Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Jeg antar man vil høre om mange sammenligninger rundt ytelsen sammenlignet med X360 og PS3, men husk at Wii U er en helt ny konsoll utviklerne ikke har erfaring med mens de kanskje har jobbet med 3-4 spill til PS360. Da er det mer fornuftig å sammenligne med X360-spill fra 2005.

Trine 2: Director's Cut er det som definitivt har imponert visuelt sett mest til nå, men det har nok mye med utmerket artwork å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen gode nyheter folkens, Nintendo har bekreftet at alle spillene vi har kjøpt digitalt kan flyttes over til Wii U, og alle Wii-spill kan spilles på Ubletten.

Det var virkelig gode nyheter! Jeg kan altså sitte i sofaen og spille DKCR, Rayman origins, SM World etc etc på en håndholdt konsoll med stor, flott skjerm. Akkurat som jeg har drømt om. Nå ble jeg litt glad igjen.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske Nintendo bare kunne legge Wii U spec'en på bordet, slik at vi kunne slippe å spekulere. Jeg antar at de da kunne stoppet de mest negative ryktene, eller i det minste blitt ferdig med de negative oppslagene i god tid før konsollen lanseres.

Jeg tror ikke de har noe å skamme seg over. Konkurrentene har tross alt 512 mb ram og en gpu av 3xxx generasjonen ( eller var det eldre.)

Lenke til kommentar

Jeg antar man vil høre om mange sammenligninger rundt ytelsen sammenlignet med X360 og PS3, men husk at Wii U er en helt ny konsoll utviklerne ikke har erfaring med mens de kanskje har jobbet med 3-4 spill til PS360. Da er det mer fornuftig å sammenligne med X360-spill fra 2005.

Jeg tror ikke WiiU er så forskjellig fra PS360 at utviklerne blir satt 7 år tilbake, og WiiU er sannsynligvis en del sterkere i utgangspunktet uansett, så en høyere standard enn 360 anno 2005 skal vi da ihvertfall forvente.

Likevel tror jeg nok ikke en skal ha for store forhåpninger til noe nevneverdig grafisk overtak over dagens konsoller, ihvertfall ikke før de større eksklusive spillene begynner å rulle ut (hva nå enn det blir).

Jeg tror ikke de har noe å skamme seg over. Konkurrentene har tross alt 512 mb ram og en gpu av 3xxx generasjonen ( eller var det eldre.)

Jeg vet ikke hva du mener med 3xxx generasjonen(og har ikke så lyst til å søke etter det heller, gitt navnets natur ;), men PS3 har ihvertfall en nvidia 7800GTX(eller GTO?) basert GPU, 360 en litt nyere og sterkere Ati x1600xt...noe i den duren.

Ellers er jeg enig i at Nintendo er kjipe når de ikke gir oss litt mer info om WiiU. Særlig kjedelig når de heller ikke har noen betydelige spill å vise fram til konsollen.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Hehe, tror Nintendo har et lite imageproblem. Spillreporteren fra CNN rapporterte fra Nintendo showet at han håpet Wii U ville få fart i den gamle Wii'en igjen. Altså trodde han at Wii U bare er en kontroller til den gamle Wii'en. Er kanskje ikke så mange som vet at der er en helt NY konsoll. Og dette er etter å ha holdt den i hånda og testet demospill selv.

Han sa også at han hadde testet Pikmin 3, og det var et "kid's game".

Lenke til kommentar

Et imageproblem kanskje, men like for CNN som for Nintendo. Noen som er satt til å dekke E3 for en av de mest innflytelsesrike TV-kanalene i verden, burde vite slikt uavhengig av den noe mangelfulle informasjonen fra Nintendo. Det var ok å gjøre den tabben i fjor, ikke i år.

Kommentaren om Pikmin vitner også om en viss uvitenhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

6 PM PST. Det er vel kl. 03.00 i natt hvis jeg ikke tar feil. Kun 3DS-spill.

Wii-spill planlagt ute før jul:

Retail games:

NBA 2K13 (2K Sports)

Ben 10: Omniverse (D3Publisher)

Family Party: 30 Great Games (working title) (D3Publisher)

Rise of the Guardians: The Video Game (D3Publisher)

Mass Effect 3 (EA)

Jett Tailfin (Maximum Games)

Tank! Tank! Tank! (Namco Bandai)

Tekken Tag Tournament 2 (Namco Bandai)

Lego City: Undercover (Nintendo)

New Super Mario Bros. U (Nintendo)

Ninja Gaiden 3: Razor's Edge (Nintendo)

Nintendo Land (Nintendo)

SiNG (working title) (Nintendo)

Wii U Panorama View (working title) (Nintendo)

Game & Wario (working title) (Nintendo)

Pikmin 3 (Nintendo)

Project P-100 (working title) (Nintendo)

Wii Fit U (Nintendo)

Aliens: Colonial Marines (Sega)

Sonic & All-Stars Racing Transformed (Sega)

Darksiders 2 (THQ)

Assassin's Creed 3 (Ubisoft)

Just Dance 4 (Ubisoft)

Marvel Avengers: Battle for Earth (Ubisoft)

Rabbids Land (Ubisoft)

Sports Connection (Ubisoft)

Your Shape: Fitness Evolved 2013 (Ubisoft)

ZombiU (Ubisoft)

Rayman Legends (Ubisoft)

Scribblenauts Unlimited (Warner Bros)

Batman: Arkham City Armored Edition (Warner Bros)

Digital-only games:

Chasing Aurora (Broken Rules)

Trine 2: Director's Cut (Frozenbyte)

Runner 2: Future Legend of Rhythm Alien (Gaijin Games)

Aban Hawkins & the 1,001 Spikes (Nicalis)

Cloudberry Kingdom (Pwnee Studios)

Hele 31 retailspill selv om jeg tror noen blir utsatt underveis. Aliens: Colonial Marines er allerede utsatt tli 1. kvartal og kan ikke tenke meg Nintendo gir ut 10 spill før jul. Halvparten er mer realistisk.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne likt å få specsene slik som dere, men jeg tror Nintendo tenker at da vil bare MS og Sony kunne bruke disse mot dem neste år når de avdukker det som åpenbart kommer til å være mye kraftigere konsoller. Dessuten er det vel nå som med Wii-en strengt tatt ikke specsene, men unike inputmetoder som står sentralt. Surt for oss, men kanskje lurt for Nintendo. Anyways, han CNN-reporteren skulle mistet jobben. Seriøst. Alle vi her inne hadde gjort en bedre jobb enn han for halve lønnen.

Men det blir vel min oppgave å bringe tilbake litt positivitet her, hvis vi legger den grusomme presentasjonen bak oss, og reflekterer over titler som faktisk skal komme før jul så har vi:

Pikmin 3 - dette er stort for enhver Nintendo-fan. Spillet hadde noen grøtete teksturer, og vannet så ikke spesielt avansert ut, men gameplayet var godt viredeutviklet, og spillet kjørte i 60fps - dessuten kan vi jo håpe at grafikken blir enda mer finpusset frem til jul.

New Super Mario Bros U - dette spillet får mye hat, men New Super Mario Bros Wii er tross alt et av de aller beste spillene på Wii. Bakgrunnene var oppgradert og så hyggelige ut, vi har 5-spiller, og forhåpentligvis en mer interessant oververden en tidligere.

Rayman Legends - fjorårets spill har fått massive mengder skryt både her og fra kritikere, nå kommer oppfølgeren eksklusivt til Wii U, og det ser minst like bra ut.

Zombi U - dette ser i mine øyne svært genereisk ut, men veldig mange skriver at spillet - til forskjell fra eksempelvis RE - går tilbake til en mer ekte surivival-opplevelse. Kan bli bra, men kan også blir Red Steel. Uansett flott med en helt ny serie.

Project P-100 - Kamiya er director for dette innovative action/taktikk spillet fra Platinium. Dette ser awesome ut, men er det jeg er mest redd for at kan bli utsatt.

Nintendoland - Dette ser interessant ut av flere grunner. For det første så har Iwata twitret at minispillene kommer til å hinte om hvilke spill som kommer til Wii U, for det andre så er dette en glimrende måte for nye gamere å bli introdusert i de ulike universene som Nintendo kan tilby, og for det tredje (og viktigst) så virket flere av spillene riktig innovative og interessante. Bør dog komme med konsollen for full effekt.

Om alle disse ender opp med å komme før jul slik det annonseres med nå, så synes jeg faktisk lanseringen ser riktig så bra ut. Det store spørsmålet er dog hva som skjer etter jul, og det er der Nintendo har skuffet ihvertfall meg, men vi kan vel håpe at der slippes informasjon om dette når det nærmer seg - og at de klarer noenlunde å opprettholde både kvantitet og kvalitet.

Lenke til kommentar

Har sett gjennom listen, og disse fire er de jeg står igjen med.

