Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

kan man ikke bruke analogspaker på PS3/X360 kontrolleren?

Selvsagt kan man det. Men du må ha en 360-kontroller med ledning for å bruke den i USB-porten på PC.

Ikke nødvendigvis. Du kan bruke en trådløs XB360-kontroller på PC, men da må du ha et sånt lite adapter. Jeg har brukt det lenge uten noe problem i alle spill som støtter kontrolleren.

http://www.amazon.com/Xbox-360-Wireless-Gaming-Receiver-Windows/dp/B000HZFCT2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå vært og hentet Kid Icarus: Uprising på GameStop, og tok turen innom Burger King for å hente Kid Icarus 1 og 2 på eShop. Dette kan bli moro. :)

Hvorfor er kid icarus boksen så stor? Er det noe ekstra oppi? Så den i dag.

Lenke til kommentar

Det følger med litt ekstra stash, om for eksempel en støtte du kan sette konsollen på, så du slipper å holde den selv. Det kan bli tungt i lengden. ;)

Edit: Litt over en time etter at jeg startet opp Kid Icarus har jeg endelig funnet en måte å styre på jeg kan godta, og klarer å løpe rundt en fiende som står i ro og treffe den en gang i blandt. Så var det selve spillet. :p

Edit 2: Har gått gjennom det første brettet to ganger på to forskjellige vanskelighetsgrader. (det starter på rank 2, men vi kan stille det helt opp til rank 9 om vi vil. Jo større vanskelighetsgrad, jo større sjanse for å dø (logisk nok), men til gjengjeld blir belønningen bedre. For å ta et raskt førsteinntrykk:

Bra ting:

- Utrolig pen grafikk

- Morsom dialog bokstavelig talt gjennom hele spillet, selv midt i kamper ("Who is that Icarus guy anyway?") ("So many ways to kill things. Beautiful... so beautiful...") :p

- Bra utfordring

- Bra variasjon mellom å fly og løpe på bakken

- Utrolig mye å åpne opp, som en vanvittig menge våpen osv

- Mer enn nok achivements. Vi starter med 120, men det blir nok flere etterhvert. Har hørt det er 350 totalt.

- AR Cards kan brukes, men har ikke testet det selv,

- Vi får med et lite stativ for å holde 3DSen.

- Vi kan bruke Aim Assist for å lettere sikte når vi er på bakken, samt la Pit skyte automatisk når vi sikter på en fiende.

Negativt:

- Uvant kontrollsystem. Nekter å si det er "dårlig", men tar tid å bli vant med.

- Vi kan stille inn det meste på kontrollsystemet, men vi kan ikke bruke de to analogene sliderne uavhengig (for eksempel styre kameraet med en og Pit med den andre), og av en eller annen grunn kan vi ikke bruke de nederste knappene på Expanson Pad-en.

- Å holde 3DSen med en hånd og stylusen i den andre kan bli slitsomt i lengden.

- Kan bli litt repetivt gameplay, siden stort sett alle brettene følger formenen fly -> løpe på bakken -> bosskamp.

Alt i alt et meget bra førsteinntrykk. Kontrollene er det verste med spillet, men selv dem blir man vant med etterhvert. Bare ikke spill det ti minutter, klag på kontrollene og kast spillet. Gi det en halvtime til en time, så sitter kontrollene bra nok. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Det står på et internettforum, ergo må det være sant. :p Den eneste sannheten er at ingen vet (eller vil si) hvor kraftig Wii U egentlig er. De fleste tipper 50% kraftigere enn XB360, noe jeg vil tippe er sannsynlig. Spesielt folkene fra Darksiders 2 (som du linket til) sier Wii U-versjonen helt klart er den beste. Hvorfor skulle de den versjonen er den beste, og samtidig si at Wi U ikke er kraftigere enn de andre konsollene? Det gir ikke mening.

Lenke til kommentar

Det står på et internettforum, ergo må det være sant. :p Den eneste sannheten er at ingen vet (eller vil si) hvor kraftig Wii U egentlig er. De fleste tipper 50% kraftigere enn XB360, noe jeg vil tippe er sannsynlig. Spesielt folkene fra Darksiders 2 (som du linket til) sier Wii U-versjonen helt klart er den beste. Hvorfor skulle de den versjonen er den beste, og samtidig si at Wi U ikke er kraftigere enn de andre konsollene? Det gir ikke mening.

...ok.

Han sier det i alle fall rett ut "...but I think visually, for the most part, it'll be pretty much the same." og "You know, so far the hardware's been on par with what we have with the current generation's. Based on what I understand, the, you know, the resolution and textures and polycounts and all that stuff, we're not going to being doing anything to uprez the game, but we'll take advantage of the controller for sure". For meg virker det som om han vet hva han snakker om, og burde han ikke det siden han jobber med spillet? Så sent i utviklingsprosessen er nok utviklingsverktøyene ganske likt det man vil finne i den endelige konsollen.

Kanskje de mener Wii U versjonen vil være den beste på grunn av kontrolleren og ikke på grunn av grafikken?

