Morfeo Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Ble sittende å se litt på Nintendos trailervideo for Gamecube fra E3 2001: http://youtu.be/UeVQTgnluaM Hvilke spill håper dere Nintendo tar med i en slik trailer nå på E3? Og hvilket spill bør Reggie ta en "before you leave, I'd like to introduce you for one more world for Nintendo Wii U" på slutten av konferansen? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Jeg håper Nintendo klarer å overraske oss, enkelt og greit. Nytt Super Mario og nytt Zelda til Wii U hadde vært interessant, men ærlig talt, ville noen ha blitt overrasket over det? Jeg ville heller hatt en liten teaser for Batman: Arkham World (allerede sterkt hintet at det kommer til andre plattformer etterhvert), eller kanskje en DC Universe Online 2. Dragon Quest XI hadde heller ikke vært så ille, spesielt ikke om de lot Level-5 lage et DQ som foregår både på Wii U og 3DS. Tenk noe ala Might & Magic 4 og 5 til PC. (hver for seg utgjør de to hele spill kalt Clouds of Xeen og Darkside of Xeen, men installerer du begge blir de slått sammen til World of Xeen.) Da får de virkelig utnyttet kraften til både Wii U og 3DS på en gang, og får enda et større forsprang over PSVita. Eller hva med ganske enkelt mer Castlevania i samme stil som Dawn of Sorrow og Portrait of Ruin? Gjerne med en enda større verden og 2.5D grafikk som i f.eks Trine, og forhåpentligvis "frivillige" bosser. Dvs vi er nødt til å sloss mot dem, men har vi tapt mot dem fem, seks ganger på rad kan vi få muligheten til å hoppe over dem. Til gjengjeld har vi en achivement-list som åpner nye ting jo mer vi klarer, så for å få 100% og alle de beste våpnene, utforske hele verden, den beste magien osv må vi ta bossene etterhvert. Men vi kan hoppe over dem om vi bare vil gå gjennom spillet. Edit: Når det gjelder nye spill... Epic Mickey: Power of Illusion (3DS) http://ds.ign.com/ar.../1221573p1.html Edit 2: Etter en god del Kid Icaurs: Uprising har jeg oppdaget noe rart: Vi kan spille uten å bruke touchskjermen (slider + A, B, X og Y-tastene), men hvorfor gidde? Stylusen er helt nødvendig for meg. Det tok litt itd å venne seg til å spille sånn, men nå kan jeg ikke tenke meg å spille på noe annet vis. Tvert imot vil jeg ha mye mer av det. Stylusen gjør at du sikter mye raskere og mye mer presist. Det blir omtrent som spille et FPS med gamepad vs tastatur og mus. Tastatur og mus kan ta litt tid å venne seg til, men det er mye, mye bedre når man først blir vant med det. Jeg kan trygt anbefale Uprising til hvem som helst. Endret 26. mars 2012 av vikingkylling Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Vel.. Om vi ser bort ifra "the usual suspects" som Mario, Zelda, SSB osv, så er det noen Wii U spill jeg gjerne skulle ha sett på E3. *Pikmin 3(allerede annonsert, men de har ikke vist det frem) *Eternal Darkness 2 *F-Zero U *Ny IP, eller bortglemt IP i ny drakt, fra Retro Studios. Jeg tar like godt med 3DS også: *Castlevania(utviklet av Igarashi's team) *Majoras Mask 3D *Donkey Kong Land *Wario Land eller Yoshi's Island (utviklet av Good-feel) Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 *Ny IP, eller bortglemt IP i ny drakt, fra Retro Studios. Det er mange glemte spill her. http://www.youtube.com/watch?v=Ip-o1W0H4i8 Hehe, ikke seriøst, akkurat, om noen skulle tro det. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Baby Jessica Well Resc-U confirmed! ...men for å være litt seriøs. Startropics. Dette har blitt foreslått mange ganger før. Et action-adventure spill i dette universet kunne ha blitt interessant. Crystalis. Jeg aner ikke hvem som eier rettighetene til denne IP-en, men det hadde vært stilig å se hvordan Nintendo/Retro Studios hadde taklet et post-apokalyptisk univers. Endret 26. mars 2012 av Leflus Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Jeg har aldri klart å komme skikkelig inn i Zelda-spillene, synes de er spennende å spille et par timer, og så mister jeg rett og slett interessen. Så Zelda er ikke så viktig for meg, selv om jeg vet mange er uenige. Mario er min store helt, helt fra barndommen av, så jeg gleder meg storveis til et spill med ham på Wii U. (jeg håper forøvrig på et bedre navn, Wii U er.....uinspirert!) Men det jeg virkelig ville likt å ha sett utover Mario, er gjenfødelsen av noen gamle, glemte slagere fra NES og SNES-tiden. Jeg elsker retro-trenden som har gitt oss nye utgaver av gamle spill fra 80-90-tallet de siste årene. Så mye gullkorn å finne. Overrask meg med gamle, glemte klassikere i ny drakt Nintendo. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Epic Mickey 2 3DS is a follow-up to Mega Drive game Castle of Illusion According to Nintendo Power magazine (via ds.about.com), the 3DS game is not a port of the Wii, PS3 and Xbox 360 Epic Mickey 2, rather, it is its own side-scrolling platformer. Epic Mickey 2: Power of Illusion is being developed by Dreamrift - the same team responsible for cult DS platformer Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure. Spørs om ikke det må kjøpes til 3DS også/i stedet. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 Digger at de faktisk gjør det til et nytt Illusion-spill. Selv om de spillene ikke er så gode som vår nostalgi for dem skulle tilsi, så var de likevel godt designede spill som ga meg og andre Mega Drive-entusiaster mye underholdning tidlig på nittitallet. Spesielt World of Illusion hvor to spillere kan spille samtidig som enten Mikke eller Donald husker jeg som et flott spill. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 Hvis jeg skal skrive hvilke spill jeg helst håper de skal dra frem til Wii U, så må jeg si meg enig med det som det vel er flertallsmeningen, at det hadde vært kult med noen nye, gamle serier. Her er et par som virkelig hadde fått hypetoget til å spore av: F-Zero Universe kunne vært et slags GTA i Mute City som kombinerte racing med et mer tradisjonelt action-adventure. F-Zero-universet er etter min mening for bra til å bare brukes til en relativt nisje futuristisk racer, så dette ville vært en perfekt måte å både utnytte seriens potensial bedre, og dekke et hull i Nintendos portefølje. Mach Rider kunne gjort samme nytten. The Mysterious Murasame Castle (Nazo no Murasame-jô) var et slags Zelda-aktig action-adventure som faktisk var det andre spillet som ble lansert for Famciom Disc System noensinne (etter nevnte Zelda), men ble aldri den suksessen som Nintendos andre tidlige serier. Litt som Okami, så blandet den sammen japansk historie og mytologi med mer rene fantasy-elementer, og akkurat som Okami, så har serien potensial til å kunne gi oss en helt ny Nintendo-verden. Gameplayet kan selvsagt tas i mange retninger, men det er vel først og fremst innen rpg og action-rpg at Nintendo trenger flere serier, så hvorfor ikke bruke denne halvobskure serien som utgangspunkt? The Last Story II - Nintendo bør ha sikret seg at Sakagauchi fortsetter å lage glimrende rollespill for dem, og hva passer vel bedre enn å fortsette hans siste historie, denne gangen på hardware som forhåpentligvis forhindrer framterate-drops? Star Tropics - Star Tropics var et action-adventure til nes designet spesifikt for et vestlig publikum, og spilte i all hovedsak som et Zelda-spill med moderne omgivelser og et stillehavsmotiv. Etter mitt syn er serien perfekt som Nintendos egen grafikk-intensitie og cinematiske "Uncharted/Tomb Raider"-serie. Utforsk et eldgammelt mysterium på en eller flere stillehavsøyer, men med mer vekt på å faktisk la deg finne ut av mysteriumet enn å bare skyte tonnevis med fiender. Star Tropics av Retro Studios er det som definitivt vil gjøre meg mest hypet. Ellers haddet det vært kult om Nintendo kunne få i gang et samarbeid med Sega for å bringe tilbake en del ting som Wonder Boy, Panzer Dragoon, Shenmue, Herzog Zwei, Comics Zone, Streets of Rage osv. Mest realistisk er det vel dog at Nintendo presenterer sin egen "Halo/Future Warfare"-killer designet av Retro Studios, Kanskje som en spin-of fra Metroid (Metroid: Galactic Warfare) hvor man spiller som Anthony Higgs, eller en ny serie. Med sterkt fokus på online multiplayer. Og mens Giant Bomb vil juble, så vil Nintendo-fansen gjespe over enda en militærshooter Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Mest realistisk er det vel dog at Nintendo presenterer sin egen "Halo/Future Warfare"-killer designet av Retro Studios, Kanskje som en spin-of fra Metroid (Metroid: Galactic Warfare) hvor man spiller som Anthony Higgs, eller en ny serie. Med sterkt fokus på online multiplayer. Og mens Giant Bomb vil juble, så vil Nintendo-fansen gjespe over enda en militærshooter Nintendo er og blir Nintendo, så det blir vel en Battlefield/Call of Duty-paintballklone med Mario. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Digger at de faktisk gjør det til et nytt Illusion-spill. Selv om de spillene ikke er så gode som vår nostalgi for dem skulle tilsi, så var de likevel godt designede spill som ga meg og andre Mega Drive-entusiaster mye underholdning tidlig på nittitallet. Spesielt World of Illusion hvor to spillere kan spille samtidig som enten Mikke eller Donald husker jeg som et flott spill. Husker dagene der vi leide en Megadrive + World of illusion og Turtles in time. var coop-mayhem deluxe Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Mest realistisk er det vel dog at Nintendo presenterer sin egen "Halo/Future Warfare"-killer designet av Retro Studios, Kanskje som en spin-of fra Metroid (Metroid: Galactic Warfare) hvor man spiller som Anthony Higgs, eller en ny serie. Med sterkt fokus på online multiplayer. Og mens Giant Bomb vil juble, så vil Nintendo-fansen gjespe over enda en militærshooter Nintendo er og blir Nintendo, så det blir vel en Battlefield/Call of Duty-paintballklone med Mario. FPS for barn? Det hadde faktisk vært en god idé. Lenke til kommentar
Nemesis T Virus Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Når kommer den nye Nintendo maskinen? Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Godt spørsmål. Den er ventet til jul, men det er vel egentlig ingen som vet helt sikkert. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Når kommer den nye Nintendo maskinen? En gang mellom E3 og jul er det eneste offisielle. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Blir vel rundt april igjen, neste år altså Lenke til kommentar
kilik Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 (endret) Jeg er ikke noen stor fan av Metroid Prime, men et nytt til Wii U hadde vært et perfekt lanseringsspill. Ser for meg scanningen gjøres med Upaden og at Retros flotte grafikk virkelig kommer til sin rette i HD. Nytt F-Zero, StarFox og Wave Race og et 2D topdown Zelda-spill hadde vært flott. Shenmue III hadde vært fantastisk, men det er mer som en fjern drøm nå. Ser ellers for meg at real-time strategispill og gamle pek-og-klikk eventyrspill kan fungere bare med Upaden. Har forresten planlagt en ny strategi for E3 i år. Pga. alle lekkasjene i forkant skal jeg holde meg unna nettet de 24 timene før det braker løs med konferansene. Endret 28. mars 2012 av kilik Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Jeg håper egentlig Nintendo er ferdig med Prime-serien slik den fungerer nå. Om de omgjør spillene til tredjeperson og øker hastigheten på alt, så har vi en perfekt serie, men slik de er nå, så blir Prime-spillene - til tross for at de oser av kvalitet - litt for kjedelig å sitte med i lengden for veldig mange gamere. Ellers fatter jeg ikke hvorfor ikke bare Sega gir oss et Shenmue basert på Yakuza-motoren. De klarer jo å gi oss et Yakuza-spill i året, så hvorfor ikke bare ta en pause et år og levere et Shenmue-spill i stedet? Greit nok at det ikke ville blitt like bra og unikt som de gamle, men jeg vil tro de fleste som ivrer for mer Shenmue i dag gjør det først og fremst pga historien, og den kunne de fint ha levert gjennom rammeverket som er bygget opp i Yakuz-serien. Angående pek- og klikkspill, så hadde det vært genialt om Nintendo gikk i gang med å finansiere et studio av Cing-veteraner eller noe lignende. Hadde vært fantastisk om vi kunne få slike spill jevnlig til både 3DS og Wii U. Ellers tror jeg du må holde deg lengre unna nettet enn 24 timer om du skal unngå lekasjer Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Og mens Giant Bomb vil juble, så vil Nintendo-fansen gjespe over enda en militærshooter Jeg håper Nintendo kommer med en fps, men jeg håper virkelig de unngår kjisjefylt millitær-dyrking. Alt millitært er pr def kjedelig, og det kan lett smitte over på spillet. Det burde følge med en dimmelenke så man kan telle ned timer til spillet er overstått. (mer diplomatisk: jeg foretrekker å skyte troll, mutanter, roboter og aliens om jeg får velge) Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Jeg skulle gjerne sett et eksklusivt vestlig rollespill komme til Wii U. Noe ala Oblivion/Skyrim eller Fallout 3/New Vegas. Det er vel det jeg har savnet med Wii, det er svært få rollespill til den. Xenoblade og TLS er vel de eneste jeg kommer på i farten. Xenoblade kan på noen måter minne litt om et vestlig rollespill siden det har en stor åpen verden og fokus på utforsking, men det er jo når alt kommer til alt et JRPG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå