Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg vil frem til er at jeg aldri har sett Elkjøp ha en bra pris på nye spillkonsoller, og de som jobber der vet ikke forskjellen på en Xbox og PS3. Etter min erfaring, i alle fall.

Det er jo nettopp på Elkjøp (og Lefdal) det går an å få tak i billige spill og konsoller ved lansering, ihvertfall sammenlignet med andre fysiske butikker. Det er jo nettopp et problem for andre butikker at Elkjøp kjøper inn stort, og dumper prisen. Dog er det veldig stor forskjell mellom butikkene. En må gjerne til et av stormarkedene for å få gode priser, de mindre butikkene (som fortsatt kan være ganske store) er ikke på langt nær like rimelige.

Og hvem bryr seg om de ikke kan forskjellen på en 360 og en PS3, så lenge du gjør det? En går uansett ikke til elkjøp for eksperttips.

Lenke til kommentar

Man rusler ikke bort på Gamestop og kjøper spill og utstyr til flere hundre kroner mere enn Elkjøp, bare fordi folka på gamestop er spillnerder. Om personen i kassa kan alt om Rihanna eller alt om Nintendo-spill fra 1987 er meg knusende likegyldig. Sånn sett er platekompaniet ofte en hundrelapp billigere enn de andre kjedene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Så det er ikke fordi det er kulere å gå på Gamestop med spillnerder i kassa, og mye større utvalg der? Fordi de på noen måte fortjener mine penger mere enn en annen kjede?

Sånn tenkte jeg før, nemlig. Helt til jeg begynte å gå litt mere rundt, og fant at f.eks. Platekompaniet gjerne ligger 100kr under fullpris for et nytt spill.

Akkurat som at jeg i flere år gikk på fagbutikken Outland for å kjøpe overprisete tegneserier og bøker (de tar dollarprisen og ganger med 10, uansett valutakurs), istedet for å bare bestille fra amazon til halve prisen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Akkurat som at jeg i flere år gikk på fagbutikken Outland for å kjøpe overprisete tegneserier og bøker (de tar dollarprisen og ganger med 10, uansett valutakurs), istedet for å bare bestille fra amazon til halve prisen.
Kjøpte BlackJack til 169kr en gang derfra og kunne ikke fatte det var så dyrt. Så så jeg bakpå at den koster 16 dollar. Neste volum kjøpte jeg fra Amazon for 6 pund.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...