Morfeo Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 Etter to skuffende generasjoner hvor Nintendo ble stadig mer irrelevant og de mest interessante spillopplevelsene stort sett fantes på konkurrentenes plattformer, kom de tilbake med en konsoll som både tilbydde noe helt nytt OG har fantastiske spill helt i topp-sjiktet av hva spillbransjen leverer. At Wii i tillegg har fantastisk mange glimrende 2D-spill, Virtual Console og en rekke mer nisje-utgivelser som Sakura Wars, Muramasa og Fragile Dreams gjør den til i mine øyne til den soleklart beste Nintendo-konsollen siden Snes. Dessverre har den ikke fått noe real sjanse av mange, og er derfor helt ekstremt undervurdert blant spilljournalister og blant det store flertallet av deltakere på slike forum som dette. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 Et raskt søk i neogaf-tråden om emnet, og du vil finne mange mer eller mindre pålitelige folk som hevder dette. Min kilde er en tidligere fransk spilljournalist som kjenner folk i Ubisoft. Det er med andre ord en grunn til at jeg kaller dette "rykter" og ikke noe mer. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Er Fragile Dreams ett bra spill? Ser det har fått blandet omtale, men jeg såg den del fram til tittelen i forkant lansering, så fallt det av radaren. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Et raskt søk i neogaf-tråden om emnet, og du vil finne mange mer eller mindre pålitelige folk som hevder dette. Min kilde er en tidligere fransk spilljournalist som kjenner folk i Ubisoft. Det er med andre ord en grunn til at jeg kaller dette "rykter" og ikke noe mer. Det eneste for hånd jeg har sett er at Crytec ikke likte at de måtte skru av spillefjøla for å få 1080p30hz på den uoptimaliserte utgaven av Crysis. Så jeg vil faktisk ha kilde. Virker mer som at Havok ikke har hatt nok tid til å spesialkompilere fysikkbibloteket sitt. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Et raskt søk i neogaf-tråden om emnet, og du vil finne mange mer eller mindre pålitelige folk som hevder dette. Min kilde er en tidligere fransk spilljournalist som kjenner folk i Ubisoft. Det er med andre ord en grunn til at jeg kaller dette "rykter" og ikke noe mer. Det eneste for hånd jeg har sett er at Crytec ikke likte at de måtte skru av spillefjøla for å få 1080p30hz på den uoptimaliserte utgaven av Crysis. Så jeg vil faktisk ha kilde. Virker mer som at Havok ikke har hatt nok tid til å spesialkompilere fysikkbibloteket sitt. Og hvor pålitelig er da dette? Å kjøre et spill som Crysis i native 1080p med brukbart detaljnivå vil nok kreve omtrent tredobbelt så kraftig maskinvare som PS360. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Er Fragile Dreams ett bra spill? Ser det har fått blandet omtale, men jeg såg den del fram til tittelen i forkant lansering, så fallt det av radaren. Jeg likte det. Kan lese litt på innlegg nummer 5 her http://www.diskusjon...ic=1353361&st=0 Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Etter to skuffende generasjoner hvor Nintendo ble stadig mer irrelevant og de mest interessante spillopplevelsene stort sett fantes på konkurrentenes plattformer, kom de tilbake med en konsoll som både tilbydde noe helt nytt OG har fantastiske spill helt i topp-sjiktet av hva spillbransjen leverer. At Wii i tillegg har fantastisk mange glimrende 2D-spill, Virtual Console og en rekke mer nisje-utgivelser som Sakura Wars, Muramasa og Fragile Dreams gjør den til i mine øyne til den soleklart beste Nintendo-konsollen siden Snes. Dessverre har den ikke fått noe real sjanse av mange, og er derfor helt ekstremt undervurdert blant spilljournalister og blant det store flertallet av deltakere på slike forum som dette. GameCube i mine øyner hadde mye mer å gi en det Nintendo Wii ga meg selvom den hadde kvalitetspill. På GameCube fikk jeg mine favoritt rollespill som Baiten Kaitos og glimrende Tales Of Symphonia samt Metal Gear Twin Snakes. Beste versjonen av Resident Evil 4 kom også til GameCube. Samt en haug med andre titler gamere ikke vet hva er eller som de ikke kaller et "spill" Det Wii manglet for meg var noe bedre VC butikk og mer fokus på onlinetjenester (vennekoder blææææh) å noe lignende ala trophies/achievements system. Endret 6. august 2012 av iToMaN Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Et raskt søk i neogaf-tråden om emnet, og du vil finne mange mer eller mindre pålitelige folk som hevder dette. Min kilde er en tidligere fransk spilljournalist som kjenner folk i Ubisoft. Det er med andre ord en grunn til at jeg kaller dette "rykter" og ikke noe mer. Det eneste for hånd jeg har sett er at Crytec ikke likte at de måtte skru av spillefjøla for å få 1080p30hz på den uoptimaliserte utgaven av Crysis. Så jeg vil faktisk ha kilde. Virker mer som at Havok ikke har hatt nok tid til å spesialkompilere fysikkbibloteket sitt. Og hvor pålitelig er da dette? Å kjøre et spill som Crysis i native 1080p med brukbart detaljnivå vil nok kreve omtrent tredobbelt så kraftig maskinvare som PS360. Spørs hvordan du måler. 