Lego City: Undercover (Nintendo)

Aliens: Colonial Marines (Sega)

Darksiders 2 (THQ)

Assassin's Creed 3 (Ubisoft)

Scribblenauts Unlimited (Warner Bros)

Aliens? Kan like greit kjøpe det på PC. Darksiders 2 og Assassin's Creed 3 kommer på PS3. Det eneste som er eksklusivt til Wii U (så vidt jeg vet) er Scribblenauts. Jeg elsket de to spillene på DS, så gleder meg til å se hva de får til med Wii U-versjonen. Den største 'feilen' med spillene til DS var svak hardware, så det var begrensninger på hva man kunne gjøre. Men på Wii I har vi ikke disse begrensningene lengre, så i teorien kan det bli en klassiker. Men når det er sagt kjøper jeg ikke Wii U kun for Scribblenauts.

Ellers har vi jo Lego City. Det lille vi så av gameplay virket svært lovende, men siden det er Lego tør jeg ikke håpe på at det blir et 'voksent' spill. Sannsynligvis går de i samme felle som de aller fleste og tenker "Barnespill? Ergo må det være så lett å spille at en blind hamster kan klare det". Hvorfor er det så få som forstår at barn under 10 år ikke er komplett idioter? Tvert imot er det barn som har best tid og interesse av å faktisk sette seg inn i spill, så barnespill burde faktisk bli mer avanserte en mange voksenspill.

Så langt ser det ut til at det blir å vente en del måneder for å se hva som dukker opp etterhvert. Kanskje blir det ikke Wii U før til neste sommer, eller enda senere.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Jepp, lanseringen ser ut til å bli solid. En del utdatert og tvilsomt, men Pikmin og New Mario Bros alene berger den for Nintendo-fans. Et såpass høyprofilert spill som Assassin's Creed 3 er også et pluss og uvant kost for de som er vant til Wii. Men nei, jeg ser ikke noe som får meg til å løpe å kjøpe Wii U foreløpig.

Uansett langt bedre enn 3DS i alle fall som trolig hadde den minst interessante lanseringen jeg har sett (Nintendogs+Cats, Pilotwings Resort, SFIV 3D og Steel Diver kort sagt).

Jeg er bare spent på hva som kommer etter lanseringsperioden. Frykter en real tørke med tanke på hva som ble annonsert på E3.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg vil påstå 3DS ikke hadde en dårlig launch line-up, men den var svært undervurdert. Ghost Recon: Shadow Wars, Nintendogs + Cats, PilotWings og Street Fighter IV er alle svært bra spill, men jeg skjønner at det ikke er spill 'folk flest' ville ha. Spesielt ikke når Paper Mario, Super Mario 3D Land og Zelda: OoT allerede hadde blitt bekreftet. Wii U ser ut til å rette på dette til en viss grad, men jeg frykter at de går i samme felle om igjen. Det holder ikke med et obskurt spill som Pikmin og enda et 2D Mario for å selge konsollen til andre enn den harde kjernen av Nintendo-fans. Se bare på f.eks Kid Icarus: Uprising. Det er helt klart et av de beste spillene som er kommet de siste årene uansett plattform, men hva hjelper det når det er så få som har hørt om serien? Wii U har en bra støtte for tredjepartsspill, men akkurat som på 3DS holder det ikke. Hvor mange kjøper Wii U for å spille spill fra tredjeparter? De fleste kjøper vel en Nintendo-konsoll for å spille Nintendospill.

Når jeg var under ti år spilte jeg ikke mye barnespill. Om ikke det er kategorien Donkey Kong 64, Pokémon Red/Blue og Ocarina of Time er i. Ikke at det fantes mye til barnespill på den tiden heller.

Nettopp. Bare fordi et spill retter seg mot barn betyr det ikke at det må være svært enkelt. Om de heller gjør det mer avansert og lar barna få et 'ekte' spill vil de nok stortrives med det, og som en bonus blir det lettere for voksne å sette seg ned med det også. Se bare på filmer som Shrek, Toy Story osv. De er i bunn og grunn barnefilmer, men retter seg også i stor grad mot voksne. Hvorfor kan ikke spillene gjøre det samme?

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke WiiU er så forskjellig fra PS360 at utviklerne blir satt 7 år tilbake, og WiiU er sannsynligvis en del sterkere i utgangspunktet uansett, så en høyere standard enn 360 anno 2005 skal vi da ihvertfall forvente.

Likevel tror jeg nok ikke en skal ha for store forhåpninger til noe nevneverdig grafisk overtak over dagens konsoller, ihvertfall ikke før de større eksklusive spillene begynner å rulle ut (hva nå enn det blir).

Jeg vet ikke hva du mener med 3xxx generasjonen(og har ikke så lyst til å søke etter det heller, gitt navnets natur ;), men PS3 har ihvertfall en nvidia 7800GTX(eller GTO?) basert GPU, 360 en litt nyere og sterkere Ati x1600xt...noe i den duren.

Ellers er jeg enig i at Nintendo er kjipe når de ikke gir oss litt mer info om WiiU. Særlig kjedelig når de heller ikke har noen betydelige spill å vise fram til konsollen.

Beklager at jeg var upresis. Jeg mente at GPU'en til xbox360 er i slekt med Radeon HD 3000 serien, men det viser seg at den er mer gammeldags. Den ligner mer på Radeon 1000 serien (r420), men har noen trekk som man finner i radeon hd 2000/3000. Sånn sett var jeg ikke helt på jordet.

De mest pessimistiske ryktene om Wii U sier at den har en r700 arkitektur, tilsvarende Radeon HD 4xxx serien. Altså tre generasjoner nyere enn xbox360, men fortsatt litt gammel.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå 3DS ikke hadde en dårlig launch line-up, men den var svært undervurdert. Ghost Recon: Shadow Wars, Nintendogs + Cats, PilotWings og Street Fighter IV er alle svært bra spill, men jeg skjønner at det ikke er spill 'folk flest' ville ha. Spesielt ikke når Paper Mario, Super Mario 3D Land og Zelda: OoT allerede hadde blitt bekreftet. Wii U ser ut til å rette på dette til en viss grad, men jeg frykter at de går i samme felle om igjen. Det holder ikke med et obskurt spill som Pikmin og enda et 2D Mario for å selge konsollen til andre enn den harde kjernen av Nintendo-fans. Se bare på f.eks Kid Icarus: Uprising. Det er helt klart et av de beste spillene som er kommet de siste årene uansett plattform, men hva hjelper det når det er så få som har hørt om serien? Wii U har en bra støtte for tredjepartsspill, men akkurat som på 3DS holder det ikke. Hvor mange kjøper Wii U for å spille spill fra tredjeparter? De fleste kjøper vel en Nintendo-konsoll for å spille Nintendospill.

Når jeg var under ti år spilte jeg ikke mye barnespill. Om ikke det er kategorien Donkey Kong 64, Pokémon Red/Blue og Ocarina of Time er i. Ikke at det fantes mye til barnespill på den tiden heller.

Nettopp. Bare fordi et spill retter seg mot barn betyr det ikke at det må være svært enkelt. Om de heller gjør det mer avansert og lar barna få et 'ekte' spill vil de nok stortrives med det, og som en bonus blir det lettere for voksne å sette seg ned med det også. Se bare på filmer som Shrek, Toy Story osv. De er i bunn og grunn barnefilmer, men retter seg også i stor grad mot voksne. Hvorfor kan ikke spillene gjøre det samme?

Brøleren med 3DS var å love masse fete titler som ikke kom ut før 1-2 år etter release av konsollen..da hadde vel mange gitt opp å vente allerede. Men det er jo ingen faila konsoll uansett, da.

Lenke til kommentar
Brøleren med 3DS var å love masse fete titler som ikke kom ut før 1-2 år etter release av konsollen..da hadde vel mange gitt opp å vente allerede. Men det er jo ingen faila konsoll uansett, da.

Ja, de burde definitivt ha hatt en og annen launchtittel for hardcore-fans. Siden de ikke klarte det burde de ha gjort det nest beste og gitt oss en release date på et av kjernespillene, som Paper Mario, 3D Land, Zelda osv. Men ja, 3DS har ikke akkurat feilet. Faktisk har den solgt mer enn DS gjorde i sin tid, og det sier jo en del. Nettopp derfor tror jeg Wii U også kommer til å selge i bøtter og spann, til tross for kjedelig E3. Ikke glem at de har en ny konferanse senere i dag (dvs i natt for oss nordmenn), og vi vil nok få høre betydelig mer om Wii U og spillene som kommer frem til launch. At E3 ble en skuffelse for mange hardcore-fans betyr ikke at softcore-fansen ble like skuffet, og det betyr heller ikke at Wii U allerede har feilet. Selv er jeg skeptisk til den, spesielt etter manglende spill på Wii. Men jeg kommer nok til å kjøpe en Wii U etterhvert. Den er for sexy til å ikke kjøpe. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...