Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi Wii har solgt 95 millioner og er den mest solgte konsollen til Nintendo noensinne?

Tenk dere om ikke PS3 hadde vært navngitt PlayStation, da ville den nok ha slitt mye mer de første tre årene enn den faktisk gjorde. Merkenavn betyr mye, og Wii er blitt en viktig merkenavn for Nintendo. Da gir det mening å beholde det.

Lenke til kommentar

Castlevania 3DS var under produksjon, men siden vi ikke har hørt noe offisielt så føler jeg meg ganske trygg på at både det og Contra 3DS enten ble kansellert eller satt på vent til 3DS-salget økte.

3DS har faktisk slått DS i antall salg, og gruser foreløpig PSVita noe saftig. Og med Mario Kart, Super Mario 3D Land, Zelda i 3D, en rekke Zeldaer på eShop, Kid Icarus og Resident Evil, for å nevne noen, ute allerede er det ikke noe grunn til at salget skulle minke med det første. Det ville vært overraskende om Castlevania til 3DS ikke kommer snart. Det kommer neppe som en stor overraskesle på E3, men håper det blir annonsert da.

En annen ting jeg har tenkt på er at Level-5 jobber med Ni No Kuni og Professor Layton vs Ace Atorney, som ble utsatt til neste år. Men de har ogs laget en del Inazuma Elevel-spill, og det nyeste til DS kom for ikke så lenge siden. Er det ikke en sjanse for at det teamet lager noe annet nå? Og om de gjør det kan det bli interessant. Level-5 sto bak titler som Rogue Galaxy (regnet som et av de beste JRPGene på PS2), Inazuna Eleven-spillene og ikke minst Dragon Quest VIII og IX. Er det for mye å håpe på et "oh, and by the way, here's Dragon Quest XI for the 3DS by Level-5."?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Du mener det ikke holder med Nintendo? Alle vet vel at Wii er Nintendo? Jeg bare spør forsiktig her. Men synes da egentlig Wii 2 eller Super Wii hadde passet bedre.

De fleste vet nok dette, men jeg tror ikke alle kobler helt sammenhengen mellom produsentene og maskinene. Wii var noe helt nytt, litt løsrevet fra Nintendo, og de klarte å få inn mange nye kunder. Da er det nok fornuftig å beholde det. Husk at "Nintendo"-navnet ikke kom dem lengre enn til 22 millioner forrige generasjon.

Lenke til kommentar

3DS har faktisk slått DS i antall salg, og gruser foreløpig PSVita noe saftig. Og med Mario Kart, Super Mario 3D Land, Zelda i 3D, en rekke Zeldaer på eShop, Kid Icarus og Resident Evil, for å nevne noen, ute allerede er det ikke noe grunn til at salget skulle minke med det første. Det ville vært overraskende om Castlevania til 3DS ikke kommer snart. Det kommer neppe som en stor overraskesle på E3, men håper det blir annonsert da.

Jeg vet at 3DS har solgt godt, men det har likevel eksistert et klassisk "Nintendo is doomed"-narrativ knyttet til denne, spesielt før august da disse ryktene var på sitt største, og det kan nok ha fått Konami til å kansellere eller utsette spillene. Forhåpentligvis dukker både Contra og Castlevania opp igjen etterhvert!

Lenke til kommentar

Det er klart, navnet er egentlig det minst viktige ved konsollen for meg personlig. Men jeg tror nok det gir mening for Nintendo å beholde Wii-navnet. Dog er jeg enig med N4A at Super Wii ville vært bedre. Vi får vel vite det 5. juni tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg vet at 3DS har solgt godt, men det har likevel eksistert et klassisk "Nintendo is doomed"-narrativ knyttet til denne, spesielt før august da disse ryktene var på sitt største, og det kan nok ha fått Konami til å kansellere eller utsette spillene. Forhåpentligvis dukker både Contra og Castlevania opp igjen etterhvert!

De har nok utsatt det, ja, men som jeg sa har vi fått mange store spill på 3DS. Contra er nok ikke så kjent i dag som det kanskje burde være, men Castlevania er fortsatt svært populært. Dessuten har Castlevania: Lords of Shadow 2 vært mer eller mindre bekreftet ganske lenge. Vi får nok vite mer om det på E3, og det ville igjen vært en perfekt tid å teste markedet for et nytt håndholdt Castlevania. Det kan selvsagt være flyttet til PSVita, men det ville vært mest logisk å fortsette på 3DS etter GBA og DS.

Og btw, når det gjelder nettopp C: LoS2 har det dukket opp rykter om selve slutten. Det er selvsagt bare rykter til et spill som ikke er offisielt bekreftet ennå, men interessant er det.

En liten bosskamp, en liten vri og vips er vi i nåtid...

Lenke til kommentar

Spilte igjennom C:LoS her forleden og den slutten fikk meg til å glise. Sier ikke nei takk til en oppfølger, for jeg likte det spillet godt.

Det jeg ser som det største problemet er at jeg storkoser meg med Devil May Cry 1- 3 for tiden, men er ikke interessert i et Dracula May Cry. Jeg vil heller ha et Castlevania. ;)

Lenke til kommentar

Lords of Shadow er Dracula May Cry. ;) Det jeg mener er at LoS bare er Devil May Cry, bare satt til Castlevania. Gabriel Belmont kunne like gjerne ha het Dante uten at det hadde gjort noe fra eller til. Og hva med Dante's Inferno? Det er bare enda mer av det samme. Men når det er sagt sier jeg ikke at de er dårlige spill. Tvert imot, begge Dante'ene har bra spill. Men jeg synes det blir helt feil å ta en klassisk serie som Castlevania, lage en DmC klone og beholde navnet. De kunne ha gjort så mye mer med franchisen.

Se for eksempel på Metroid Prime. Det kunne fort ha blitt en tradisjonell FPS satt i Metroid-universet, men det beholdt nok av essensen til hele serien at veldig mange fans likte dem. Nå var ikke jeg en av dem, men det betyr ikke at jeg sier de var dårlige. Det jeg mener er at de burde ha laget et "Castlevania Prime" i stedet for Castlevania-fans May Cry. :p

Lenke til kommentar

Har fått tak i Kid Icarus Uprising til 3DS og Kirbys Adventure Wii idag

Ble veldig imponert over Kirby, samme gjelder også Kid Icarus. Eneste negative jeg kan si om Kid Icarus Uprising er at det spillet hadde passet perfekt med 2 thumbsticks, noe som Nintendo "glemte" å ha fra dag 1 på Nintendo 3DS.

Da hadde det spillet blitt en klassiker i mine øyner, 2 thumbsticks er bedre en 1. Det er noe vanskelig å spille dette.

Du må holde 3DS samtidig du skal skyte med L trigger å bevege deg på venstre styrespak samt du skal bruke touchscreenen hele tiden

Jeg har endelig fått bekreftet at 3DS trenger 2 thumbstick som Vita har, dette spillet er et prakteksempel på hvorfor 3DS trenger en ekstra!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Lords of Shadow er Dracula May Cry. ;) Det jeg mener er at LoS bare er Devil May Cry, bare satt til Castlevania. Gabriel Belmont kunne like gjerne ha het Dante uten at det hadde gjort noe fra eller til. Og hva med Dante's Inferno? Det er bare enda mer av det samme. Men når det er sagt sier jeg ikke at de er dårlige spill. Tvert imot, begge Dante'ene har bra spill. Men jeg synes det blir helt feil å ta en klassisk serie som Castlevania, lage en DmC klone og beholde navnet. De kunne ha gjort så mye mer med franchisen.

Se for eksempel på Metroid Prime. Det kunne fort ha blitt en tradisjonell FPS satt i Metroid-universet, men det beholdt nok av essensen til hele serien at veldig mange fans likte dem. Nå var ikke jeg en av dem, men det betyr ikke at jeg sier de var dårlige. Det jeg mener er at de burde ha laget et "Castlevania Prime" i stedet for Castlevania-fans May Cry. :p

Jeg hørte mange gråte over LoS og at det ikke er Castlevania. Jeg liker spill som DmC og Dante's inferno, så jeg bryr meg ikke så veldig om hvorvidt LoS er Castlevania eller Dracula May Cry. En oppfølger av LoS er jo nesten bekreftet med tanke på slutten, men det fortsetter nok i samme stil, så Castlevania-fans vil nok fortsette og gråte.

Lenke til kommentar

Jeg grein ikke over det i det hele tatt jeg. Jeg har aldri spilt noen av God of War-spillene, siden jeg aldri har eid en Playstation av noe slag. Så for meg var det ett fett om alle sammenlignet det med GoW.

DmC har jeg vel knapt spilt andre spill enn 4'n også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Men circle pad addon koster bare 129,- da. Eller du får den sammen med RE:Revolutions.

http://mynintendonew...circle-pad-pro/

"“The way we are using the Circle Pad Pro in the game is to provide support for left-handed gamers. We’ve made it possible to use the right Circle Pad in place of the left one.”

Det er jo det ikke jeg trenger, trenger sånn du kan bruke begge stickene utenom å bruke touchscreen. Det er største grunnen til å ikke kjøpe Circle Pad, da spillet bruker ikke begge 2...

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...