 uansett går opp i det for mitt vedkommende Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 10. august 2012 Rapporter Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Du fulgte med du også? Har hatt ipaden med meg i timesvis og fulgt forumet og twitch. Endret 10. august 2012 av fnwilborn Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 10. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. august 2012 Jeg ante faktisk ikke at det var en annonsering kommende, men så det via facebook bare minutter etter selve annonseringen, så det var bare flaks. Jeg kjenner at jeg ikke helt liker de tre tingene det har vært mest fokus på så langt, nemlig bedre grafikk (dette er å kaste bort ressurser etter min mening), tilbake til å legge spillet tettere opp til historien (dette er årsaken til at HoI og Victoria har så mye dårligere levetid enn EU, så vil være synd om det influerer EU også), og at "great people" - monarker osv skal få en mer sentral rolle. Derimot digger jeg at vi endelig får et nytt handelssystem, og håper egentlig at hele økonomien med infrastruktur, handel, demografi, produksjon, sosiale motsetninger osv endres og gjøres slik at den blir preget av mer valgfrihet enn av hva som har vært tilfellet i serien så langt. Kolonisering hadde også hatt godt av noen mer interessante mekanikker (husker du Imperialism?). Blir spenende å se hvordan de velger å prioritere! Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 10. august 2012 Rapporter Del Skrevet 10. august 2012 For å ta punktene, så er grafikk i seg selv ikke så viktig, men her har de sagt de inkluderer interface. Se til CK2, så vet du hva de er ute etter, grafisk sett skal de to spillene være svært like. De er IKKE ute etter å lage et deterministisk spill som EU2 og Vicky/HoI var/er, men etterstreber å lage et system som er a) tilpasset regionene og kulturene og b) plausibelt. Så vi vil for eksempel kunne se en 30årskrig, men ikke 30årskrigEN. For meg høres det ut som en videreutvikling av EU3mekanikken, ikke Vicky-mekanikken. De har sagt klart ifra at det ikke på noen måte er snakk om en tilbakegang til determinismen i tidlige spill. Mer viktige monarker er jeg positiv til. Det er ikke snakk om noen tvang, men en videreutvikling av EU3 sitt monark-system paret med CK2 sitt system med at styrker og svakheter utfolder seg i bonuser og events. Så en konge med gode kriger-egenskaper vil gi bonuser til troppenes ferdigheter, mens en dipomatisk konge vil gjøre det lettere å gjøre fordelaktige avtaler med naboene. Selv synes jeg det høres bra ut. Det nye handelssystemet med handelsruter man kan ta kontroll over høres fantastisk ut! Jeg har ikke fått med meg noen nyheter om koloniseringsforandringer. Har du sett noe? Tok selv historie på tilsvarende grunnfagsnivå i 2004! Ligger nok kanskje noen timer civ/eu bak deler av den interessen Grunnfag? Altså årsenhet? Stilig. Hva tok du? Er nok en vekselvirkning med civ/eu og interessen, helt klart. Lenke til kommentar
samco Skrevet 10. august 2012 Rapporter Del Skrevet 10. august 2012 Forhånds bestilte wii u for legne siden på gamestop tar en i sort.. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. august 2012 ... Bra du har troen! Jeg tror nok også det blir et fantastisk spill, men hadde nok håpet at de fokuserte på litt andre aspekter. Kommer uansett til å bli dag 1 for meg, akkurat som EU1, EU2 og EU3 var det (EU1 oppdaget jeg faktisk gjennom det nå omtrent døde "other games"-subforumet på apolyton en gang i forrige årtusen). Tok de to grunnleggende his-fagene, det om ny og det om eldre historie, og som fordypningsfag tok jeg de to midtøsten-fagene. Startet faktisk også på bachelor-oppgave, men han som ble veileder (Dyrvik) ga oss omtrent ingen frihet til å skrive egne ting, så da ga jeg like godt faen. Anyways, tilbake til Nintendo. Jeg har bestemt meg for å endelig skaffe meg en 3DS i forbindelse med New Super Mario Bros 2, og har lyst på en xl. Noen som vet om noen gode tilbud og/eller hvor det er best å skaffe den? Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 14. august 2012 Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 IGN har satt opp en liste over de 25 beste spillene på Wii. Kan ikke akkurat si meg enig. De har The Last Story foran Xenoblade, og Xenoblade ligger helt nede på 11. plass. Ikke er Another Code: R med på listen engang. http://www.ign.com/a...-games-2?page=1 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 14. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 (endret) DS-listen deres er helt ubrukelig også etter min mening. Hørte akkurat på en podcast med de nintendo-folkene hos IGN, og selv om det ikke er noen tvil om at Rich og de andre liker Nintendo, så er de ikke spesielt glad i hverken Wii eller DS, og det er ingen tvil om at de ikke har spilt i nærheten av like mange spill på disse plattformene som de har på PS360. Det er selvsagt ikke noe problem i seg selv, men det gjør at mange av de som stemmer frem listene egentlig ikke har noe forhold til eksempelvis spill som Another Code: R, og jeg kan nesten garantere at den eneste som har spilt Xenoblade hos dem er hun UK-korrespondenten som gjorde anmeldelsen. Dessuten er middelmådigheter som Dead Space Extraction aaaaaaalt for høyt oppe, sannsynligvis basert på den lille hypen dette spillet hadde den gangen det kom ut (og at mange mente det var et perfekt spill for plattformen). Velvel, ønsker man god Nintendo-dekning er det nok best å gå til sider som Nintendo World Report. De er ikke perfekte, men har i det minste spilt alle de mer nisje-utgivelsene og hatt sitt fokus på Wii/DS på en helt annen måte enn Rich, Audrey, Sam, Fran og de andre som dekker Nintendo hos IGN. Edit: Kjenner jeg blir irritert over at slike ting som Muramasa, Dead Space Extraction og Red Steel 2 er med over spill som Silent Hill: Shattered Memories, Sonic Colours, Sakura Wars, Little Kings Story og Zack & Wiki. Du merker bare at ingen av de som jobber der nå har spilt disse tingene mer enn fem minutter, noe som er synd og gjør at jeg har vanskelig for å ta de listene de lager veldig seriøst. Og at Metroid Other M ikke er med er bare helt latterlig. Historien er selvsagt dårlig, men det er den i en rekke andre brukbare spill også uten at de har fått i nærheten av samme backlash som Other M fikk. Endret 14. august 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. august 2012 Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 Dere som har peil, hva med å fiske opp noen best off-Wii-lister selv? Evt linke til noen dere faktisk mener har bra lister. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 14. august 2012 Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Jeg kan prøve å sette opp en liste, men det er veldig vanskelig å plassere spillene da slike ting endrer seg etter hvilket humør jeg er i. 1. Another Code: R 2. Xenoblade 3. Super Mario Galaxy 2 4. Super Mario Galaxy 5. Okami 6. Zelda: Skyward Sword 7. Zelda: Twilight Princess 8. Donkey Kong Country Returns 9. The Last Story 10. Excite Truck 11. Super Paper Mario 12. Project Zero 2 Wii Edition 13. Kirby's Epic Yarn 14. Zack & Wiki 15. New Super Mario Bros. Wii 16. Silent Hill: Shattered Memories 17. Fragile Dreams 18. Mario Kart Wii 19. Goldeneye 20. Red Steel 2 21. Wario Ware: Smooth Moves 22. Cursed Mountain 23. Deadly Creatures 24. Epic Mickey 25. Kirby's Return to Dream Land Usikker på hvor riktig det er å ta med Okami da jeg ikke har spilt Wii-versjonen. Men jeg har spilt PS2-versjonen og elsket det, og kan ikke se for meg at det er dårligere på Wii. Har heller ikke startet på Pandoras Tower, men mest sannsynlig presser det seg inn på listen. Endret 14. august 2012 av Crazy Joe Davola 1 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 14. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Slike ting er alltid vanskelig, spesielt siden ingen har spilt alle spillene. Er vel derfor det er greit at man er flere som går sammen om å lage slike lister, men her er ihvertfall min top 25 liste: 1. Super Mario Galaxy 2. The Legend of Zelda: Twilight Princess 3. Metroid Prime Trilogy 4. Super Smash Bros Brawl 5. Donkey Kong Country Returns 6. The Legend of Zelda: Skyward Sword 7. Super Mario Galaxy 2 8. Xenoblade 9. New Super Mario Bros Wii 10. Monster Hunter Tri 11. Metroid Other M 12. The Last Story 13. Mario Kart Wii 14. Silent Hill: Shattered Memories 15. Zack & Wiki 16. Wii Sports Resort 17. Okami 18. Resident Evil 4 19. Sonic Colours 20. Fragile Dreams 21. Sakura Wars 22. Little Kings Story 23. Rayman Origins 24. No More Heroes 25. Sin & Punishment 2 I det store og det hele ikke egentlig så ulik den listen IGN laget, spesielt i toppen, så kanskje jeg ikke skulle vært såpass hard mot den. Litt usikker også på hvor mye man skal ta med av spill som Okami som først kom ut på PS2. Det vanlige er vel å ta med spill som ble bedre av å bli portet til Wii, og jeg tar derfor meg både Okami og Resident Evil 4 (men kunne kanskje like gjerne hatt med de to Pikmin-spillene og REmake). Wii har også et veldig solid bibliotek av eventyr-spill portet fra PC som Broken Sword, Tales of Monkey Island, Back to the Future, Secret Files 1&2, Runaway og mye mer. Dette er glimrende spill, og noen av dem ville nok kommet inn her hadde jeg følt at Wii-versjonene var å anbefale fremfor PC-versjonene. Det har jeg dog ikke kunnskap nok til å gjøre. Endret 14. august 2012 av taterfyrings 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. august 2012 Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 Jeg tror faktisk ikke jeg har spillt 25 titler på Wii en gang Ellers godt arbeid med å sette opå listene deres folkens! Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 14. august 2012 Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 Glemte å ta med Project Zero 2 Wii Edition, så la det inn nå. Ellers ble New Super Mario Bros 2 sendt idag Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 14. august 2012 Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 Faen, ryktene har seg at Luigis Mansion Dark Moon blir utsatt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå