Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Wii, PS3 og PC er den beste trioen man kan eie i mine øyner. Går ikke glipp av så mye da ja!

Fikk omsider tak i Okami og Mario Strikers Charged. To herlige spill man bør ha spilt eller eie!

Okami er fantastisk! En undervurdert perle. Nesten på høyde med Zelda. Mange mener det også er bedre.

Mario Strikers Charged derimot ble jeg fort lei av. Litt rart at jeg kjøpte det når jeg hadde det andre fotballspillet til Mario på Gamecube jeg også ble fort lei av :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wii, PS3 og PC er den beste trioen man kan eie i mine øyner. Går ikke glipp av så mye da ja!

Fikk omsider tak i Okami og Mario Strikers Charged. To herlige spill man bør ha spilt eller eie!

Okami er fantastisk! En undervurdert perle. Nesten på høyde med Zelda. Mange mener det også er bedre.

Mario Strikers Charged derimot ble jeg fort lei av. Litt rart at jeg kjøpte det når jeg hadde det andre fotballspillet til Mario på Gamecube jeg også ble fort lei av :p

Fullførte Okami i PS2 dagene, selvom det fantes en Xbox 360 i hus. Okami stjal mye av oppmerksomheten hos meg ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Faktisk enig. Har en 360 selv også, men kan ikke huske sist jeg skrudde den på. Både Wiien, PS3en og PCen blir brukt sånn ca hele tiden. Skulle ønske jeg hadde noen håndholdte også, men det får vente til jeg får råd.

Lenke til kommentar

Er faktisk et veldig gjennomført spill, slik som mange Wii spill er :)

Hadde vel bare 7 spill på Wii ifjor, nå har jeg 22 så det skal jeg være fornøyd med!

Når du har råd, skaff deg Kirbys Adventure Wii. Jeg er faktisk hekta på det! Glimrende farger, gamle klassikere av powerups, kule bosser :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Wow, tok jo helt av med positivitet til Nintendo her. Ikke ofte man ser det, men herlig er det! Jeg er selvsagt helt enig i at DS og spesielt Wii har veldig undervurderte spillbibliotek. Mitt inntrykk er at mange selverklærte "hardcore-gamere" dessverre avskrev utvalget på disse konsollene fordi de mislikte konseptet bak dem, og slik aldri ga dem en skikkelig sjanse. Heldigvis vet vi her inne at gode spill er gode spill, uavhengig av produsent og plattform, og at virkelig hardcore-gamere søker seg ditt de spillene er som de ønsker å spille - altså som oftest til alle plattformer.

En time til Nintendo Direct. Flere enn meg som sitter oppe?

Lenke til kommentar

Det jeg fikk med meg:

Kirbys 20 år markeres med en Wii disc med utvalgte Kirby-spill

Animal Crossing 3DS kommer i høst

Mario Kart 7 vil endelig bli patchet

Firmware gir muligheten til å lage mapper

og megaton:

New Super Mario Bros 2 kommer i august til 3DS

Lenke til kommentar

Det har blitt helg og en den siste Invisible Walls-podcasten fra gametrailers er dukket opp. Her sier Shane Sattersfield (redaktør for gametrailers) at Wii U kommer til å få en "overraskende god utgivelsesperiode". Han kan ikke si hva han har sett, men det er vistnok mye mer i utvikling til Wii U enn det mange (som Pachter) ser ut til å tro. Forøvrig sa folkene på 8-4 Podcasten noe lignende, og ettersom 8-4 har gode kontakter i Japan, og Gametrailers gode kontakter i vesten, så kan det virke som om oppslutningen rundt Wii U blant tredjepartsutviklere faktisk er riktig så god. Vi får håpe det stemmer! Det faktum at Nintendo faktisk annonserte New Super Mario Bros 2 i morges i stedet for å vente med det til E3, viser ihvertfall at de har ganske seriøse ting i ermet når de ikke finner plass til 2D-Mario for 3DS.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Hm, pussig at Nintendo ikke er mer forsiktige mot å oversaturere markedet med Mario-titler.

Om det kommer to nye Mario-spill i år så er jeg enig i at det er for mye. Nintendo har lenge vært flinke til nettopp å ikke mette markedet med for mange spill i sine viktigste serier (vel, med unntak av skrap som Mario Party), så både pussig og synd om dette endres nå. Om det dog bare kommer ett spill også i år og de fortsetter noenlunde med et i året fordelt over to plattformer, så vil jeg egentlig si at det er greit nok - spesielt om de fortsetter å veksle mellom 2D- og 3D-spill.

Lenke til kommentar

Et 2D Mario til 3DS har vært kjent lenge, så at det ble et NSMB2 er jeg ikke så overrasket over. Men på den annen side er jeg skuffet. Det er jo ikke så lenge siden Super Mario 3D Land til 3DS, og nå kommer NSMB2 til 3DS knapt ett år senere? Wii U kommer også i år, og med den kommer New Super Mario Bros Mii (eller Wii U, eller hva de nå kaller det). Jeg blir ikke overrasket om det er et launchspill. I tillegg vil jeg ikke bli overrasket om de annonserer et Super Mario Universe eller noe sånt på E3 også, og det kan faktisk også komme i år. Kanskje det blir et launchspill til Wii U, til og med. I tillegg har vi jo Mario Kart 7, Mario Tennis og fuglene vet hva annet. Når ble det så inflasjon på Mario-spill?

Lenke til kommentar

Et 2D Mario til 3DS har vært kjent lenge, så at det ble et NSMB2 er jeg ikke så overrasket over. Men på den annen side er jeg skuffet. Det er jo ikke så lenge siden Super Mario 3D Land til 3DS, og nå kommer NSMB2 til 3DS knapt ett år senere? Wii U kommer også i år, og med den kommer New Super Mario Bros Mii (eller Wii U, eller hva de nå kaller det). Jeg blir ikke overrasket om det er et launchspill. I tillegg vil jeg ikke bli overrasket om de annonserer et Super Mario Universe eller noe sånt på E3 også, og det kan faktisk også komme i år. Kanskje det blir et launchspill til Wii U, til og med. I tillegg har vi jo Mario Kart 7, Mario Tennis og fuglene vet hva annet. Når ble det så inflasjon på Mario-spill?

Det var jo en god del Mario-spill tilbake på 80- og 90-tallet da.:) Mario ditt og Mario datt overalt du snudde deg. Og det har ikke akkurat minsket i antall siden. Men det er mange "ekte" Mario-spill som kommer for tiden, det er sant. Men så lenge de holder koken i innhold og spillglede, så plager ikke det meg nevneverdig!

Med tanke på hvor fett NSMB er, så synes jeg det er dødsfett med NSMB2. Men jeg håper helt klart at NSMB2 er litt vanskeligere enn eneren. Eneren var litt for lett, men fremdeles latterlig kult.

Kanskje for deg, jeg klarte aldri å runde det.:p Akkurat som jeg aldri har klart å runde et eneste Mariospill i mitt liv.:p

Lenke til kommentar

Problemet er at 'ekte' Mario-spill alltid har vært noe å se frem til, men det har gått inflasjon i dem for min del. Jeg likte 3D Land, men fordi vi måtte finne de forbanna myntene for å åpne opp neste verden gikk jeg lei etter den syvende verden. Jeg vil spille plattformspill, ikke tråle hvert brett etter hemmelige mynter for å få lov til å fortsette. NSMBWii var ganske kjedelig, og NSMBDS ikke stort bedre. Kan ikke si jeg ser frem til mer New SMB akkurat. Det har selvsagt ingenting med at det er 2D å gjøre, men jeg vil heller ha en verdig oppfølger til Galaxy. Galaxy 2 var bra, men jeg regner det ikke som en "ekte" oppfølger.

Lenke til kommentar

Eh. Jeg likte NSMB og elsket NSMB Wii. NSMB 2 kan bli bra, men det er vanskelig å bedømme spillet når alt vi har er noen få skjermbilder.

Angående antallet Mario-spill så er det godt mulig at Nintendo kjører den samme strategien med 3DS som de gjorde med DS. To Mario-spill* i løpet av maskinens to første år, for så å gi rampelyset til andre serier.

*med Mario-spill mener jeg platformspill med Mario i hovedrollen.

Lenke til kommentar

Tja, tenker vi sånn kan vi jo håpe på NSMB2 nå (og 3D Land for noen måneder siden), og så en ny serie neste år. Men hva? Jeg håper 2D Metrovania. Enten Metroid eller Castlevania, selv om Castlevania ikke er Nintendo. Vi har jo bare hatt seks Castlevaniaer på rad på Nintendo. :roll:

Eller kanskje vi kan få en Pitrovania? Øh... om vi finner et bra navn, i det minste. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...