Morfeo Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 Doki Doki Panic ble gitt ut i Japan. Da de skulle gi ut dette spillet i vesten valgte de å bytte ut karakterene (som Nintendo ikke eide rettighetene til) med karakterer de selv eide, altså Mario og gjengen. Det gjør det ikke til en kopi, men det samme spillet med andre karakterer tilpasset loven om opphavsrett. Alternativet var å ikke gi ut Doki Doki Panic i vesten, noe som selvsagt ville vært tullete med tanke på at spillet var laget av Nintendos beste designere. Det samme skjedde senere med spill som Elite Beat Agents (Ouendan i Japan), og enda nyere Just Dance-spillene i Japan (som Nintendo har endret en del musikk i for å tilpasse rettighetsforhold i Japan.) Å kopiere er å ta idéer fra et annet produkt inn i sitt eget, ikke å gi ut sitt eget spill under et annet navn. Det er ganske enkelt å gi ut sitt eget spill, nesten slik det var. Om du er interessert i historien bak Doki Doki Panic/SMB2 anbefaler jeg deg Chrontendo episode 20, hvor Doki Doki Panic er et av spillene hvis historie gjennomgås. Spillet kom forøvrig ut sommeren 1987, så jeg tviler på at Nintendo - om din teori er riktig - hadde rukktet å kopiere stort fra Giana Sisters allerede med Doki Doki Panic. Ja, SMB3 og utover kopierte Giana Sisters på flere områder. Golv som forsvinner, level design og så videre er nok kopiert derfra, og det er nok en god del andre ting også. Det eneste konkrete her er gulv som forsvinner, og det eksisterer i form av plattformer som forsvinner allerede i det orginale SMB - og jeg er helt sikker på at det er noe man finner i enda eldre spill også. Ellers må du nok argumentere bedre for at SMB3 har kopiert fra GS. Jeg skal ikke nekte for at det ikke eksiterer elementer som kan være kopiert eller inspirert av GS i SMB3, men jeg tror nok det er mye mer sannsynlig at disse elementene er tatt av både Rainbow Arts og Nintendo fra eventuelle andre, mer innflytelsesrike spill enn en ultra-perifær klone som bare egentlig er kjent i noen land i Europa. Sist, angående Sony og Nintendo så var ikke uenigheten rundt medie-formatet, men om inntektene fra spillsalget. I den avtalen som var inngått ville Nintendo beholde alle inntekter fra cartridge-salg og Sony alle inntekter fra cd-salg. Hvorfor noen hos Nintendo undertegnet en slik avtale er et av de største mysterier i spillhistorien, for det ville åpenbart vært en forferdelig dårlig avtale inn i fremtiden, og Nintendo valgte da også å bryte den - og Sony svarte som kjent med å lansere sin egen PlayStation. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Valget av cartridges for N64 var en generaltabbe, dyrt og tungvindt for utviklerene. Det gjenspeiles jo i 3.part støtten rundt konsollen sammenlignet med PS1. De tok til fornuft, ihvertfall ett stykke å vei med GC og sin mini-DVD løsning der, denne var i så måte begrenset sammenlignet med PS2 sin DVD-løsning. Men skaden var nok allerede gjort på N64-stadiet. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Kan dette være WII U grafikk? First Wii U Details Leaked http://www.cinemablend.com/games/First-Wii-U-Details-Leaked-41968.html Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Det der er nok bare fra Project Cars og er gammelt nytt. Og nei, det er ikke bekreftet at det er fra Wii U. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 Valget av cartridges for N64 var en generaltabbe, dyrt og tungvindt for utviklerene. Det gjenspeiles jo i 3.part støtten rundt konsollen sammenlignet med PS1. De tok til fornuft, ihvertfall ett stykke å vei med GC og sin mini-DVD løsning der, denne var i så måte begrenset sammenlignet med PS2 sin DVD-løsning. Men skaden var nok allerede gjort på N64-stadiet. Det er vel ingen som er uenig i dette, men jeg tror det vi snakket om var den uenigheten rundt Nintendo og Sonys cd-rom add-on til Super Nintendo. At det var en tabbe å bruke cartridges på N64 er det uansett ingen tvil om. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Men det er ikke noe tvil om at cartridges er jævlig mye kulere enn disker. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Herlig nostalgifaktor og liten lastetid er det jo, samt en del mere hardfør løsning. Men der stopper jo også fordelene Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Spaceworld selger 3DS til 999,- nå. Hvor lenge tilbudet varer aner jeg ikke. Herlig nostalgifaktor og liten lastetid er det jo, samt en del mere hardfør løsning. Men der stopper jo også fordelene Lang lastetid er sammen med dårlig AI det verste med dagens konsoller. Hater å vente 20-30 sekunder hver gang jeg blir drept eller går inn/ut en dør. Håper neste generasjons konsoller kan gjøre noe med det. Heller det enn bedre grafikk. Endret 30. april 2012 av nouse4aname Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 AI har de siste årene stoppet fullstendig ja. Så her håper jeg vi ser store fremskritt neste generasjon:) Men det har nok druknet litt i dette voldsomme grafikkjaget som så mye annet. Viktigere å slå seg på bryster med kjempe grafikk og gjøre ett godt inntrykk den veien, er tross alt det hvermansen faktisk ser ved annonsering av en ny tittel. Sånn sett fra utvikler perspektiv ihvertfall. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Tror nok ikke vi får se så mye mer til AI neste generasjon. Denne generasjonen har jo allerede gjort store fremskritt med blandt annet Euphoria. Det endrer ikke direkte intelligensen til karakterene i spillet (fiender, helten osv), men gjør at de blir mer bevisst på verden rundt seg. Når en fiende f.eks ramler mot et bord vil han prøve å beskytte seg så godt han kan mot bordet. Ramler han utfor et stup vil han prøve å snu seg og ta tak i kanten for å unngå å ramle ned, og så videre. Man kan se dette i aksjon i blandt annet GTAIV, SW: Force Unleashed og Red Dead Redemption. Det jeg vil tippe vi får se neste generasjon er i hovedsak en forbedret versjon av dette. Bedre AI blir det kanskje, men det er ganske individuelt fra spill til spill. Euphoria kan brukes i mange spill på samme måte som f.eks Havok. Videoen er beskriver det ganske bra: http://www.naturalmotion.com/euphoria Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Jeg kjøpte No More Heroes brukt til Wii i formiddag. har spilt gjennom toern, som var dødsfett. Mange reviews sier at enern er ENDA mere sinnssykt enn toern. Men at minigamene er kjipere. Spent å se..må spise middag først Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Tok frem 3DS-en igjen og startet på Zelda: The Minish Cap. Har ikke brukt den siden jeg rundet Ocarina of Time for noen måneder siden. Har gått noen år siden jeg rundet The Minish Cap sist, men det er virkelig et fantastisk spill. Fikk nesten litt tårer når jeg hørte musikken fra byen igjen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Tror ikke jeg har slått på 3DS'n siden jul... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Min har hatt pausetid fra januar en gang, altså ett at jeg rundet RE:Revelations Men før det låg kretskortet brakk siden i fjor sommer faktisk. Endret 1. mai 2012 av Mala Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Vet ikke om det er helt rett sted å spørre men er på jakt etter en gamel Wii tittel og har sjekket mesteparten av nettbutikker men hvis det er noe av dere forumbrukere som sitter på Namco Museum Remix ta kontakt på pm Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Kos deg med Minish Cap N4A! Det er et fantastisk spill som dessverre nevnes alt for sjelden. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Det er trist å tenke på at den tiden hvor en kunne kose seg med et Zelda spill uten gimmicky kontroller er over. Nintendo har jo sagt at de vil fortsette med bevegelseskontroller i serien fremover. Savner det å kunne spille et nytt Zelda spill hvor kontrollmetoden ikke er et "spill" i seg selv og en bare kan kose seg med selve spillet. Endret 1. mai 2012 av Santar Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Det er trist å tenke på at den tiden hvor en kunne kose seg med et Zelda spill uten gimmicky kontroller er over. Nintendo har jo sagt at de vil fortsette med bevegelseskontroller i serien fremover. Savner det å kunne spille et nytt Zelda spill hvor kontrollmetoden ikke er et "spill" i seg selv og en bare kan kose seg med selve spillet. Hver sin smak. Personlig digger jeg at Nintendo tør å bruke en av sine største serier til å gi oss innovativt, nytt gameplay i stedet for å bare gå den trygge veien hele tiden. Skyward Sword sine kontroller var ikke perfekte, men de var et stort steg frem og jeg gleder meg veldig til å se hvordan de velger å implementere kontrollene i det neste store Zelda-spillet. Edit: Og her har du et av Nintendos klassiske problem, endrer de for mye så klager fansen (Santar), endrer de for lite, så klager også fansen (Vikingkylling). Ikke enkelt å vite hva de skal gjøre gitt! Endret 1. mai 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Har vært på leting etter greit prisede NES til PC-adaptere en stund nå, og kanskje dette er rett sted å spørre! Driver å lager en PC i et NES-kabinett (se signatur for arbeidslogg) og jeg ønsker å kjøre emulatorsoftware med originale kontrollere. Er det et sted de selger slike adaptere til en overkommelig pris? Ønsker egentlig ikke å bruke mer enn 50kr per + frakt, men jeg finner ikke noe billigere enn ca 100 kr per (som gjør at jeg må betale toll og sheet) Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg anbefaler deg å kjøpe deg en skikkelig Nes og cartridges. Ingenting er mer kos enn det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå