Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Styringen er lett nok når man er vant med det. Man styrer Kid med den analoge slideren og sikter med stylusen. Man skyter med skulderknappen. Litt komplisert er det i starten, men ikke verre enn å ha spilt FPSer med tastatur lenge i årevis, før man går over til mus og tastatur. (de av oss som var med FPSer fra starten i Wolfenstein vet hva jeg snakker om.) :)

Lenke til kommentar

Jeg har selv vært litt av og på om jeg skal kjøpe Kid Icarus, men har funnet ut at jeg venter til jeg finner det billig. Klønete styring er det verste jeg vet, selv om man til slutt blir vant til det. Ser for meg at jeg legger vekk spillet i frustrasjon, og da er det surt å ha betalt fullpris for det.

Tror jeg kommer til å prioritere Kingdom Hearts: Dream Drop Distance. Og det frister med 3DS XL også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hver sin smak, vikingkylling. For meg var Uprising bortkastede penger, hovedsaklig grunnet kontroll-systemet, selv om jeg heller ikke er stor fan av on-rail. Å spille i senga eller "godstolen" i stua gav raskt håndkrampe samt dårlig presisjon i selve spillet. Å bruke et bord og plastholderen som fulgte med funket bedre, men da var sittestilling ikke særlig komfortabel. Når jeg i tillegg ikke fikk til å spille med 3d-effekten, som for min del er halve morroa med 3DS, ble spillet satt i hylla etter et par timer.

Har lest tips om å bruke tommel-stylusen som fulgte med DS Phat i stedet. Skal teste det ut jeg bare får rotet DS-en frem igjen. Spillet i seg selv og ikke minst dialogen var jo sjarmerende og morro.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at folk er skeptisk til styringen. Selv var jeg inne på tanken å droppe det, men gav det en sjanse. Det første kvarteret løp jeg rundt en fiende i treningsmodus, men klarte knapt å holde siktet på ham når jeg løp. Selv om han sto i ro. :p Men etter tyve minutter med spilling hadde jeg fått ganske bra kontroll på sakene, og spillet åpnet seg opp betraktelig. Spillet i seg selv var svært bra, og dialogen veldig morsom og sær. Men selv på det tekniske er det svært bra gjennomført. Det er enormt med våpen å plukke opp, og brettene kan fint spilles mange ganger. De fleste har en del hemmeligheter å finne, med alt fra hemmelige kister til hemmelige bosser. Er det virkelig verdt å la en litt sær kontrollmetode gjøre at dere overser dette spillet fullstendig? :) Eller ta det på denne måten: Jeg selger stort sett alt jeg har av spill en gang i blandt på Gamestop for å finansiere nye spill, så akkurat nå har jeg kun to nye spill i samlingen. Det ene er Theatrythm Final Fantasy (klassiker, prøv demoen på eShop) som jeg kjøpte for noen få dager siden. Det andre er Kid Icarus Uprising. Selv Resident Evil: Revelation er solgt for lenge siden. ;)

Lenke til kommentar
Styringen er lett nok når man er vant med det. Man styrer Kid med den analoge slideren og sikter med stylusen. Man skyter med skulderknappen. Litt komplisert er det i starten, men ikke verre enn å ha spilt FPSer med tastatur lenge i årevis, før man går over til mus og tastatur. (de av oss som var med FPSer fra starten i Wolfenstein vet hva jeg snakker om.) :)

Wolf3d med keyboard var tider ja :wee:

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min 3ds. Men ble egentlig litt skuffet av hvor sykt liten den er å holde i. Er det bare jeg som har litt for store hender for den eller er det flere enn meg som synes den er litt ekkel å holde?

Er nesten så jeg vurdere å kjøpe 3ds XL når den kommer, noen som vet om den vil bli litt bedre å holde?

Lenke til kommentar

Jeg sitter enda å spiller på min Gameboy Micro, den er liten den.

Men er enig at 3DS original er veldig liten skjerm på, akkurat som en iphone, altfor liten skjerm for gaming i min smak!!

Elkjøp har 3DS XL til 1799kr, er ikke så gale pris det

Jeg skal beholde min originale 3DS pga har 22 spill på minnekortet der, pluss jeg liker at den er shiny i lakken, noe som XL ikke er :)

Lenke til kommentar

Hurra og glede!

Project Zero 2 ble sendt fra gamezone i dag, stod at det var bekreftet på lager 18.juli da, men de har nok fått det inn tidligere enn ventet! Kjøpte forøvrig Skyward Sword her om dagen også, så da skal vi varme kretsene i Wii`en godt fremover :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...