6 år med maskinvareforbedringer er ganske imponernde til syvende og sist. Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Jeg synes Zelda-demoen så fantastisk ut. Samme hva Sony og MS kommer opp med, vil den fortsatt se fantastisk ut. Jeg tipper vi får se det fulle potensialet til Wii U i store eksklusive titler, ikke i de mer eller mindre oppskalerte versjonene av PS360-spill (ingen dristig spådom kanskje...) Jeg håper ikke Wii U roter seg bort i alt for mange alternative kontrollere (U-Pad, Wiimote, Classic). Hva skal utviklerne gå ut i fra at spiller 2, 3 og 4 normalt bruker? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 GameCube i mine øyner hadde mye mer å gi en det Nintendo Wii ga meg selvom den hadde kvalitetspill. På GameCube fikk jeg mine favoritt rollespill som Baiten Kaitos og glimrende Tales Of Symphonia samt Metal Gear Twin Snakes. Beste versjonen av Resident Evil 4 kom også til GameCube. Samt en haug med andre titler gamere ikke vet hva er eller som de ikke kaller et "spill" Det Wii manglet for meg var noe bedre VC butikk og mer fokus på onlinetjenester (vennekoder blææææh) å noe lignende ala trophies/achievements system. Twin Snakes er en dårligere versjon av PS1-klassikeren, mens RE4 er soleklart best på Wii. Tales of Symphonia og Baten Kaitos er ok rpg-er, men de er også sørgelig alene på en konsoll nesten blottet for den sjangeren. Wii er heller ikke noe storvekter på rpg-er, men et spill som Xenoblade er alene grunn nok til at den slår gamecube også på det punktet. Er ellers enig i at onlinetjenestene på Wii er elendige, og at det hadde vært bra med achievements, men siden heller ikke gamecube hadde dette, så vet jeg ikke hvor relevant det er for diskusjonen. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 RE 4 er desidert best på Gamecube, uten tvil. Sånn er det bare... Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 RE 4 er desidert best på Gamecube, uten tvil. Sånn er det bare... Tull. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Et par nyheter. Sven hos Capcom Unity har bekreftet at Capcom har "some good stuff coming" for Wii U, men at de ikke kan annonsere noe enda. Som vi vet, så har ikke Capcom så langt annonsert en eneste Wii U-tittel, dette til tross for at de er en av Nintendos sterkeste støttespillere på 3DS. Hideki Kamiya som lager P-100 for Nintendo har bekreftet på twitter at han ønsker å fortsette å lage spill til Wii U etter P-100. Han kommenterte også at han synes Playstation Battle Royale er en skamløs rip-off. Mistwalker-utviklerne mener at Wii U gir dem store muligheter for å videreutvikle jrpg-sjangeren. En representant for EA uttalte anngående NHL13 på Wii U at han ville "definitely keep my eyes open in the coming weeks". Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Capcom "Some good stuff is coming and I'd love to tell you more... but for now, I have to keep it a surprise. Sorry." http://www.examiner.com/article/wii-u-has-good-stuff-planned-from-capcom Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Ja, jeg skrev det ovenfor, men alltid greit med kilder Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Blåe cover burde gjøre det enklere for folk å skille Wii U fra Wii. Ikke dumt. Endret 7. august 2012 av Leflus Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Ser ikke så aller værst ut det der, noe likt gamecube coverne kanskje, men poenget er vel at de skal skille fra Wii coverne nå i dag. Endret 8. august 2012 av kidio007 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Gamestop USA har sagt at de vil starte med pre-orders fra mandag. Det kan med andre ord virke som en annonsering av pris er nært forestående. Neste uke er jo også Gamescom, så det virker ikke for usannsynlig å tenke at vi får en Nintendo Direct på mandag med den mest vesentlige informasjonen om launchen. Siden Promo-materialer allerede er dukket opp i butikker rundt omkring, så virker vel en oktober-release sannsynlig. Det vil også være lurt for å få med seg releasen til stortitler som Assassins Creed 3 og Black Ops 2 - og harmonere med det Shane Satterfield sa på Invisible Walls i juni. Alle andre kilder - og Nintendos egen nære historie - peker imidlertid fremdeles på November. Personlig tror jeg vi vil bli overrasket med en tidlig oktober-lansering, ihvertfall i vesten. My wallet is ready! Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Når Wii U kommer så er det hade bra til Wii. Viss Assassins Creed 3 til WiiU kommer omtrent på lanseringen så skaffer jeg den versjonen enkelt, orker ikke å ha det til X360 for eks, der betaler men ekstra for unlocke hele spillet, nemlig en onlinedel. Nintendo Wii ga meg det jeg ville ha, 2 episke Mario spill og 2 episke Zelda spill! Disse fire spillene ligger på top 15 denne generasjonen å det vil jeg kalle episk! Som du sa, my wallet is ready om den kommer til å koster 5000kr med 2 spill så kjøper jeg den. Endret 10. august 2012 av iToMaN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå