Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Den blir definitivt ikke så voldsomt kraftig, men den vil likevel bli en del kraftigere enn dagens konsoller. Dog tror jeg mesteparten av den kraften vil gå med på å kjøre de ekstra bildene på Upaden. Dog er det bare tull å spekulere i at den vil bli svakere enn PS360 - alt vi kjenner av specs strider mot det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En trist nyhet i dag, Commodore-grunnlegger og senere Atari-eier Jack Tramiel døde i dag 83 år gammel. Jeg lurer fremdeles på hvordan ting hadde gått om han faktisk hadde klart å snu Atari rundt og gi Jaguaren den støtten den trengte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Capcom sier (via IGN) at det på det nåverende tidspunktet ikke er noen planer om RE6 for Wii U. Det er selvsagt dårlige nyheter, men samtidig får vi trøste oss med at selv om det hadde vært planer, så ville de nok ikke hatt mulighet til å bekrefte dem på det nåverende tidspunktet, noe som egentlig gjør den uttalelsen smått verdiløs?

Dårligere nyheter er det at vi ikke hørte noe mer om Ace Attorney :(

Lenke til kommentar

Skuff med no show på AA ja. Hele Captivate var egentlig bra crap. Ikke ble det no Monster Hunter Tri G på oss heller.

Kjekt med litt hard facts på RE6 ihvertfall. (wii u versjon kunngjøring på Nintendos e3 presser skulle ikke forundre meg)

Lost Planet serien har jeg aldri vært begeistret for (middelmådig generisk janky third person shooter nr 786322)

Lenke til kommentar

Husker folk det Sega x Namco Bandia x Capcom spillet som ble annonsert på forrige Nintendo Direct? Vel det er nå bekreftet at dette blir et taktisk rpg med karakterer fra alle tre selskapene, og har det foreløpige navnet Project X Zone.

Jeg har også hørt fra noen journalister via twitter at RE6 trolig blir annonsert for Wii U på E3, og at dette og andre tredjepartsspill er under streng ninja-overvåkning fordi Nintendo ønsker å stjele showet med masse nye annonseringer på E3. Får håpe det stemmer!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

At det crossover spillet ble en tatisk rpg var skuffende. Var jo det mest åpenbare da med tanke på andre crossover spill som Namco X Capcom.

Personlig har jeg aldri blitt grepet av denne sjangeren, det er jo så ekstremt sinnsykt mange slike spill ute og. Oh well.

Å "stjele" showet med multiplatform kungjøringer blir nok litt vanskelig, men jo flere jo bedre.

Lenke til kommentar
"Unfortunately, RE6 will not be available at this time on the Wii U," Kobayashi told us. "Right now we're concentrating on the PlayStation 3 version, 360 version and the PC version of the game."

Jeg leser dette som at det kommer, men minst et par måneder etter de andre versjonene.

Det er mulig at selv store selskaper som Capcom ikke vet lanseringsdatoen til Wii U ennå eller at de ikke får røpe den og at det begrenser en mer detaljert datering.

Lenke til kommentar

At det er en taktisk RPG er en svært gledelig nyhet. Har kost meg lenge med spill som Final Fantasy Tactics Advance 2, Valkyrie Profile: Covenant of the plume og ikke minst Disgaea 3.

Edit: Ifølge ign.com vil det strategispillet la folk sloss i par på to og to, med følgene karakterer annonsert så langt:

Ryu & Ken (Street Fighter 0)

X and Zero (Mega Man)

Demitri and Dante (Darkstalkers, Devil May Cry)

Chris and Jill (Resident Evil)

Shinguji Sakura and Ogami Ichiro (Sakura Wars)

Pai and Akira (Virtua Fighter)

Kurt and Riela (Valkyria Chronicles)

Ulala and Touma (Space Channel 5, Shining Force EXA)

Sanger Somvold (Super Robot Wars)

Jin and Ling Xiaoyu (Tekken)

Kos-Mos and T-elos (Xenosaga)

Yurie and Estel (Tales of Vesperia)

Kaito and Black Rose (.hack)

En del kjente, noen ukjente. Men det lover bra. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Å "stjele" showet med multiplatform kungjøringer blir nok litt vanskelig, men jo flere jo bedre.

Det var kanskje en litt uheldig formulering, men slik jeg ser det, så trenger Nintendo hovedsaklig å overbevise på tre fronter på E3. De trenger eksklusiv software, de trenger et bra online nettverk, og de trenger at folk ser på plattformen deres som likeverdig når det kommer til tredjepartsstøtte. Hadde jeg vært Reggie, så ville jeg nettopp lagt opp pressekonferansen på en måte som tok hensyn til de tre punktene, og da er nettopp muligheten til å si slikt som "mange sier at tredjepartsutviklere ikke bruker sine beste hoder på Nintendo sine plattformer, vel, det er historie" etterfulgt av en montasje av 10+ annonseringer av tredjepartsspill som riktignok også kommer på PS360. Alene er det åpenbart ikke nok til å stjele noe show, men kan de bruke dette som et "poeng" under sin konferanse, så tror jeg definitivt det kan bidra til å gi Wii U noe veltrengt positiv hype også utenfor de sirklene som uansett kommer til å kjøpe den fordi det er neste Nintendo-konsoll. Ihvertfall om det blir umiddelbart etterfulgt av en tilsvarende montasje av Nintendos egen software (som jo er eksklusiv).

Kort sagt, for mange vil en plattform hvor man både kan få spillindustriens beste eksklusiver OG de fleste multiplattformspill være nok til å generere positiv hype - og det er det Nintendo trenger mest ut året.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

De gjorde vel litt av det på E3 i fjor med trailere til mange tredjepartsspill. Ikke så mange storspill, men de viste i alle fall da at maskinen i det minste var fullt kapabel til en type spill som Batman: Arkham City og lignende som ikke finnes på Wii, i alle fall med samme grafikknivå.

Nå gjelder det bare å skaffe seg flesteparten av storspillene (Assassin's Creed 3 er en god start) og minst en håndfull eksklusive storspill fra Nintendo selv, så er de i en helt annen posisjon enn med Wii som av mange gamere oppfattes som en tilleggskonsoll mens PS3/X360 er selve basiskonsollen som får de "ordentlige" spillene.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

De gjorde vel litt av det på E3 i fjor med trailere til mange tredjepartsspill. Ikke så mange storspill, men de viste i alle fall da at maskinen i det minste var fullt kapabel til en type spill som Batman: Arkham City og lignende som ikke finnes på Wii, i alle fall med samme grafikknivå.

Problemet er at Batman: Arkham City burde kjøre perfekt på PC siden den er sterkere enn PS360, men i realiteten er det veldig mange som ble skuffet over det. At det kjører på Wii U betyr ikke at det kjører bra der. Det samme kan skje med flere multiplattform-spill. Bare fordi det i teorien kjører bedre enn PS360 snakker vi en helt ny konsoll med det brettet og greier, så det er ikke ikke sikkert det i praksis blir så mye bedre. Det får tiden visen.

Nå gjelder det bare å skaffe seg flesteparten av storspillene (Assassin's Creed 3 er en god start)

Når du nevner det er Assassin's Creed III på coveret til Nintendo Gamer. Just sayin'. ;)

Lenke til kommentar

Pilsen er jo til meg, som takk for det gode forslaget. :p

Skal mye til fore å gjøre noe feil med Kirby, men jeg likte ikke Xenoblade noe særlig. Om Last Story er dårligere kan jeg nok ikke anbefale det, akkurat. :p Men har du 3DS bør du definitivt kjøpte Kid Icarus: Uprising og Resident Evil: Revelations. Har du ikke 3DS bør du kjøpe den for de to spillene alene. ;)

Lenke til kommentar

Pilsen er jo til meg, som takk for det gode forslaget. :p

Skal mye til fore å gjøre noe feil med Kirby, men jeg likte ikke Xenoblade noe særlig. Om Last Story er dårligere kan jeg nok ikke anbefale det, akkurat. :p Men har du 3DS bør du definitivt kjøpte Kid Icarus: Uprising og Resident Evil: Revelations. Har du ikke 3DS bør du kjøpe den for de to spillene alene. ;)

Er en selvfølge jeg har Nintendo 3DS og har vurdert lenge Kid Icarus Uprising :)

Takk for tipsa Knut Knudsen og vikingkylling. Da må jeg skaffe meg Kid Icarus Uprising samt SD kort til Wii bruk.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...