Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Jeg fant Star Wars Rogue leader II, som visstnok er et av de beste GC-spillene. Og Viewtiful Joe 2. Har ikke spilt noen av dem veldig mye. Men så går det jo fort 2-3 mnd mellom hver gang jeg har Wii'n kobla til bak tv'n også, da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har GC-minnekort til Wii'en, Resident Evil 1, Resident Evil Zero og et aller annet drittkjedelig StarFox jeg ikke husker hva heter engang. (kort sagt burde han holdt seg i flyet sitt, ikke løpe på bakken.)

Star Fox Adventures. Det var vel det siste spillet Rare laget for Nintendo, før de forsvant til Microsoft. Husker Nintendo-fans synes det var grisetrist, men nå klør man seg i hodet og lurer på hva som egentlig har skjedd med det selskapet, som gikk fra å levere jevnt over høy kvalitet til å bli fullstendig glemt i all sin middelmådighet.

Lenke til kommentar

Når du har holdt på siden 1982 med å lage spill har du ikke lyst å gå tilbake til gamle spill og remakes hele tiden, det sier seg selv. Folk i kreative bransjer hater å repetere seg selv. Derfor lager ikke Metallica en "Master of Puppets 2", selv om gamlefansen skriker og gnåler om at de har blitt dårlige siden den plata fra 1986, og den nyeste plata er alltid "det beste vi noensinne har gjort", nettopp fordi det er noe friskt som de ikke har spilt 20000 ganger på turne allerede. Det er også derfor remakes hovedsaklig lages av tredjeparts-utviklere.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rare for meg er de som reddet N64 fra å bli en flopp.

I løpet av bare 4 år leverte de hele 8 kritikerroste spill til konsollen:

Blast Corps

GoldenEye 007

Diddy Kong Racing

Donkey Kong 64

Banjo-Kazooie

Perfect Dark

Banjo-Tooie

Conker's Bad Fur Day

Under utviklingen av Perfect Dark var det mange nøkkelpersoner som forlot selskapet, så Stamper-brødrene så vel hvordan det bar da de solgte sin andel i 2002 til Microsoft.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når du har holdt på siden 1982 med å lage spill har du ikke lyst å gå tilbake til gamle spill og remakes hele tiden, det sier seg selv. Folk i kreative bransjer hater å repetere seg selv. Derfor lager ikke Metallica en "Master of Puppets 2", selv om gamlefansen skriker og gnåler om at de har blitt dårlige siden den plata fra 1986, og den nyeste plata er alltid "det beste vi noensinne har gjort", nettopp fordi det er noe friskt som de ikke har spilt 20000 ganger på turne allerede. Det er også derfor remakes hovedsaklig lages av tredjeparts-utviklere.

/nerdmode: on

Kanskje ikke det helst beste eksemplet. ;) Albumet "Black Album" ble i stor grad produsert av Bob Rock, ikke Metallica selv, fordi han kjente bedre til hva som måtte til for å selge. Resultatet snakker for seg. Deretter fulgte som kjent Load og Re-Load (som fint kunne vært et dobbelt-album). I stedet for å lage flere album begynte de (og spesielt Hetfield) og havne på kjøret, noe som vises tydelig når de dukket opp igjen med St. Anger. Bare les teksten på de fleste sangene, så er det lett å se. Da de endelig begynte å komme i form igjen dukket de opp med Death Magnetic, et album som helst klart følger i fotsporene til Master of Puppets og de der. ;)

/nerdmode: off :p

Lenke til kommentar

Sammenligningen med Metallica føler jeg blir litt søkt. For det første etterlyste jeg et nytt spill, ikke en remake, og for det lages da nye spill i andre serier, og det er da ikke tredjepartssjapper som holder på med Mario, Zelda, Tekken og Resident Evil. Mulig Super Mario 3D Land er ufriskt og gjort ørten ganger før, men jeg tipper nesten alle synes det er gøyere enn Kinect Sports.

Lenke til kommentar

Retailer leak names 25 Wii U games - report

•Aliens: Colonial Marines

•Batman: Arkham City

•Assassin's Creed

•Darksiders 2

•Dirt 3

•Formula 1 All Stars

•Game Party

•Ghost Recon Online

•Just Dance 4

•Killer Freaks from Outer Space

•Marvel Super Heroes

•Metro: Last Light

•Monsters Party

•New Super Mario Brothers Mii

•Ninja Gaiden 3

•Rabbids Party Land

•Pikmin

•Raving Rabbids

•Rayman Legends

•Shield Pose

•Splinter Cell 6

•Sports Connection

•Tekken

•Your Shape 2013

•Zombie

Lenke til kommentar

Hm... skuffende liste, i grunn. Aliens: Colonial Marine kan bli morsomt, men jeg tror nok jeg tar den på PC. Batman: Arkham City har jeg gått igjennom (med unntak av Harley's Revenge, så klart), og Assassin's Creed er jeg lei av. Men Wii U-versjonen er AC3 (bekreftet), så mulig det blir et kjøp om det er annerledes nok fra AC2, 2.1 og 2.2). Metro 1 likte jeg ikke, og Ninja Gaiden 3 har fått jevnt over dårlig kritikk. Pikmin har jeg faktisk ikke prøvd engang, og har aldri vært fan av Splinter Cell. Da gjenstår Tekken og en hel masse drit jeg aldri gidder kommentere engang. Og 'enda' et New Super Mario. Så langt er innkjøpsliten min Assassin's Creed 3, Aliens: Colonial Marine og Darksiders 2, mest i mangel på noe annet.

Men dette er jo bare noen få spill. Det kommer flere etterhvert.

Lenke til kommentar

Enig i at det var en skuffende liste, men det er sikket derfor den ikke var bevoktet så inderlig heller. Mesteparten av det der er jo enten allerede annonsert, eller ganske selvfølgelig. Kommer sikkert mer interessante titler etterhvert. Uansett er det jo Nintendos egne man kjøper denne dingsen for, er det ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...