Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skjer med at VVVVVV ikke er ute i eu eShop ennå, kom ut før jul i USA :S.

Uff.. er det noe Nintendo må få orden på når det gjelder eShopen så er det lanseringsdatoene. VVVVVV og Mutant Mudds har vært ute i USA i flere måneder nå, og vi har ennå ikke fått en konkret lanseringsdato for de europeiske versjonene.

En annen ting, som kanskje ikke plager meg fullt så mye, er hvordan Sega sin Game Gear emulator utklasser Nintendo sine emulatorer. Jeg kjøpte Sonic's Triple Trouble i går, og jeg ble sjokkert da jeg tok turen innom emulatormenyen og oppdaget at det gikk an å forandre på kontrollsystemet.

Jeg vet ikke helt om det er Sega som fortjener ros eller Nintendo som fortjener ris, men jeg håper virkelig at Nintendo inkluderer en lignende funksjon i kommende VC-spill.

Idd, selv så foretrekker jeg standard oppsettet, men kan tenkte meg folk som liker Y - B bedre. Skulle gjerne hatt muligheten å velge mellom NTSC/J og PAL spill også, spesielt på NES spill.

Lenke til kommentar

Kanskje den spin-ofen fra Metroid hvor man styrer Anthony Higgs eller en annen Galactic Federation-soldat da?

Jeg kjøper den! Det virker jo litt som om han blir bygget opp til B-kjendis i Other M. Gameplaymessig er det jo litt spennende med den plasma-kanonen som bruker utrolig lang tid på å lades opp.

Lenke til kommentar

Jeg ville også kjøpt det selvsagt :)

Sega har akkurat lagt frem et tap på 7.1 milliarder yen, og annonsert at en del spilltitler blir kansellert. Triste nyheter, og enda et tegn på at spillindustrien ikke er levedyktig slik den drives nå. Får håpe ingen mister jobben, og at vi vil fortsette å se kreative ting fra Sega.

Lenke til kommentar

Ta deg en halvtime til å bli vant med kontrollene, så kommer du ikke til å angre. :) Det er mulig å styre Pit med slideren og styre kameraet med A, B, X og Y, men det tviler jeg sterkt på at du kommer til å gjøre. Kort sagt skjønner jeg hva de mener når de sier stylusen er det eneste som er raskt nok. :p

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at dere er skeptiske. Det var jeg også, for å si det mildt. I hovedsak var det på grunn av styringen, men også fordi jeg har lite kjennskap til serien fra før, misliker spill med/på on-rails og tenkte banene kunne bli kjedelige etterhvert siden det stort sett består i å fly, lande og banke en boss. Men jeg kjøpte det likevel, og har ikke angret ett sekund. Tvert imot er det helt klart det ett av beste spillet jeg har kjøpt til år, og ikke bare på 3DS. At det er på en liten skjerm kan virke negativt, men jeg synes ikke det ville vært mulig å lage det på en annen konsoll unntatt PC, og ironisk nok pga styringen jeg var så skeptisk til. I senere brett og på høyere intensity er det rett og slett alt for mange fiender rundt deg til at det er mulig å overleve med å kun bruke slideren og knappene. Stylusen er helt nødvendig. Tenk deg å spille et FPS på høy vanskelighetsgrad eller multiplayer kun på tastaturet uten autoaim, så skjønner dere problemet. :p

Edit: Når det gjelder achivements er det ikke helt rett. Eller jo, det er vanlige achivements som å fullføre et brett på en viss tid, banke en viss fiende, gå gjennom et brett med et bestemt våpen osv. Men når man fullfører et achivement får man ting som nye idoler, nye våpen, nye krefter og så videre. I starten har vi "bare" 120 achivements, men vi får mange flere etterhvert.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Jeg er overhodet ikke skeptisk, tror spillet er fantastisk. Jeg ser bare ikke vitsen med å betale fullpris for et spill som garantert kommer til å floppe og synke raskt i pris når jeg har en masse andre spill å spille. I kveld har jeg et game i Europa Universalis 3 - satan for et fantastisk spill!

Lenke til kommentar

Kid Icarus er konge, og her er hvorfor:

Palutena: I'm sensing treasure somewhere to your left.

Pit: How do you know that?

Palutena: From the Heavens, I can see through your laurel crown to divine your surroundings!

Pit: Really? That's amazing!

Palutena: And that's not all I can see, Pit. I can also see what's in your heart.

Pit: Oh...Heh heh...That's really...something.

Palutena: So you'd better not be thinking about anything...NAUGHTY.

Pit: WHAT?! HOW DID YOU--

Palutena: Just kidding! Seriously, reading hearts through laurel crowns?

Pit: I know...I was...also...kidding.

Palutena: Sure you were.

Og dette er midt i et oppdrag. Hele spillet er fyllt med sånt. :p

Magnus; "A lone chest in the middle of the room. This is obviously a trap."

*Pit åper kisten uansett*

Magnus; "What is wrong with you!"

Pit: "I don't know... when I see a chest, I have to open it..."

(sorry, skal slutte å mase om dette nå. Carry on, kids.) :p

Lenke til kommentar

Sluttet å spille Resi Revelations for en stund siden (var litt over halvveis) (nei, aner ikke hvorfor jeg sluttet), og tok det frem igjen i går for å teste det på nettet. Kort sagt gikk jeg gjennom nesten hele siste halvdel i strekk, og i Raid gikk jeg fra level 4 til level 20 i strekk. :p Har også fått S-rank på samtlige brett fra nr 1 opp til nr 15, med unntak av nr 9 og 11. Har ikke fullført dem ennå i Raid av naturlige våte årsaker. :p Når det gjelder Missions har jeg klart 29 så langt, av 36 mulige. (så langt, men får flere missions etterhvert.) Er et mission der vi må klare 50 missions totalt, og det begynner faktisk å nærme seg nå. Når jeg ikke spiller Kid Icarus på nettet, men skal slutte å mase om den klassisker. :p

Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat ble sittende i hele kveld å spille Super Metroid - virkelig et fantastisk spill som jeg bare blir mer og mer glad i!

Ellers så er dagens rykter at Wii U vistnok er svakere enn PS360, og at den slipper i USA søndag 18. November. Anngående PS4 og Xbox 3 har det også dukket opp en rekke tekniske rykter i dag som blant annet at Sony regner med å lansere sin konsoll før MS og at den er noe svakere enn MS sin. Alt er dog som vanlig bare rykter.

Lenke til kommentar

Ellers så er dagens rykter at Wii U vistnok er svakere enn PS360, og at den slipper i USA søndag 18. November. Anngående PS4 og Xbox 3 har det også dukket opp en rekke tekniske rykter i dag som blant annet at Sony regner med å lansere sin konsoll før MS og at den er noe svakere enn MS sin. Alt er dog som vanlig bare rykter.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2012-04-02-wii-u-less-powerful-than-ps3-xbox-360-developers-say - Selv om det foreløpig bare er rykter, må jeg si at dette skuffer meg. :(

Lenke til kommentar

http://www.gamesindu...-developers-say - Selv om det foreløpig bare er rykter, må jeg si at dette skuffer meg. :(

Jeg tror jeg vet hvorfor en del utviklere sier dette. Greien er nemlig at en del spillmotorer enda ikke er fullstendig optimalisert for arkitekturen i Wii U, så når utviklere som er veldig vant til å bruke dette tar deres eksisterende motorer og plasserer dem på Wii U og ser dårligere resultater enn på PS360, så er det naturlig å si at den gir svakere resultater. Nintendo samarbeider dog med Epic og Crytek for å få deres motorer til å kjøre så bra som mulig på Wii U, så det betyr at dette problemet forhåpentligvis vil forsvinne når hardwaren er ferdig.

Lenke til kommentar

Husk også at det tar tid å bli kjent med ny maskinvare selv etter at den er lansert. Se bare på launch-titler sammenlignet med spill til den samme konsollen to, tre år senere. I starten vil det se "greit nok" ut, men når utviklere begynner å bli kjent med maskinvaren vil spill se mye bedre ut og kjøre bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...