Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vist 245kr i fortollingsgebyr fra 01.08.12 på posten.no. Pga varen er over 1000kr så er dette prisen. Hadde varen vært 200-1000kr så blir det forenklet fortolling, og det hadde det vært 125kr etter 01.08.12

Så da blei WiiU drøyt 120kr dyrere fra Amazon om man ikke fortoller selv.

Virker som man ikke kan bestille lengere nå. Sikkert mange som har bestilt i kveld, spess fra England:P

Endret av lyon
Lenke til kommentar

Tollreglene er jo lagt opp slik at ting ikke skal bli dobbelt så billig fra utlandet, for å beskytte norske selgere. Så den dealen var vel ikke så fantastisk egentlig. Annet enn at man kan legge igjen £199 på en engelsk nettside og ikke ane når man får konsollen

Lenke til kommentar

Mer trøbbel innad i Retro enn antatt ser det ut til:

http://emilyrogersblog.wordpress.com/2012/06/13/trouble-brewing-at-retro-studios-rocky-development-for-wii-u-project/

Det er tidligere kjent at flere nøkkelpersoner forlot selskapet i 2008 for å starte sitt eget (Armature Studios), men senere har også en rekke andre personer forlatt selskapet.

Karl Deckard – Senior Designer of Metroid Prime 1, 2, and 3. (Left Retro to work at Sucker Punch)

Jason Behr – Designer of Metroid Prime. Senior designer on Metroid Prime 2: Echoes (Now works with 343 on Halo 4.)

Andy O’ Neil - Technical Lead Engineer and principal engineer on Metroid Prime and Metroid Prime 2: Echoes . (He left Retro to become president of Bluepoint Games)

Marco Thrush – Senior Software Engineer on Metroid Prime 1, 2, and 3. (Left Retro to work at Bluepoint Games.)

Steve McCrea – Engineering and Senior Engineering on Metroid Prime 1, Metroid Prime 2: Echoes, and Metroid Prime 3: Corruption (He is now the Senior AI Engineer at Armature Studio)

David “Zoid” Kirsh – Senior engineer on Metroid Prime 1, 2, and 3. Zoid is responsible for the data streaming that takes place when you travel from one section of the world to the next. Also responsible for the Queen Parasite boss encased in a giant cylindrical shield. David “Zoid” Kirsh worked on Quake games with ID before joining Retro Studios. (Zoid Kirsh left Retro Studios after the Metroid Prime trilogy and he now works for Valve on network interaction in multiplayer games.)

Paul Tozour – Senior engineer for Retro Studios from July 2003 to June 2008. According to his resume, he worked on extensive gameplay, AI, and tools development for Metroid Prime 2: Echoes, Metroid Prime 3: Corruption, and two other projects. One of the projects was most likely Donkey Kong Country Returns.

Alejandro Roura – Environment artist and full-time Animator for Metroid Prime 1, 2, and 3. Worked as an animator and environment artist for Retro Studios from 2000 to 2007. (Now works as animator at Crystal Dynamics. Probably working on “Tomb Raider”.)

Frank Lafaente -Engineering Director on all three Metroid Prime games. (Currently, Frank is a Director of Gameplay programming at Insomniac Games.)

Kai Martin - Software engineer on all three Metroid Prime games. (Currently working as a V.P. – Development at Thomas TradeWeb)

Chip Sbrogna – One of 4 level designers on Metroid Prime 2: Echoes. Now works at Sixense Studios creating DLC for Valve’s Portal 2.

Ben Sprout – Artist on Metroid Prime 2 and Metroid Prime 3. (Currently works at Guerilla Games. His last two games were Killzone 2 and Killzone 3.)

Aaron de Orive – Lead writer/Story consultant for Metroid Prime 3: Corruption.

Cliff Young – World Artist for Metroid Prime 3: Corruption.

Bobby Pavlock – A level designer on Metroid Prime 3: Corruption who left Retro to work at Gearbox and then became Sr. Designer at Armature Studio.

Todd Simmons – Audio contractor for Metroid Prime 2 and 3.

Ilya Nazaou – Artist for Metroid Prime 3 who now works for Bethesda. See his amazing artwork here: http://ilyanazarov.com/

Tom Papadatos – Senior Artist on Metroid Prime 1 (Now Lead Character Artist at Disney Interactive Studios)

James H. Dargie – Senior Artist and designer on Metroid Prime 1 (He is now currently Studio Art Director at Sony Computer Entertainment America)

Ian Olsen – Character artist for Metroid Prime 3

Sonny Santa Maria – Contract Animation for Metroid Prime 3 (Left Retro to work at companies like Sony and Sega).

Michael Cheng – Level Designer for Metroid Prime 2 from Aug 2003 - May 2005 (Left Retro and became lead level designer at Sony and LucasArts. Then became lead game designer at Electronic arts.)

Amanda Rubright - Game and Level designer on Metroid Prime 1 between 2001 through 2003. (After MP1, she left to work for companies like Ubisoft and Junction Point.)

Tony Giovannini – Was a level designer for Metroid Prime 1.

Nate Purkeypile – World Artist and Cinematics Scripter on Metroid Prime 3. (Currently a Senior World Artist at Bethesda Softworks)

Mike Miller (Senior Engineering)

Monty Goulet (Sound Scripter for Donkey Kong Country Returns)

Chris Torres (Contract Animation)

Nick McBride (Contract Animation)

Mark Brady (Contract Art) – Environment artist who created models, textures, and other assets for DKC Returns

Michael Witt (Contract Art)

Minner veldig om Rare etter Goldeneye og Perfect Dark og er vel hovedforklaringen på hvorfor ikke vi har hørt noe fra de to siste E3-ene.

Lenke til kommentar

Mulig en del elkjøp-ansatte ikke er så kompetente på spill, men det er individuelle arbeidere der også, så det finnes Elkjøp butikker med folk som har iallefall litt peiling.

Mulig de ikke har hatt noen voldsomme lanseringstilbud, kan ikke huske noe i hodet nå.. Men de har iallefall hatt tilbud på konsoller før.

Uansett var bare Elkjøp noe jeg slang opp. I det siste har jeg kjøpt nye maskiner på Game.no (3DS,VITA).

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en PS3 fra Elkjøp for 2100 da den som regel var ganske mye dyrere andre steder. Har også kjøpt en laptop og små-ting derfra. Ikke noe vondt å si om dem.

For første gang i min Skyward Sword playthrough kom jeg til et punkt hvor endringene mine skapte en irritasjon! Det var et story-punkt som krevde en spesiell variant av Skyward Strike, og da funket selvfølgelig ikke min custome versjon. Så jeg måtte reboote uten endringer og se på en cutscene. Gud så tregt den teksten scrollet... og hvorfor i alle dager blir jeg alertet om samme tingen flere ganger på rad? Jeg tror jeg i det minste støtte på 30 irritasjoner i de ~5 minuttene jeg spilte vanilla-Skyward Sword.

Lenke til kommentar

Det jeg vil frem til er at jeg aldri har sett Elkjøp ha en bra pris på nye spillkonsoller

Husker introduksjonsprisen på Wii var kr. 1999,- på Elkjøp. Enorm kø ved lanseringsdagen. Det var mens f.eks. Komplett og andre nettbutikker skulle ha 2500-2600 kroner. Men føler de ikke er noe billigere enn konkurrentene nå.

Forresten ser at DSi koster 1200 kr. og 3DS koster 1300 kr. på Elkjøp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...