Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wii U price and release date reportedly leaked by Ubisoft Milan developer

For starters, the Wii U is expected to support DirectX 11 and will come with 2GB of RAM, 560MB of which will be dedicated to the operating system. The launch date is set for the 23rd of November and will cost between $350-$450 and will see its graphics powered by the AMD Radeon HD 6770 chipset. The console will also come with preinstalled software and reportedly developers such as Crytek, EA and Valve are currently working on games for the Wii U as well, with Valve working on a digital distribution (Steam for Wii U?) system and a possible Portal port.

http://www.ubergizmo.com/2012/05/wii-u-price-and-release-date-reportedly-leaked-by-ubisoft-milan-developer/

Lenke til kommentar

Rykter er morsomme. Nå er det under to uker igjen til E3, og her er mine offisielt forhåndsannonserte reaksjoner på Wii U specs:

512 Mb RAM sjokkert og litt sint på Nintendo.

768mb RAM. Skuffet. Frykter nye år med "flott grafikk til å være Wii".

1 gb RAM. Litt skuffet, men det går fort over.

1.5 gb RAM. Tilfreds

2 gb RAM. Passe positivt overrasket

3 gb RAM Overrasket og ekstatisk.

4 gb RAM Hakeslipp. Føler at det er litt overkill.

8 gb RAM sjokkert og sint pga prisen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Åja, fant det ut. 9PM pacific time er 06 her..lykke til med å få den konferansen med dere live :p

Tror du bomma litt

Nintendo sin konferanse er 5. juni, 9 am PDT

Det vil si kl.18 her i norge - Ergo ikke noe problem med å få den med seg :p

Edit: Link http://e3.nintendo.com/

Endret av Slettet-J0FoqSqMwq
Lenke til kommentar

Må si det blir interessant å se om det stemmer det ryktet om at Valve står for online store delen av Wii u.

Er det ihvertfall en mulighet for at den delen blir bra på konsollen.

Så var det bare nintendos egen satsing på digitalt, priser, krav for å selge spill der etc. Ikke like sikker på den delen.

Lenke til kommentar

Jo, med Valve bak rattet kan det bli mye, mye verre. De har allerede så godt som ødelagt PC-spilling for meg. Det er mange år siden jeg kjøpte et nytt spill uten å grundig sjekke coveret om jeg kunne finne Steam-logoen først. Og selv når jeg var 100% sikker på at den ikke var der har de faen meg prestert å legge ved Steam likevel. Da var hele spillet ødelagt før jeg i det hele tatt har fått prøvd det. Hva om de finner på at de skal gjøre det med Wii U også? Menyen i Wii er ille nok, men får Valve kontrollen blir vi vel nødt til å registrere alt vi har av spill i en idiotisk meny før vi får spilt noe som helst. Og nåde den som ikke kommer seg på nettet en gang i uken. Han får ikke spilt noe som helst, selv om han krysser av Offline Mode på alt han har av spill. Det er kanskje like greit, så tilfeldig som save games slettes av Steam.

(ja, snakker av erfaring.)

Btw når vi først snakker om idiotiske rykter er det godt mulig Rare jobber med en StarFox/Metroid Prime crossover. Det vil ha gameplay fra både StarFox (i luften og på bakken) og vanlig FPS Metroid Prime med Samus alene. Kjenner jeg ble svært skuffet da jeg hørte det. Håper de tar til fornuften og lager noe som faktisk kan bli bra i stedet. Hvis de absolutt må kombinere de to, hvorfor ikke lage et 2D StarFox kombinert med Metrovania? Eller rett og slett et Metrovania med StarFox folkene?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Forstår overhodet ikke hva du har imot Steam. Du må være den uheldigste fyren noensinne hvis alt det der er dine erfaringer. Jeg har brukt steam nesten siden det kom ut, og bruker det fortsatt aktivt.

Men så er vel ikke dette "steam-hater" tråden, da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg stusser også på denne voldsomme aversjonen mot Steam. Husker jeg nevnte at Nintendo burde få seg "noe a la Steam" for Wii (i betydningen spill knyttet til konto fremfor maskin, ubegrensede nedlastinger, etc.) i forbindelse med en artikkel, og fikk den eksplosive tiraden tilbake. Jeg bruker tidvis Steam selv, og har aldri opplevd noe utpreget negativt, og har ikke hørt stort i den retningen fra venner heller. Hvordan er egentlig Nintendos løsning på Wii og 3DS noe bedre enn Steam?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...