Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her Mala. Både Wii'en og 3DS'en brukes lite. Veldig gøy når jeg spiller med dem, men jeg er hovedsaklig en PC-spiller, Mario-blodfan eller ei. (og nesten kun Civ og Paradox-spill på PC'en også. Alt annet er kortvarig moro... :p)

Virker som vi har ganske lik smak fnwilborn. Jeg også elsker PC-spill som Civ og spesielt Europa Universalis (og er jo selvsagt en håpløs Nintendo-nerd).

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Lurer hva Nintendo tenker i forhold til Xbox Smart Glass. Dette er altså software som gjør at du kan bruke X360 sammen med telefonen eller nettbrettet du har fra før. Dual screen-play som Wii U har vist. Vet ikke om det fungerer med alt av iOS, Android, men hvis det gjør det har MS et pluss der i og med at du ikke trenger noe nytt device.

Jeg er ganske sikker på at Sony vil kjøre samme greie med PS3+Vita i sin konferanse. Særlig for å booste Vita-salget. Kanskje gameplay modes i f.eks. God of War 4 på PS3 som kun fungerer hvis du har Vita.

Fordelen til Nintendo er jo at dette er bedre integrert. Alle med Wii U har Upaden og da kan de gjøre det som en viktig del av et spill. For MS og Sony blir det vel toppen en håndfull spill hvor du er nødt til å ha mobile device/Vita. Men ja, den store unikheten til Nintendos konsept er allerede borte før lansering.

Lenke til kommentar

Det som er sikkert er at den PS3/Vita-komboen aldri kommer til å bli noen trussel, siden ingen eier Vita-maskiner. Å kombinere dette med tablets/telefoner er dog en større trussel, og om det blir både bra og støttet, så bør det absolutt bekymre Nintendo.

Lenke til kommentar

Samme her Mala. Både Wii'en og 3DS'en brukes lite. Veldig gøy når jeg spiller med dem, men jeg er hovedsaklig en PC-spiller, Mario-blodfan eller ei. (og nesten kun Civ og Paradox-spill på PC'en også. Alt annet er kortvarig moro... :p)

Virker som vi har ganske lik smak fnwilborn. Jeg også elsker PC-spill som Civ og spesielt Europa Universalis (og er jo selvsagt en håpløs Nintendo-nerd).

Virker slik ja.:) Jeg er aktiv på Apolyton, WePlayCiv og Paradox sine forum, er du på noen av de stedene?:) Heter Nikolai der. (het Nikolai på dette forumet før de slo de to forumene sammen. Fikk aldri svar på søknaden om å slå sammen Nikolai- og fnwilborn-kontoene under Nikolai-navnet...)

Lenke til kommentar

Dette ryktet dukket opp tidligere i dag, og er ganske likt det jeg tidligere har hørt fra litt forskjellige hold:

Main Application Processor

PowerPC architecture.

Three cores (fully coherent).

3MB aggregate L2 Cache size.

core 0: 512 KB

core 1: 2048 KB

core 2: 512 KB

Write gatherer per core.

Locked (L1d) cache DMA per core.

Main Memory

Up to 3GB of main memory (CAT-DEVs only). Note: retail machine will have half devkit memory

Please note that the quantity of memory available from the Cafe SDK and Operating System may vary.

Graphics and Video

Modern unified shader architecture.

32MB high-bandwidth eDRAM, supports 720p 4x MSAA or 1080p rendering in a single pass.

HDMI and component video outputs.

Features

Unified shader architecture executes vertex, geometry, and pixel shaders

Multi-sample anti-aliasing (2, 4, or 8 samples per pixel)

Read from multi-sample surfaces in the shader

128-bit floating point HDR texture filtering

High resolution texture support (up to 8192 x 8192)

Indexed cube map arrays

8 render targets

Independent blend modes per render target

Pixel coverage sample masking

Hierarchical Z/stencil buffer

Early Z test and Fast Z Clear

Lossless Z & stencil compression

2x/4x/8x/16x high quality adaptive anisotropic filtering modes

sRGB filtering (gamma/degamma)

Tessellation unit

Stream out support

Compute shader support

GX2 is a 3D graphics API for the Nintendo Wii U system (also known as Cafe). The API is designed to be as efficient as GX(1) from the Nintendo GameCube and Wii systems. Current features are modeled after OpenGL and the AMD r7xx series of graphics processors. Wii U’s graphics processor is referred to as GPU7.

Sound and Audio

Dedicated 120MHz audio DSP.

Support for 6 channel discrete uncompressed audio (via HDMI).

2 channel audio for the Cafe DRC controller.

Monaural audio for the Cafe Remote controller.

Networking

802.11 b/g/n Wifi.

Peripherals

2 x USB 2.0 host controllers x 2 ports each.

SDCard Slot.

Built-in Storage

512MB SLC NAND for System.

8GB MLC NAND for Applications.

Host PC Bridge

Dedicated Cafe-to-host PC bridge hardware.

Allows File System emulation by host PC.

Provides interface for debugger and logging to host PC.

Kilde neogaf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...