Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg er litt misfornøyd med nintendo

og det er at det ser ut til at de sjeldent har tilbudshelger eller noe lignende på online butikken sin.

Etter å kjøpt spill til alle konsollene over en del år + PC så vil jeg si at Nintendo kommer klarest dyrest ut

totalt sett når det kommer til kjøp av digitale spill.

Steam slår dog alle ned i støvlene på grunn av bundlene sine men der er problemet at man får med en masse man nødvendigvis ikke har lyst på eller blir å spille.

Lenke til kommentar

Men så har Nintendo foreløpig kun gitt ut småspill på eShop, samt en del til Virtual Console. Vi får se hvordan det går når de har gitt ut fullversjoner en stund. :)

 

In other news endte jeg opp med å kjøpe Heroes of Ruin likevel. Rart det der. :p Kan nok komme med førsteinntrykk, anmeldelse, whatever senere når jeg gidder. Men nå er sommeren her, så da blir det mye utetid. ;)

Lenke til kommentar

Har fått spilt Heroes of Ruin en del nå, og har gått gjennom tutorial-dungeonen med alle fire klassene. Det tar riktignok bare et kvarter, tyve minutter, men gikk gjennom den to ganger med Alchitect og spilt litt online for å teste det. Dette er bare et rent førsteinntrykk, så klart.

 

Demoen (ligger på eShop) lar oss spille med Vindicator og Gunslinger, eller 'svært løvefyr med digert sverd' og 'fyr med to pistoler' om du vil. Fullversjonen tilfører Alchitect og Savage. Hvis vi bruker den standard formelen med kriger, tyv, magiker osv er Vindicator den vanlige krigeren med sverd, og Gunslinger er bueskytteren. Alchitect (ja, staves faktisk sånn) er magikeren, skjønt en magiker med en svær halberd hun svinger like lett som vanlige folk svinger et sverd. Ikke helt normalen, med andre ord. :p Savage på sin side minner mye om Vindicator, og jeg har ærlig talt ikke spilt nok med de to for å se hva som egentlig er forskjellen. Så langt virker det som om Vindicator er kriger med sverd og skjold, mens Savage er kriger med tohåndssverd. Dvs han både gjør og tar mer skade.

 

Plottet er greit nok, men seriøst, hvem bryr seg? :p Det som gjør Heroes of Ruin interessant for meg er to ting: Loot systemet er svært bra, og vi kan få nye quests daglig og ukentlig via Spotpass. Selv om jeg bare har vært gjennom tutorialen noen ganger har jeg ikke akkurat slitt med å få loot. Det kryr av seg. De som lagde det sier det er 80.000 forskjellige ting du kan plukke opp av utstyr, og det sier jo sitt. Det imponerende er dog ikke antallet i seg selv, men at det meste ser ganske annerledes ut. Det er ikke alltid det er store forskjeller, men tar du på deg nye støvler vises det på karakteren. (unntatt med løvefyren. Han bruker ikke støver i det hele tatt, men knebeskyttere. Interessant detalj.) ;) I et spill som Diablo 3 er det jo logisk at nytt utstyr vil vises på karakteren, men på en liten håndholdt konsoll? Ikke verst. :)

 

Daily Quests er det andre store her. Dagens quester er riktignok bare å banke opp noen edderkopper, utforske en hule og så videre, men vi får nye quests hver eneste dag av denne typen. Disse questene gir oss en spesiell type penger i belønning vi kan bruke i en egen butikk med spesialutstyr. I tillegg får vi ukentlige quests (denne uken: Fullfør seks quests på rad med Savage uten å avslutte spillet) for en enda større pengesum. Jeg aner ikke hvor lenge de vil gi oss nye quests på denne måten, men Dragon Quest IX gav oss nye quests hver eneste uke i et helt år. Om de klarer bare halvparten så lenge her vil det likevel være svært mye moro for pengene. :)

 

