Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at dette blir mye bedre enn det første. Etter at jeg var ferdig med det første hadde jeg bestemt meg for at jeg ikke skulle kjøpe det neste, men da jeg hørte at de har jobbet med kameraet så ble jeg litt mer interessert. Fra bildene å dømme så ser det enda mer interessant ut.

Lenke til kommentar

Har litt blandete følelser nå. Er en mann på over tretti, men gleder meg til et Mikke-spill. Får heller sette på introsangen til Randy Orton eller Mark Henry (wrestlere) for å få tilbake badass-følelsen. :p

Jeg er ingen ungdom jeg heller, men gleder meg til Power of Illusion likevel. Synes det er kos med litt barnslige spill jeg.

Jeg regner med at dette blir mye bedre enn det første. Etter at jeg var ferdig med det første hadde jeg bestemt meg for at jeg ikke skulle kjøpe det neste, men da jeg hørte at de har jobbet med kameraet så ble jeg litt mer interessert. Fra bildene å dømme så ser det enda mer interessant ut.

Power of Illusion blir ikke laget av de som laget Epic Mickey på Wii. De jobber med Epic Mickey 2 på Wii, PS3 og X360, mens 3DS-versjonen blir en egen versjon, laget av de som stod for Henry Hatsworth.

Lenke til kommentar
Power of Illusion blir ikke laget av de som laget Epic Mickey på Wii. De jobber med Epic Mickey 2 på Wii, PS3 og X360, mens 3DS-versjonen blir en egen versjon, laget av de som stod for Henry Hatsworth.

Henry Hatsworth er dessverre ganske oversett, men det er et svært bra spill jeg har kost meg med lenge. At det er de samme som lager Power of Illusion er på mange måter er en bra ting. Det eneste som kunne vært bedre var om folkene bak Super Metroid lagde det, men det skjer neppe med det første.

Lenke til kommentar

3DS-versjonen ser flott ut ja! Får håpe de klarer å gi oss et stort eventyr med rimelig vanskelighetsgrad også, og ikke noe man er ferdig med på en time slik som de gamle Illusion-spillene.

Dagens nyhet er at Aliens: Colonial Marines vistnok blir en av de beste versjonene (dårligere enn PC-versjonen vil jeg tro), og at spillets designer mener at Wii U har mer ram og en kraftigere prosessor enn PS360. Stikk i strid med det som kom på førstesiden av gamer.no og alskens nettaviser med andre ord.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over det, men jeg mener vel at de skulle vært litt mer kritiske til sine kilder enn det de er. Dog er ikke gamer.no akkurat blant de verste her - hele spilljournalistikken preges av elendig kildekritikk og dårlig dømmekraft. Blir spennende å se om de oversetter dette rykter/nyheten også!

Lenke til kommentar

Rykter er jo interessante nok, spesielt nå som det kommer så lite informasjon, men spesielt journalister burde være flinkere til å skille mellom troverdighetsgraden til ulike rykter. Hva er mest troverdig - en navnløs "utvikler" eller presidenten i Epic? Når to kilder sier ulike ting, så er ryktene hvor det står ekte navn bak, mer troverdige, fordi hvem som helst kan ha funnet på at en "utvikler" sier et-eller-annet.

I stedet, så tenderer både journalister og oss gamere som skriver på ulike forum, mot å tro på de ryktene som bekrefter våre egne fordommer, samtidig som vi ser bort fra det som tyder på det motsatte - noe også debatten i alle disse trådene som debatterer disse ryktene bærer preg av. Den 18 år gamle skytespillsentusiasten bekrefter sine egne fordommer og skriver at Nintendo er for barn, mens PC-entusiasten bruker ryktene til å forsterke sitt eget narrativ om at konsoller holder PC-ene tilbake. Samtidig som vi Nintendo-entusiaster gjerne forsøker å finne ut hvorfor ryktene har mindre troverdighet enn de andre, mer positive ryktene. Når det er sagt så er det fremdeles de positive ryktene som har mest troverdighet, og vi bør vel klare å se bak våre egne briller og forholde oss til det.

Når det er sagt, Nintendo selv har åpenbart mye skyld i at det nå dukker opp så mange rykter som sier at konsollen er svakere enn det vi har trodd. Når de velger å være så ekstremt stille som dette, i det som Reggie kalte "year of the Wii U", så vil slike ting oppstå. Forhåpentligvis kommer E3 med en full Zelda-trailer bygget på den demoen fra fjorårets show og blåser all tvil til side.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
Hva er mest troverdig - en navnløs "utvikler" eller presidenten i Epic?

Det er lett å si det "selvsagt" er presidenten i Epic som har mest troverdighet, men det blir litt feil. Den navnløse kilden kan være hvem som helst, fra en fjortenårig fanboy som sender et anonymt tips til en fra Nintendo selv som jobber med å utvikle Wii U. Det kan til og med være Saturo Iwata selv som står bak de anonyme ryktene for å skape litt publisitet om Wii U og få folk til å snakke om den. Det høres kanskje ut som en tvilsom taktikk, men husk Nintendo har gjort mye verre ting før. Selv om spillene deres og hele imaget dreier seg om familier og familievennlige spill må vi aldri glemme at de først og fremst er en bedrift som vil tjene penger. Om de hadde funnet ut at de kunne tjene mye mer på å la neste Zelda ha blod og gørr nok til å få Saw-filmene til å virke barnevennlige hadde de nok gjort det.

"Presidenten i Epic" på sin side kan virke svært troverdig. Han er jo tross alt sjefen for et stort selskap som jobber med å lage spill. Men da er det lett å glemme at de øverste sjefene ganske ofte har fint lite kunnskap om spill og spillkonsoller. På et investormøte i Nintendo sa en investor rett ut at han ikke hadde den fjerneste peiling på spill, og ikke interesserte seg for det i det hele tatt .Han var kun der for å tjene penger. Så hvem vet hvor mye kunnskap sjefen i Epic egentlig har?

Lenke til kommentar

Hadde vi egentlig forventet noe annet av nintendo?

Med alle de ryktene som svirrer for tiden virker det ganske åpenlyst at den ligger på omtrent dagens konsollers nivå ang. ytelse.

Er det virkelig nioen som er så blodfan av nintendo at de tror den kommer til å bli langt kraftigere enn dagens konsoller?

NOA:

“We do not focus on technology specs. We understand that people like to dissect graphics and processing power, but the experience of playing will always be more important than raw numbers.”

De har jo rett, men samtidig sier det sitatet meg at konsollen nok ikke er særlig kraftig.

Og for dem som tror nintendo selv kommer til å fortelle om hardwaren inni konsollen ved e3 så tro om igjen, ain't gona happen.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Ja, jeg tror helt klart en ny konsoll fra Nintendo blir kraftigere enn konsoller som har vært ute i fem, seks år allerede. Det er ren logikk. Men det er ikke dermed sagt den blir milevis foran. Det trenger den heller ikke, da mange mener grafikken i dag er god nok. Alt jeg har sett av trailere og skjermbilder til spill til Wii U er helt klart bra nok for min del. De kunne heller satse på bedre fysikk, bedre AI og alt det der.

Lenke til kommentar

Hadde vi egentlig forventet noe annet av nintendo?

Med alle de ryktene som svirrer for tiden virker det ganske åpenlyst at den ligger på omtrent dagens konsollers nivå ang. ytelse.

Er det virkelig nioen som er så blodfan av nintendo at de tror den kommer til å bli langt kraftigere enn dagens konsoller?

NOA:

“We do not focus on technology specs. We understand that people like to dissect graphics and processing power, but the experience of playing will always be more important than raw numbers.”

De har jo rett, men samtidig sier det sitatet meg at konsollen nok ikke er særlig kraftig.

Og for dem som tror nintendo selv kommer til å fortelle om hardwaren inni konsollen ved e3 så tro om igjen, ain't gona happen.

Det er ingen som sier at Wii U kommer til å bli "langt kraftigere" enn dagens konsoller, men det er likevel ganske stor forskjell på de anonyme ryktene som går nå, som tilsier at konsollen er svakere enn PS360, og alt vi har vist fra før. Hvis vi setter sammen de lekasjene som har kommet, med det utviklere som Vigil, Epic, Crytek osv har sagt, så tyder det meste på at maskinen er en del kraftigere enn 360, med blant 1.5gb minne og 32mb edram - begge deler et godt stykke forann det som eksisterer i dagens konsoller. Demoene fra E3 peker også i denne retning.

Når det er sagt, så vil mye av denne ekstra kraften brukes til å vise to ekstra bilder på kontrollerne, så jeg tviler sterkt på at grafikken i praksis vil se spesielt mye bedre ut enn dagens konsoller. Så jeg tror vi bør forvente oss en konsoll som i all hovedak ligger på linje med dagens konsoller, men som i noen spill (først og fremst de fra Nintendo) nok kommer til å overgå det beste vi har sett på denne generasjoners konsoller. Det er dog ikke det samme som at den er svakere enn PS360 - slik mange får inntrykk av nå.

Lenke til kommentar

Uff. Det er altfor lenge til E3.

For min del er det ikke så viktig om Wii U er mye sterkere enn 360 og PS3. Det finnes mange vakre spill til 360 og PS3, og jeg er sikker på at Nintendo kan utrette utrolige ting med en maskin som matcher eller så vidt overgår 360 og PS3.

Det som er viktigere for min del er faktisk faren for at noen av konsollprodusentene kan komme til å ta i bruk omfattende bruktspillsperrer. Akkurat nå har jeg mest lyst på Xbox 3, men Wii U kan fort ende opp med å bli min eneste next-gen konsoll dersom ryktet om at Xbox 3 krever en konstant internettforbindelse stemmer.

Edit: Intervju med Shiggy høres sannsynlig ut. Bladet kommer ut ca. en måned før E3, så det kan hende vi får mer hype rundt Wii U også.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...