fnwilborn Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Hehe, merkelig at en norsk side linket til den japanske siden, jeg antok det var kun der det lå jeg. Takk. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Software-konferansen skal vistnok bare handle om 3DS-spill, men vi får se. Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Kommersielt gjør nok Nintendo klokt i å satse på 2D Mario. Det selger tross alt mye bedre enn Zelda og Metroid. Jeg synes pro kontrolleren ser grei ut, men blir litt usikker på hvor Nintendo vil med den. Egentlig skulle man tro U tab'en alltid var bedre. Selv i nsmb på ds drar man nytte av en ekstra touch-skjerm. Jeg er også litt bekymret for fremtiden til Wiimoten som fps kontroller, men U tab'en vil kanskje gjøre det samme pluss mer. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Nja, Zelda og Metroid er gamle serier som stammer helt tilbake fra NES, så enhvert ny Nintendo-konsoll "må" ha minst ett spill fra hver serie, imho. I tillegg har jo jo Castlevania: Lords of Shadow: Mirror of Fate på 3DS, i tillegg til et "ekte" Castlevania: Lords of Shadow 2. Alt tyder på at det (Mirror) blir et Metrovania, så om Nintendo ikke lager flere Metroid-spill på en stund fordi de ikke selger er det jo rart at Capcom våger å satse så mye på Castlevania. I tillegg har jo Zelda 3DS vært bekreftet lenge, så man skal ikke se bort fra at både Zelda og Samus dukker opp neste E3. .Kanskje før, som f.eks Tokyo Game Show eller på den messa i Tyskland. Som om ikke det er nok har vi drøssevis av Zelda-spill på 3DS allerede. Etter en rask hoderegning vil jeg si jeg har fem eller seks Zelda-spill og tre Metroid-spill på 3DSen allerede. Vi har nok ikke sett det siste til dem. Edit: Og ikke glem at de vekket opp igjen Donkey Kong med Donkey Kong Country Returns på Wii, og så både StarFox (StarFox 64 3D) og Kid Icarus (alle tre er på 3DS). Og nå er det sterke rykter om et nytt F-Zero, på toppen av det hele. Nintendo er ikke redde for å vekke opp igjen gamle serier. For den saks skyld får vi til og med Mickey Mouse: Power of Illusion, en oppfølger til både Epic Mickey og Mickey Mouse: Castle of Illusion på en gang. Edit 2: Sorry, følger uvanlig lite med på det jeg skriver. .p Men dere skjønner vel hva jeg mener. Endret 6. juni 2012 av vikingkylling Lenke til kommentar
Neutrinocore Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Tror Nintendo har en god launch line-up i forhold til julesalget (tror de sikter inn på release ikke lenge før det). Det er kanskje ikke så mye å skryte av for hardcore-gamers, men de har flere titler som nok vil selge. De har jo tross alt Wii Fit U, som blir en etterfølger av en av en av deres best solgte titler til Wii. Ellers har de jo Nintendo Land og LEGO City Undercover, som sikkert vil appellere til barn og barnefamilier. Gjenstår bare å se om de gidder å bruke penger på en ny konsoll. I tillegg har de jo noe som vil være fristende for litt mer hardcore-gamers også. Tror nok at New Super Mario Bros. U, Rayman, Zombie U og Pimkmin 3 vil få noen til å ville kjøpe Wii U relativt tidlig. Ble selv litt skuffet over det jeg har sett hittil av spill, men absolutt noe her som frister. Så om det ikke blir kjøp ved launch, så blir det nok ikke lenge etter. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Castlevania er Konami, ikke Capcom, og Lords of Shadows serien er så langt ifra et ekte Castlavania man kommer. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Kommersielt gjør nok Nintendo klokt i å satse på 2D Mario. Det selger tross alt mye bedre enn Zelda og Metroid. Jeg synes pro kontrolleren ser grei ut, men blir litt usikker på hvor Nintendo vil med den. Egentlig skulle man tro U tab'en alltid var bedre. Selv i nsmb på ds drar man nytte av en ekstra touch-skjerm. Jeg er også litt bekymret for fremtiden til Wiimoten som fps kontroller, men U tab'en vil kanskje gjøre det samme pluss mer. Motion+ brukes ihvertfall i pikmin 3, så det kan tyde på at ihvertfall Nintendo selv har planer om å støtte den videre. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Nja, Zelda og Metroid er gamle serier som stammer helt tilbake fra NES, så enhvert ny Nintendo-konsoll "må" ha minst ett spill fra hver serie, imho. I tillegg har jo jo Castlevania: Lords of Shadow: Mirror of Fate på 3DS, i tillegg til et "ekte" Castlevania: Lords of Shadow 2. Alt tyder på at det (Mirror) blir et Metrovania, så om Nintendo ikke lager flere Metroid-spill på en stund fordi de ikke selger er det jo rart at Capcom våger å satse så mye på Castlevania. I tillegg har jo Zelda 3DS vært bekreftet lenge, så man skal ikke se bort fra at både Zelda og Samus dukker opp neste E3. .Kanskje før, som f.eks Tokyo Game Show eller på den messa i Tyskland. Som om ikke det er nok har vi drøssevis av Zelda-spill på 3DS allerede. Etter en rask hoderegning vil jeg si jeg har fem eller seks Zelda-spill og tre Metroid-spill på 3DSen allerede. Vi har nok ikke sett det siste til dem. Edit: Og ikke glem at de vekket opp igjen Donkey Kong med Donkey Kong Country Returns på Wii, og så både StarFox (StarFox 64 3D) og Kid Icarus (alle tre er på 3DS). Og nå er det sterke rykter om et nytt F-Zero, på toppen av det hele. Nintendo er ikke redde for å vekke opp igjen gamle serier. For den saks skyld får vi til og med Mickey Mouse: Power of Illusion, en oppfølger til både Epic Mickey og Mickey Mouse: Castle of Illusion på en gang. Edit 2: Sorry, følger uvanlig lite med på det jeg skriver. .p Men dere skjønner vel hva jeg mener. Har aldri forstått hvorfor du alltid blander sammen Nintendo og Castlevania (og her Capcom) når det jo er KONAMI som står bak den serien. Lords of Shadow 2 er forresten ikke bekreftet for noe Nintendo-plattform, og rapportene fra e3 er dessverre at Mirrors er elendig. Det er heller ikke Nintendo som vekker opp Illusion-spillene, men det vet du vel også Tror Nintendo har en god launch line-up i forhold til julesalget (tror de sikter inn på release ikke lenge før det). Det er kanskje ikke så mye å skryte av for hardcore-gamers, men de har flere titler som nok vil selge. De har jo tross alt Wii Fit U, som blir en etterfølger av en av en av deres best solgte titler til Wii. Ellers har de jo Nintendo Land og LEGO City Undercover, som sikkert vil appellere til barn og barnefamilier. Gjenstår bare å se om de gidder å bruke penger på en ny konsoll. I tillegg har de jo noe som vil være fristende for litt mer hardcore-gamers også. Tror nok at New Super Mario Bros. U, Rayman, Zombie U og Pimkmin 3 vil få noen til å ville kjøpe Wii U relativt tidlig. Ble selv litt skuffet over det jeg har sett hittil av spill, men absolutt noe her som frister. Så om det ikke blir kjøp ved launch, så blir det nok ikke lenge etter. Assassins Creed 3 kommer på Wii U i oktober, så den er ihvertfall ute til det. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 dette spillet får mye hat, men New Super Mario Bros Wii er tross alt et av de aller beste spillene på Wii. Bakgrunnene var oppgradert og så hyggelige ut, vi har 5-spiller, og forhåpentligvis en mer interessant oververden en tidligere. Sier ikke mye når vi snakker wii det.. Syntes ikke spillet var mer enn meh for å være ærlig. Spiller heller Super Mario Bros 3 på emulator på Wiien. Lenke til kommentar
Neutrinocore Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Noen som forresten vet noe om de spillene Nintendo "gjemte" i den facebook oppdateringa på Wii U siden deres rett før E3? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 [sier ikke mye når vi snakker wii det.. Syntes ikke spillet var mer enn meh for å være ærlig. Spiller heller Super Mario Bros 3 på emulator på Wiien. Vel det er din mening. Jeg mener Wii-biblioteket er blant de beste noensinne, og mener likevel at New Super Mario Bros Wii er et av de beste spillene til Wii. Det er ikke like bra som SMB3 selvsagt - men hvilke spill er egentlig det? Alle band er ikke like bra som beatles heller, men det kan være riktig så bra likevel. Men det er selvsagt helt greit at du har en annen mening, bare tullete måte å skrive det på. Anyways, noen nyheter som ikke akkurat er sjokkerende, er at EA har sports-spill på vei til Wii U. Dette twitret en representant for EA i dag. Hvorfor de enda ikke er annonserte aner jeg ikke, men det er ihvertfall et godt tegn. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Har aldri forstått hvorfor du alltid blander sammen Nintendo og Castlevania (og her Capcom) når det jo er KONAMI som står bak den serien. Lords of Shadow 2 er forresten ikke bekreftet for noe Nintendo-plattform, og rapportene fra e3 er dessverre at Mirrors er elendig. Det er heller ikke Nintendo som vekker opp Illusion-spillene, men det vet du vel også Ta det med ro, selv jeg skjønner ikke hvordan hjernen min funker. Hihi. Men det jeg mente er at Castlevania ikke bare fortsatt er i live, men det fikk en reboot med Lords of Shadow, og nå kommer C:LoS: MoF til 3DS. Aner ikke om det blir bra eller ikke, skjønt jeg har mine tvil da jeg ikke ble noe særlig imponert over LoS-universet. Men siden det er et 2.5D Castlevania på 3DS er det nok all grunn til å tro det er et Metrovania-spill, så den sjangeren er fortsatt i live hos de store selskapene. Legg så til at Nintendo har vekket opp igjen en hel haug med gamle franchiser som Kid Icarus, StarFox, Donkey Kong Country og Luigi's Mansion, for å nevne noen. Metroid: Zero Mission og Metroid: Fusion kom til GBA, og Metroid 1 og 2 samt Fusion er allerede kommet til 3DS. Dette er mange løse tråder som ikke har noen egentlig sammenheng hver for seg, men de kan lett knytes sammen slik: Gammel serier vekkes opp + Metrovania-sjangeren + Gamle Metroid-spill på 3DS = Nytt Metrovania fra Nintendo? Edit: Jeg vet vi fikk Other M på Wii, men det var ikke et Metrovania. Før det hadde vi Prime-spillene, men de er FPSer. Bortsett fra Fusion og Zero Mission på GBA har vi ikke hatt et Metrovania siden Super Metroid på SNES, om jeg ikke husker helt feil. Det er vel på tide med mer snart? Endret 6. juni 2012 av vikingkylling Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Det jeg lurer på er hva er forskjellen på grafikk (om det i det hele tatt er noen forskjell) og hvilke nye elementer skjermen på kontrolleren vil gi spill som Assasins Creed 3, Darksiders2,Mass Effect 3 osv.. Er det elementer som er artige så vil det jo friste, og er det bedre grafikk eller mer stabil framerate så vil det friste enda mer. Dette er ting som jeg aller mest vil ha svar på egentlig.... Som andre så ble jeg skuffet av E3 konferansen, men nå som stormen har roet seg litt så vet en jo at det vil komme mye kult til denne maskinen. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg kan lett skjønne hvordan man tenker på Castlevania som "Nintendo". Castlevania og Mega Man, bortsett fra Mario er vel de mest ikoniske "Nintendo"-seriene. Muligens hakket under Zelda. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Det jeg lurer på er hva er forskjellen på grafikk (om det i det hele tatt er noen forskjell) og hvilke nye elementer skjermen på kontrolleren vil gi spill som Assasins Creed 3, Darksiders2,Mass Effect 3 osv.. Er det elementer som er artige så vil det jo friste, og er det bedre grafikk eller mer stabil framerate så vil det friste enda mer. Dette er ting som jeg aller mest vil ha svar på egentlig.... Som andre så ble jeg skuffet av E3 konferansen, men nå som stormen har roet seg litt så vet en jo at det vil komme mye kult til denne maskinen. Jeg tror ikke du skal forvente at disse portene får bedre grafikk på Wii U uansett hvor mye kraftigere konsollen er. Dessverre. Alle som har snakket om dette i media har sagt at det blir likt. Men hvordan selve skjermen vil brukes kan jo bli interessant. Kult å ha kartet tilgjengelig hele tiden i AC for eksempel. Ellers kult at flere tenker som meg, at konferansen var forferdelig skuffende, men at det tross alt kommer en del til kult. Forhåpentligvis får vi også vite mer utover høsten. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg kan lett skjønne hvordan man tenker på Castlevania som "Nintendo". Castlevania og Mega Man, bortsett fra Mario er vel de mest ikoniske "Nintendo"-seriene. Muligens hakket under Zelda. Men Castlevania og Mega Man har levd lange og fruktbare liv på andre konsoller. Mange mener det beste Castlevania-spillet er på PS1, og det finnes også meget gode spill på TurbografxCD, Mega Drive, PS2, Xbox, PSP, 360 og PS3 - for å nevne noen plattformer Castlevania eksisterer på. Mega Man finnes jo på alt mellom himmel og jord, og de beste Mega Man-spillene på slutten av nittitallet og starten av 2000-tallet var vel også å finne på Sonys plattformer. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg kan lett skjønne hvordan man tenker på Castlevania som "Nintendo". Castlevania og Mega Man, bortsett fra Mario er vel de mest ikoniske "Nintendo"-seriene. Muligens hakket under Zelda. Men Castlevania og Mega Man har levd lange og fruktbare liv på andre konsoller. Mange mener det beste Castlevania-spillet er på PS1, og det finnes også meget gode spill på TurbografxCD, Mega Drive, PS2, Xbox, PSP, 360 og PS3 - for å nevne noen plattformer Castlevania eksisterer på. Mega Man finnes jo på alt mellom himmel og jord, og de beste Mega Man-spillene på slutten av nittitallet og starten av 2000-tallet var vel også å finne på Sonys plattformer. Ja, Castlevania eksisterer på mange plattformer, men det var kun på Nintendo de første årene da serien satte grunnlaget for veien videre. Det gjør at det alltid vil være en Nintendo-serie for mange, til tross for spill på andre plattformer. Nintendo har hatt egne Castlevania-spill hele veien, nå sist med de tre til GBA og de tre til DS. Og nå Mirror of Fate. I tillegg er det på mange måter to Castlevania-serier, på samme måt e som det er to Metroid-serier. Vi har 'vanlig' Castlevania til alle mulige plattformer, og vi har Metrovania, i hovedsak på Nintendo sine plattformer. (bortsett fra Symphony of the Night.) Metroid har jo vanlig Metroid og Metroid Prime. Begge foregår i Metroid-universet, men det er to helt forskjellige spill. Og for den saks slyld er Sonic ikke Nintendospill, til tross for at han bor der nå. Han er og blir en Sega-karakter. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg tenker alltid at jeg spiller et Nintendo spill, selv om jeg sitter og spiller Symphony of the Night på PSP, og jeg tviler på jeg er alene. Hell, det er veldig mange som bruker PSP som en SNES emulator og ikke noe annet. Og du kan vel ikke mene at de beste Mega Man spillene er de som også finnes på Playstation? For min del er Mega Man og Castlevania Nintendo, Sonic og Yakuza er Sega, Crash Bandicoot og Parappa er Sony, og Microsoft finnes ikke =P Av disse har Nintendo og Sega mange andre viktige franchiser jeg knytter mot dem dog. Og Tekken/GT/Ico vil vel alltid føles mest riktig på Sony, selv om jeg egentlig ikke bryr meg så veldig Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 "> " type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> "Denne videoen er privat" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå