Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Kid Icarus: Uprising er et av de beste spillene som er kommet i år utensett plattform, men vær forbedret på å bruke litt tid på å bli vant med kontrollene. Men når du blir vant med dem har du veldig mye moro foran deg. :)

Edit: Bare ta en titt på metacritic. KI:U ligger så langt med 83/100 etter 60 critics, og 8.6/10 user score etter 104 ratings. Det sier vel sitt. ;)

http://www.metacritic.com/game/3ds/kid-icarus-uprising

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter for tiden med Devil May Cry HD Collection på PS3, og begynte å tenke litt over hvordan det ville vært å ha sånne spill på 3DS? Oppdragene er korte, rommene ganske små, og 3D-effekten kan bli meget bra enkelte steder. På mange måter ville det vært perfekt for en liten håndholdt konsoll som tåler litt tyngre spill. Discuss. :)

Lenke til kommentar

Nintendo jobber med sin egen Forza/GT?

In a recent article, we talked about how Wii U may be slightly lacking in 3rd party support, but Nintendo may be making up for that themselves, as recent rumours suggest that Ninty have some HD tricks up their sleeve.

According to Dual Pixels, Nintendo is working on a racing simulation game, codenamed, “Concept Grand Prix”. The game is apparently being developed in tandem with Lucid Games, a group known for their work on racing titles such as ‘Project Gotham Racing’ and ‘Blur’, which have both appeared on current HD consoles.

There is definitely some weight behind the rumour too, with Dual Pixels revealing several details about the game:

‘Players will begin their careers working for R&D Division, one of many fictional automobile manufacturers and concept design providers in the game. The title features a deep car customization element which allows you to build cars from scratch based on concepts provided by car manufacturers such as R&D Division. Using Wii U’s tablet, players can customize everything from the vehicles individual spark plugs to curing plastics on the exterior finish. Once a player finishes their first vehicle, they’ll be put through R&D Tests, which has been directly compared to Gran Turismo’s licensing system.’

Dual Pixels also provided in depth details of the Online Mode in the game:

‘CGP ‘s online multiplayer will add longevity to the title by providing monthly challenges many of which will require you to design cars to pass downloadable R&D Tests. Online races will accommodate 12-players simultaneously; you will earn points by creating cars and racing them for your company.’

This could all be total rubbish, but there is some definite weight to these rumours as you can see above. We should know more soon enough though, as the source has told Dual Pixels to expect an ‘announcement at or leading up to E3 2012′.

Personlig er jeg ikke noe fan av slike spill, og hadde heller sett ressursene brukt på andre måter, men det er vel fornuftig å forsøke å gi brukere minst mulig grunner til å skaffe seg tilleggskonsoller, og med tanke på salget som spesielt Gran Turismo nyter, så gir det vel mening å forsøke å få en bit av kaken. Meget dyktige utviklere de har skaffet seg ihvertfall!

Forøvrig har det også tidligere vært rykter om at Lucid Games jobber sammen med Nintendo, så jeg anser egentlig dette ryktet for relativt troverdig.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Hvis Nintendo internt skulle prøvd seg på noe sånt ville jeg stilt meg sterkt kritisk, men en deal med Lucid Games med eks-Bizarre folk som tidligere har stått bak fantastiske bilspill virker både realistisk og fornuftig.

Dreamcast hadde Metropolis Street Racer, mens Xbox/Xbox 360 hadde Project Gotham Racing som eksklusive lanseringsspill. Alle laget av Bizzare. Nå kan det altså gå mot en tredje konsollprodusent for gutta...

Lenke til kommentar

Jeg føler meg rimelig sikker på at EAD også kunne laget gode slike spill selv om det er en stund siden de drev med det. EAD har dog MYE viktigere ting å bruke tiden på enn generiske sim-racere, så fint at de outsourcer det. Lucid listet forresten konsollanseringsspill som en av sine spesialiteter på facebook - et subtilt hint? Iwata uttalte jo også på investormøtet i fjor at Nintendo hadde noen overraskende tredjepartssamarbeid på gang.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Har forresten folk fått med seg at Nintendos første DLC for Fire Emblem Awakening - vil være gratis i starten? Jeg kom til å tenke på at dette er en meget god måte å "straffe" kjøpere som meg selv som alltid venter til spill har sunket i pris. Kanskje det er en del av planen deres med dlc - å få færre til å vente på at spillene bomber og slik opprettholde verdien på spillene sine.

Ellers, her en liste over nyansettelser hos Retro og deres bakgrunn:

Design

Aaron Black (Zipper, Sucker Punch)

Nestor Hernandez (Red Fly)

Paul Schwanz (Red Fly)

Senior Art

Gray Ginther (Vigil, Insomniac!)

Art

Timothy Wilson (Escalation, Gearbox)

Sylvia Rowland (NetDevil, Backflip)

Eric Koslowski (Naughty Dog, Planet Moon)

Animation

Chris Torres (Midway, Critical Mass, Creative Threat)

Dominic Pallotta (Moonbot. Visceral)

Kyle Ruegg (Raven, Gameloft)

Engineering

Nathan Nordfelt (Bethesda)

Tony Bernardin

Contract Environmental Artist

Brad Taylor (Edge of Reality, Paradigm)

Lenke til kommentar

Har forresten folk fått med seg at Nintendos første DLC for Fire Emblem Awakening - vil være gratis i starten? Jeg kom til å tenke på at dette er en meget god måte å "straffe" kjøpere som meg selv som alltid venter til spill har sunket i pris. Kanskje det er en del av planen deres med dlc - å få færre til å vente på at spillene bomber og slik opprettholde verdien på spillene sine.

Det er da ikke så annerledes enn online pass og alt det der? Og selv om du kan vri det så det ser ut til at du blir "straffet", kan vi jo vri det så jeg blir belønnet for å kjøpe spill tidlig. Det kommer ann på hvordan du ser det. ;) Det er jo for øvrig det samme de gjorde med de ambassadør-spillene. Alle NES-spillene er eller kommer på eShop og kan kjøpes, men vi som kjøpte 3DS tidlig fikk alle dem og alle de ti spillene til GBA gratis. Å gi oss gratis DLC om vi kjøper spill tidlig er bare mer av det samme.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Super Mario World heter jo Super Mario Bros 4 i Japan, så føler på en måte at dette spillet eksisterer allerede? Uansett, et nytt 2D-Mariospill ønsker jeg alltid velkommen. La oss håpe de lar seg inspirere mer av nevnte World denne gangen - men Yoshi på alle brett, kappen, nøkkler og nøkkelhull, masse hemmelige veier, en sammenhengende, dynamisk oververden og den klart beste fysikken i noe Mario-spill så langt!

Lenke til kommentar

Super Mario World er SMB4, ja. Men Super Mario 4? Er ikke så sikker på det. Dette er bare en tankegang, men vi fikk først Super Mario Bros (dvs den første Super Mario-serien, eller Super Mario 1?), før de gikk over til 3D i Super Mario 64 (Super Mario 2?) og en blanding av 2D og 3D i Super Mario 3D Land (Super Mario 3?). Om vi regner Super Mario 3D Land som en logisk fortsettelse på de 2D Super Mario Bros-spillene (som inkluderer World osv) kan vi likevel regne med både Donkey Kong og Mario Bros som det første. Mario Bros fikk aldri noen oppfølger, men det har vært mange Donkey Konger opp gjennom årene. Så får å lage en litt mer oversiktlig liste:

- Super Mario 1: Mario Bros

- Super Mario 2: Super Mario Bros, World, (3D) Land osv?

- Super Mario 3: Super Mario 64, Sunshine, Galaxy osv?

- Super Mario 4?

Det ble kanskje litt forvirrende, men jeg håper dere ser hva jeg vil frem til. Kan det være en helt ny serie med Mario? Husk Super Mario World heter Super Mario Bros 4 i Japan, men det de registrerte er Super Mario 4, uten Bros-tilhenget.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Har en geografisk teori:

Mario Land (inkluderer Super Mario Bros.-spillene)

Mario World

Mario Galaxy

Mario Universe? :)

Hadde vært moro om de overrasket med et splitter nytt Mario på lanseringsdagen til Wii U. Har vel ikke skjedd siden Mario 64.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Spooky 3DS photography horror Spirit Camera: The Cursed Memoir will launch in the UK on 29th June, Nintendo has announced.

Spirit Camera is a spin-off from Tecmo Koei's Fatal Frame series

Mer interessant: The Wii version of Fatal Frame 2, or Project Zero 2 in Europe, has been dated. The surival horror also creeps to Wii on 29th June. :w00t:

http://www.eurogamer.net/articles/2012-04-13-spirit-camera-the-cursed-memoir-3ds-release-date

Lenke til kommentar

Spooky 3DS photography horror Spirit Camera: The Cursed Memoir will launch in the UK on 29th June, Nintendo has announced.

Spirit Camera is a spin-off from Tecmo Koei's Fatal Frame series

Mer interessant: The Wii version of Fatal Frame 2, or Project Zero 2 in Europe, has been dated. The surival horror also creeps to Wii on 29th June. :w00t:

http://www.eurogamer...ds-release-date

ign.com har som vanlig en anmeldelse. Denne gang Spirit Camera. Gidder ikke ta alt, da dette burde holde:

Gameplay 5/10

The gameplay is rather limited and often too hands-off. It’s fun, but there’s just not enough to it.

Lasting Appeal 3/10

The main game is over in 2-3 hours, and the included mini-games only entertain for so long.

Sluttkarakter ble 5.5 av 10. Bra potensiale, men så alt for kort. Som et billigspill på eShop hadde det vært morsomt nok, men det selges som stort sett full pris i vanlig butikk.

http://ds.ign.com/ar.../1222604p1.html

Btw gleder meg til Fatal Frame 2 Wii. Det er ikke en port, men en remake med oppdatert grafikk og hele pakken. Og for øvrig er det vel ganske kjent allerede at selv om Fatal Frame 4 ikke kommer til Europa med det første har det vært en fan-lagd oversettelsespatch ute ganske lenge.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Kjedelige greier om Spirit Camera, men interessante teorier om Super Mario! Dere vet sikkert at EAD Tokyo 1 ikke har laget et spill siden Super Mario Galaxy som kom ut for snart fem år siden, så et helt nytt Mario til launch burde absolutt være innenfor rekkevidde!

Lenke til kommentar

Hm... om de har hatt fem år på seg burde de da klare å lage noe interessant. Men skal vi strekke tankegangen litt, husk at Nintendo prøver å fokusere mye mer på internett nå enn før. 3DS har jo Street- og Spot Pass, og Mario Kart 7 kan lagre ligaer osv på nettet. DragonQuest X er kun online, og det på Wii, av alle konsoller. Hva om Super Mario 4 blir online? New Super Mario Bros Wii hadde jo støtte for fire spillere på en gang, så et drop-in/drop-out Super Mario Online på Wii U burde ikke være så utenkelig. Eller hva med et Super Mario MMO? De kan lage det noe alá Galaxy, men som sagt gjøre det om til et MMO. Det er ikke så store forandringer som skal til. En del baner er rene solo-baner, mens andre kan være for grupper opp til fire spillere som i NSMBWii. Mener SMB2 hadde Toad som spillbar karakter, så den delen er ikke noe problem. Vi kan selvsagt ikke spille som Mario og Luigi, men vi burde kunne lage vår egen Toad, og andre sånne litt mindre viktige karakterer. Hele Mario-universet er ganske stort, når man tenker etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...