Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er meget interessant, ja. Jeg hadde flaks og fant en brukt kopi på GameStop. Ellers er Mario Picross på eShop. Det er mye av det samme, men 2D på GameBoy.

Edit: Men ikke overse PullBlox (er på eShop). :) Jeg trenger vel bare si Intelligent Systems? (Metroid: Fusion, Metroid: Zero Mission, Fire Emblem, Advance Wars, WarioWare, , Paper Mario...)

http://www.youtube.com/watch?v=YpAHciIB_bc&feature=related

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Veldig lite nyheter fra investormøte, men dette var vel det viktigste:

- 3DS gjør det bra i Japan, men relativt dårlig i vesten.

- Utviklerstøtten til 3DS er god i Japan, og i ferd med å bedre seg i vesten. Nintendo regner med at den kommer til å bli like god i vesten som i Japan relativt snart.

- New Super Mario Bros 2 vil være tilgjengelig for nedlastning samme dag som det kommer i butikken

- Alle spill til Wii U vil også være tilgjengelig online samme dag som i butikken

- Regner ikke med at prisene på spill synker som følge av denne strategien

- Ingen Wii U-pris på E3

Lenke til kommentar

I andre Nintendo-relaterte nyheter, så har Sony nok en gang bestemt seg for å kopiere et av Nintendos spill og annonserte i natt Sony Smash Bros - eller Playstation All-stars Battle Royale som det heter. Blir spennende å se hvordan media tar i mot dette - og om det presser Sakurai til å lage en enda bedre versjon for Wii U. En ting er sikkert, uansett hva media og analytikere måtte tro, så er dette nok et eksempel på hvor innflytelsesrike Nintendos spilldesignere faktisk er også for resten av industrien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo enda en nyhet fra nintendo anngående deres satsing på digitale salg av retail spill.

En kan nemmelig ikke kjøpe spillene direkte i e-shop.

En må enten dra i en fysisk butikk eller online butikk som f.eks amazon for å kjøpe nedlastingskode som en så kan skrive inn i e-shop på sin wii-u el 3ds.

Nintendo tar sin vanlige ett skritt frem og ett tilbake strategi.

Synd.

Kilde: kotaku

Endret av Santar
Lenke til kommentar

- New Super Mario Bros 2 vil være tilgjengelig for nedlastning samme dag som det kommer i butikken

- Alle spill til Wii U vil også være tilgjengelig online samme dag som i butikken

Det her var andre boller ja! Hadde ærlig talt ikke trodd for et par år siden at Nintendo skulle være først ut med dette...

PlayStation All-Stars Battle Royale virker veldig likt. Nesten på søksmål-grensen. Men det er nok bra at Smash Bros. får litt konkurranse. Spent på hvordan det gjør det salgsmessig. Morsomt for spillinteresserte som oss som kjenner til de fleste karakterene/referansene, men Sony har ikke på langt nær like ikoniske mainstream karakterer som Nintendo har i Mario, Pikachu, Link etc.

At Sony kopierer Nintendo er ikke akkurat noe nytt. Tenk alle Mario Kart-klonene som har kommet opp gjennom tiden. Move er jo også mer eller mindre enn blåkopi.

Lenke til kommentar

Er jo enda en nyhet fra nintendo anngående deres satsing på digitale salg av retail spill.

En må enten dra i en fysisk butikk eller online butikk som f.eks amazon for å kjøpe nedlastingskode som en så kan skrive inn i e-shop på sin wii-u el 3ds.

Synd.

Kilde: kotaku

Jeg forstod det slik at en både kunne kjøpe dem på eshopen og via andre tjenester?

Edit: Leste akkurat uttalelsen fra NOA i den linken, og det ser ut som du har rett og det så tungvindt ut. Vi får håpe implementeringen ikke blir alt for tungvindt og at det gir bedre konkurranse og dermed lavere priser.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Det her var andre boller ja! Hadde ærlig talt ikke trodd for et par år siden at Nintendo skulle være først ut med dette...

PlayStation All-Stars Battle Royale virker veldig likt. Nesten på søksmål-grensen. Men det er nok bra at Smash Bros. får litt konkurranse. Spent på hvordan det gjør det salgsmessig. Morsomt for spillinteresserte som oss som kjenner til de fleste karakterene/referansene, men Sony har ikke på langt nær like ikoniske mainstream karakterer som Nintendo har i Mario, Pikachu, Link etc.

At Sony kopierer Nintendo er ikke akkurat noe nytt. Tenk alle Mario Kart-klonene som har kommet opp gjennom tiden. Move er jo også mer eller mindre enn blåkopi.

Vet ikke hvor mye dere fikk med dere av investormøtet, men på et tidspunkt, så sa Iwata at Nintendo ønsket å lage et tilsvarende spill som Wii Sports for Wii U - altså et unikt, innovativt spill for å selge konsollen, men at han ikke ønsket å offentliggjøre noe nå fordi han var redd for å bli kopiert. Skru tiden frem halvannen time, og en av deres viktigste konkurrenter annonserer en gameloft-level rip of av en av deres største serier.

Når det er sagt, jeg ser frem til Sony Smash Bros, og er spesielt spent på om de velger å implementere et litt ulikt gameplay. Kult at Parappa er med!

Lenke til kommentar

Virker som du kan gjøre begge deler. Fra Eurogamer: "Digital copies of 3DS games will be sold through the Nintendo eShop, but players will also be able to buy 16-digit code download codes from online retailers and high street stores."

Lenke til kommentar

Ingen launch uten Rayman :) Dette spillet har vel vært sterkt ryktet en stund, så hyggelig å se bekreftelse på at det kommer.

Edit: Og de NFC-greiene kommer til å ta helt av. Fra nå av blir alle spill Skylanders.

Endret av taterfyrings
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen launch uten Rayman :) Dette spillet har vel vært sterkt ryktet en stund, så hyggelig å se bekreftelse på at det kommer.

Edit: Og de NFC-greiene kommer til å ta helt av. Fra nå av blir alle spill Skylanders.

Huff, ikke en fremtid jeg ser lyst på. Hauger med plastfigurer syns jeg vi burde være ferdige med nå.

Lenke til kommentar

Spennende. Traileren var nok egentlig ment for E3. Nydelig 2D-grafikk.

Ubisoft ser ut til å støtte konsollen bra ved lansering. Vel, det gjorde de med Wii også, men virker som det er langt mer kvalitet nå: Rayman Legends, Assassin's Creed 3, Ghost Recon Online og Killer Freaks from Outer Space.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg Samaritan i at det kan bli ganske slitsomt med de NFC-greiene, men forhåpentligvis blir det valgfritt i de fleste spill. Barn kommer til å like det og anvende det, mens vi nok kan ignorere det greit (dog lurer jeg veldig på hvilken effekt Ezio-statuen kan ha i et Rayman-spill).

Ellers ser det ut som om navnet blir Wii U, men Nintendo har som sagt blitt møtt med et navne-søksmål i England, så det er vel enda en liten mulighet for endring. Dog tipper jeg at Nintendos ninjaer ordner opp i det. Slik jeg har forstått det har Nintendo ihvertfall veldig lyst til å bruke Wii U-navnet. Super Wii ville vært bedre, men Wii U er egentlig helt greit det også, og gir mange gode muligheter for markedsføring - som vel er det viktigste for Nintendo.

Forresten sykt klassisk at det enda en gang er Ubisoft som ikke klarer å stoppe lekasjene. All infoen i fjor kom jo fra Ubisoft via 01.net også. Forhåpentligvis kommer der enda mer de nærmeste ukene frem mot 5. juni.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...