Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Før Tanabe satte Retro til å jobbe med Metroid Prime, så jobbet de med et rollespill (som også er med i den videoen jeg postet ovenfor) kalt Raven Blade, så det viser at også Nintendo har tenkt tanken tidligere at de trenger et vestlig rollespill. Kanskje det er det Retro jobber med nå?

 

Ellers så har Monolith Soft bekreftet at de jobber med et rpg til Wii U.

 

 

Jeg håper Nintendo kommer med en fps, men jeg håper virkelig de unngår kjisjefylt millitær-dyrking. Alt millitært er pr def kjedelig, og det kan lett smitte over på spillet. Det burde følge med en dimmelenke så man kan telle ned timer til spillet er overstått.

 

(mer diplomatisk: jeg foretrekker å skyte troll, mutanter, roboter og aliens om jeg får velge)

 

Kanskje den spin-ofen fra Metroid hvor man styrer Anthony Higgs eller en annen Galactic Federation-soldat da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ville det vært med det Super Metroid Prime til Wii U? Tenk selv: Hele spillet følger den vanlige Metroivania-formelen med store brett vi kan utforske som vi vil, mange hemmeligheter, oppgraderinger og alt det der. På TV-skjermen ser vi alt i et FPS-modus som i Metroid Prime, men vi ser samtidig hele greia fra et 2D-perspektiv som i Super Metroid på brettet. På det viset får vi både vanlig Metroid og Metroid Prime i samme spill, og vi kan spille hele spillet i hvilken som helst modus vi vil. Vil vi spille hele greia på brettet kan vi det. Men som i f.eks Super Paper Mario til Wii er det ikke bare en gimmic. Mange hemmeligheter er kun mulig å se på TV-skjermen i FPS-modus, mens andre igjen kun er mulig å se på brettet i 2D-modus. Det kan til tider være så enkelt at noe er gjemt bak en boks og "usynlig" i 2D, mens i 3D ser vi det uten problem og kan gå bak boksen. Andre ting er helt "flate" i 3D og umulig å se, men i 2D ser vi det fra en annen vinkel, og det er fullt synlig. Tenk f.eks på et papirark sett fra siden og forfra. Det hadde vært morsomt. :)

Lenke til kommentar

Nytt intervju, denne gangen med Game Directoren til Darksiders 2 som sier at Wii U er en "pretty powerful machine". Så hvem skal vi tro på? Art Directoren eller Game Directoren? Mest spennende blir det vel dog å se om de store spillmediene vil ta dette sitatet like ukritisk som det forrige, eller om beskjeden som passet best med det deres publikum ønsket å høre blir det eneste som blir rapportert såpass ukritisk.

 

Enda et intervju, denne gangen fra Randy Pitchford fra Gearbox:

 

Another aspect of the upcoming game's design Pitchford hopes will represent a significant advancement is Gearbox's heavy investment in the Wii U. Pitchford says he actually believes the Wii U version of Aliens: Colonial Marines will be the best version.

 

"The Wii U version has so much more to offer ... no other platform can do what the Wii U can do," he says. "If you love [Xbox] 360 games, you are not used to being in a world where you have this new interface. But once you get used to that, you imagine the possibilities; there are some opportunities that are just not possible on any platform that does not have that device."

 

Pitchford hints that using the Wii U controller as a motion tracker, or in other ways that evoke signature moments form the films will lure gamers to the Wii U for their Aliens fix.

 

"I don’t want to give spoilers away on some of things we are thinking of or things we have actually implemented already," he said, "but a lot of cool opportunities with that device that are going to make a very unique and compelling experience on that platform. We have given a lot of attention. I think it will not be too long [before] Nintendo opens up their kimono a little bit more about that platform and where it is going, we will be there right with them talking about how Aliens is using it."

 

Pitchford was tight-lipped regarding details of the game's story, but he did say at least one detail will be revealed next month, in Boston:

 

"Competitive multiplayer is in the game," he said. "If you are curious about what we are doing there, I strongly recommend visiting us at PAX East."

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
Nytt intervju, denne gangen med Game Directoren til Darksiders 2 som sier at Wii U er en "pretty powerful machine". Så hvem skal vi tro på? Art Directoren eller Game Directoren?

 

Det er det jeg har sagt hele tiden. De eneste vi kan stole på er Nintendo selv, og de kommer jo ikke til å bekrefte noe som helst før Wii U er ute. Men det blir forhåpentligvis ikke så lenge til.

Lenke til kommentar

Skal ha Wii U på lanseringen omtrent uansett pris, selvom jeg får et Mario spill der Mario bare løper rundt i sirkler og roper Itsaaa me Mario! :p.

Gleder meg som en unge til å åpne esken (lukter lukta allerede) og plassere herligheten i min spill/mediacenter!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Poster et tweet fra twotribesgames:

 

Steamworks/Steam Cloud support! #tokitori2” Cross platform PC/Wii U saves! Wouldn't that be nice ;)

 

Tweetet er nå borte, regner med Nintendos ninjaer ordnet opp. Får håpe stakkaren som tweetet lever enda. Uansett, Nintendo har tidligere sagt at de ønsker å gå for en åpen online løsning hvor andre utviklere kan lage sine egne økosystemer. Ser ut som om Valve allerede er i gang med nettopp det!

Lenke til kommentar

First details on Epic Mickey: Power of Illusion

 

http://ds.ign.com/ar.../1221849p1.html

 

Developed by DreamRift (the developers behind Monster Tale) (dette fikk for øvrig 8.5 hos ign.com), the game is a full platform adventure, complete with 2D animated sprites and layered backgrounds enhanced by the 3DS's 3D effects. Levels will pull from the full history of Disney, from Sleeping Beauty to Tangled.

 

The vast history of Disney will be on display, not only from world designs inspired by films, but the characters Mickey meets on his adventure. Rescuing these animated icons will not only allow them to appear in Mickey's fortress headquarters, but open up side quests that can eventually yield in-game rewards. Ever wanted to help Uncle Scrooge recover his Lucky Dime? Power of Illusion will let you do that.

 

2D plattformer? Mikke har en "fortress headquarter" som HUB? Vi får sideoppdrag? Er det bare jeg som tenker Metrovania? Eller, øh, Mickyvania? Det hadde vært tøft. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Håper ikke de bruker så mye tid på steingamle disney-karaktererer ingen har et forhold til..sikkert kult for serienerder å ha karakterer fra 1930-tallet som hovedroller, men..ikke for oss andre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte det i en norsk butikk, og fikk dermed norske stemmer i cutscenes og in-game. Det drepte all lyst til å spille mere enn en time..også er det INGEN som importerer engelsk versjon. Men det kunne jeg sikkert kjøpt fra play.com ellerno. Men jeg gadd aldri.

Lenke til kommentar

Hva skjer med at VVVVVV ikke er ute i eu eShop ennå, kom ut før jul i USA :S.

Uff.. er det noe Nintendo må få orden på når det gjelder eShopen så er det lanseringsdatoene. VVVVVV og Mutant Mudds har vært ute i USA i flere måneder nå, og vi har ennå ikke fått en konkret lanseringsdato for de europeiske versjonene.

 

En annen ting, som kanskje ikke plager meg fullt så mye, er hvordan Sega sin Game Gear emulator utklasser Nintendo sine emulatorer. Jeg kjøpte Sonic's Triple Trouble i går, og jeg ble sjokkert da jeg tok turen innom emulatormenyen og oppdaget at det gikk an å forandre på kontrollsystemet.

 

Jeg vet ikke helt om det er Sega som fortjener ros eller Nintendo som fortjener ris, men jeg håper virkelig at Nintendo inkluderer en lignende funksjon i kommende VC-spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...