Et av de største minusene med Heroes of Ruin er dessverre multiplayer. Loot som droppes er free for all, så det er bare å ta det du finner før noen andre finner det. Det i seg selv er irriterende, men i tillegg kan vi holde opp på krysset for å ta det på oss automatisk eller ned for å selge det. Med andre ord er det alt for lett å løpe bort til loot og selge det før noen andre får tak i det. Men på den annen side er dette neppe et problem om man spiller med venner. Gjør man det blir spillet et helt annet. Her er det mulighet til å lage en allianse med andre spillere for å få diverse bonusgreier, og man kan bruke voice chat i spillet gjennom 3DSen. Endelig en bra måte å bruke mikrofonen på. :)

 

Alt i alt et meget bra spill så langt. Det er ikke akkurat det 'beste' ARPGet jeg har spilt, men langt fra det verste. Om du liker ARPGs og har spilltørke er det verdt å prøve demoen i det minste. :)

Lenke til kommentar

Plukka opp heros of ruin på 3ds fredagen oxo greit nokk spill synd max level er bare 30

Koselig enkelt og greit rolle spill som ikke krever mye av spilleren et av de bedre 3ds spillene på lenge.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Jeg var interessert i Heroes of Ruin da jeg er veldig glad i sjangeren, så testet demoen på torsdag og må dessverre si jeg ble ikke imponert.

 

Bare enda en middelmådig diablo klone til konsoll. Generisk art stil, komplett uinteressangt plot, treg framerate så fort det kommer flere enn to tre fiender på skjermen og visuelt sett ser det rett og slett ikke særlig bra ut. Må si det er litt merkelig at det går så tregt når det visuelle bare ser et ut som det er et lite hakk over nintendo ds.

Daily quest konseptet virker interesangt dog, men når det er så å si det eneste spillet har til sin fordel hjelper det lite.

 

Om en er skikkelig desperat etter et hack n slash spill i lommen og ikke har noen andre håndholdte enn 3ds kan jeg se at dette nok kan fylle et behov, men personlig venter jeg heller på Torchlight 2 for å få min hack n slash loot game fix etter diablo 3.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Tja, jeg har spilt Diablo 3 siden launch (og gjør det fortsatt), sponset Path of Exile med 10 dollar for å få beta access, spiller Heroes of Ruin nå, gleder meg til Torchlight 2 og venter spent på Grim Dawn. Det ene utelukker ikke det andre. ;) For øvrig var jeg ikke spesielt imponert over demoen heller, men det er tross alt bare en demo. Har ikke opplevd noe særlig problem med framerate i fullversjonen, men brukte over en time i en enslig dungeon fordi jeg ikke fant helt ut hva jeg skulle gjøre for å komme videre. Liker sånt. :) Når det er sagt har jeg endelig kommet gjennom hele dungeonen (Spawning Pools), men har fortsatt ikke fullført questet for å utforske hele greia. ;)

 

Men spillet er nok ikke for alle, dessverre. Noen krever litt mer enn andre av spill. Vi som liker enkel moro kan ha det mye moro med Heroes of Ruin. :)

Lenke til kommentar

Hva er det du prater om? Har jeg sagt jeg ikke liker enkle spill?

Spill kan være så enkle eller avanserte de bare vil, det eneste jeg krever er at spillet er morsomt å spille, og for meg var ikke Heroes of Ruin det.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Selvefølgelig er det jo spillbarheten som betyr noe, men det må da være lov å påpeke andre aspekter med et spill uten å få den "du bryr deg bare om grafikk" beskyldningen.

Når en har spillt spill så lenge som jeg har blir det bare komisk å få den ytringen mot seg.

 

Poenget var at spillets visuelle stil er utrolig generisk, det har ikke sin egen særegenhet, bare random wow like fantasy style. Føles bare som de har klasket ihop noe.

Men dette var jo bare ett aspekt av min kritikk.

Gameplayet er rett og slett bare middelmådig.

 

Men ikke ute etter å starte en stor diskusjon her, smaken er nå endog som baken.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...