Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har spilt Theatrythm Final Fantasy? Kjøpte det i går, og så langt er det nesten bedre enn jeg håpet på. Faktisk sliter jeg med å velge mellom å spille det og Secret World, og det sier jo ikke lite. Eneste jeg misliker litt er at det kun er en karakter fra hver av de tretten spillene åpne fra start (og man kan visstnok åpne en til fra hvert spill), så det er veldig mange karakterer jeg kunne ønsket var med som ikke er det. I tillegg tar det vanvittig med tid å åpne flere karakterer, så det er nok best å bare venne seg til de folkene man har. Men heldigvis er det mange jeg liker der, så det går nok bra. :) Anbefales sterkt til alle fans av Final Fantasy og/eller rytmespill. :)

For øvrig et intervju med Ichiro Hazama, produsenten bak T:FF her. Interessante ting å merke seg er at han vil lage en hel serie med Theatrythm-spill, med alt fra Theatrythm Dragon Quest (logisk) til, øh, Theatrythm Tomb Raider. :p (han har for øvrig også nevnt i et et annet intervju at de ikke har noen planer om ekstra folk som DLC ennå, men at det er en god ide.)

http://www.siliconer...ther-questions/

Btw demoen er ute på eShop, så det skader ikke prøve. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Elkjøp har nå fått 3DS XL i sin nettbutikk til 1795,- i fargene blå, rød og sølv. Grei pris?

Så langt er det den billigste prisen jeg har sett i alle fall.

Men ser også at det står noe feil der.

Pakken inneholder:

Nintendo 3DS XL

Strømadapter

Oppladbart batteri

SD-minnekort 4 GB

Det følger jo ikke med noe strømadapter(?).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

VIkingkylling:

Står at den er not available on eshop..

Jo, demoen er, det står at fullversjonen ikke er available

Eshop -> Demos -> Final Fantasy -> Download demo

Lenke til kommentar

Pz2 er enda ikke å oppdrive i butikker. 3ds spillet et slaktet pga det krever veldig sterkt lys for å fungere med kameraet. Og du må være ekstremt nøye med hvordan boka på bordet ligger før spillet kjenner den igjen og trigger bok-eventen f.eks.

Lenke til kommentar

Rythm Thief lovet bra i starten, men feilen (som jeg ser det) er at de kombinerte rytmespill og professor Layton. Det funket ikke for meg i lengden. Hver for seg er de bra nok, men sammen ble jeg sittende med en utrolig kjedelig historie og kjedelige puzzles og ventet på at rytmespillene skulle dukke opp. I tillegg var det stor variasjon i rytmespillene i starten, men etter noen timer begynte det å bli mer og mer reprise av gamle spill.

Theatrythm Final Fantasy kobler sammen rollespill og rytmespill, og jeg synes det passer mye bedre. Det er ikke et direkte rollespill i vanlig forstand, men man har tretten karakterer å velge mellom i starten (man lager en gruppe på fire) (en fra hvert spill, og flere kan åpnes etterhvert). Hver karakter går opp i level, har diverse skills osv som i vanlige rollespill, og gruppen har et inventory felles. Rollespillbiten er kanskje ikke helt så bra som den kunne vært, men jeg liker den. Men fordi historien kun er fortalt i rytmespillene går det fort å komme til moroa, så man blir ikke sittende og lete etter selve spillet. Dette er først og fremst et rytmespill basert på Final Fantasy, ikke et Final Fantasy som rytmespill. Men moro er det. :) Det meste vi kjenner fra FF er med, til og med summons og chocobos. Selv en og annen bosskamp har de fått plass til. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Spørs hva du er ute etter, men for å ta noen:

Mutant Mudds

Iwy the Kiwi?

Soul of darkness

Shantae: Risky's Revenge (DSi Ware)

Pushmo

Let's Golf 3D

Kid Icarus 1 og 2

Donkey Kong

Ellers har vi jo de GBA-spillene ambassadørene fikk. Noen av dem er sluppet til vanlige folk, om jeg ikke tar helt feil. Ellers kan du jo investere i Theatrythm Final Fantasy. Da trenger du neppe flere spill på en stund. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...