Lenke til kommentar

Nja, her er en bekreftelse på at i forhold til XB360 vil Wii U være dobbelt så kraftig, og neste xbox vil bli hele seks ganger så kraftig. Det er fra en utvikler som jobber med et spill til Wii U, og artikkelen er fra i januar i år. Altså sent i utviklingsprosessen. Står det på internett må det jo være sant. ;)

http://www.develop-online.net/news/39593/Wii-U-twice-as-powerful-as-Xbox-360

Lenke til kommentar

Nja, her er en bekreftelse på at i forhold til XB360 vil Wii U være dobbelt så kraftig, og neste xbox vil bli hele seks ganger så kraftig. Det er fra en utvikler som jobber med et spill til Wii U, og artikkelen er fra i januar i år. Altså sent i utviklingsprosessen. Står det på internett må det jo være sant. ;)

http://www.develop-o...ful-as-Xbox-360

Begge sitatene kan godt være sanne. Dobbel kraft betyr ikke dobbelt så bra grafikk.

Lenke til kommentar

Helt enig. Jeg tipper ca 50% bedre enn XB360, men det er for tidlig å si noe. Men uansett har det ganske lite å si. Det som teller er at utviklere kan og gidder å lage bra spill til den. Wii hadde veldig mye potensiale, og selv om den har mange bra spill er det ikke i nærheten av like mange som de "to andre" konsollene. PS3 på sin side er nok den kraftigste konsollen i dag, men hva hjelper det når ingen klarer eller gidder å utnytte kraften i den? Tvert imot ser vi stadig at folk klager over at XB360-versjonen av multiplattformspill ser bedre ut. Riktignok ikke så mye at vi vanlige dødelige ser noen særlig forskjell, men PS3 burde i teorien klare mye bedre grafikk.

Så over til noe annet. Har spilt Kid Icarus: Uprising en god del, og selv om jeg var svært skeptisk til kontrollene har det havnet på listen min over de fem beste spillene til 3DS. Så langt er Ghost Recon: Shadow Wars (av alle ting, men å frivillig restarte et oppdrag jeg har slitt med i over to timer i strekk halv fire om natten fordi jeg gjorde en liten feil sier nok sitt) på førsteplass, med Resi Revelatons på andreplass. Kid Icarus er på en solid tredjeplass. Mario burde "automatisk" være på minst andreplass, men Super Mario 3D Land rekker nok ikke mer enn fjerdeplass her.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer på innlegget til Taterfyrings.

Jeg foretrekker å spille 2D-spill med D-pad. Nå har jeg ikke testet Rayman enda, så det er jo en mulighet for at det slik både Bytex og Samaritan skriver kontrolleres bra med analogstikken, men min personlige erfaring er altså at slike spill blir mye bedre å spille om man kontrollerer de med d-pad.

Angående disse sitatene fra Vigil, så tolket jeg det slik som at Darksiders 2 på Wii U vil være på nivå med PS360, ikke at konsollen nødvendigvis er det. Uansett har det kommet en del utsagn den siste tiden som gjør at jeg tror maskinen er i ferd med å få en noe svakere CPU enn jeg trodde. GPU-en og rammen virker å være et brukbart steg opp fra PS360, så derfor gir deg vel mening å si bedre på noen måter, og ikke like bra på andre. Alt vi vet foreløpig er dog fremdeles rykter, men jeg vil råde folk til å se på de to tekniske demoene fra E3 om de ønsker å gjøre seg opp en mening - de er tross alt det klareste vi har. Fugle-demoen og Zelda-demoen ser begge veldig bra ut på hver sin måte - og ut ifra dem ser det ut som vi snakker et lite men merkbart grafisk hopp opp fra PS360. Ellers er jeg enig med Samaritan i at å legge seg på PS360-nivå ikke er spesielt lurt - de bør forsøke å gå for et sted midt mellom 360 og Durango.

Og Vikingkylling: Flott oppsummering om Kid Icarus! Det virker som et virkelig fantastisk spill, til tross for den kjipe kontrollen.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Helt enig. Jeg tipper ca 50% bedre enn XB360, men det er for tidlig å si noe. Men uansett har det ganske lite å si.

Jeg mener det er psykologisk viktig at Wii U har en bedre spec enn ps360. Det er ikke så farlig om den er 50% bedre eller 3x bedre. Alle elsker å få bekreftet fordommene sine, og jeg frykter overskrifter om at Nintendo nok en gang kommer med "last gen" ytelse. Nintendo har sagt at de vil vinne tilbake core- gamere. Det skaper litt forventninger.

Lenke til kommentar

Jeg tror uansett det er en tapende kamp å forsøke å overbevise de fleste haterne - så det kommer nok en rekke nintendoomed-artikler uansett hvor kraftig maskinen er. Men det er viktig at den kan få nedporter av PS4/Durango-spill - og i så fall bør den vel ligge rundt 3-5 ganger kraftigere enn PS360.

Lenke til kommentar

Helt enig. Jeg tipper ca 50% bedre enn XB360, men det er for tidlig å si noe. Men uansett har det ganske lite å si. Det som teller er at utviklere kan og gidder å lage bra spill til den. Wii hadde veldig mye potensiale, og selv om den har mange bra spill er det ikke i nærheten av like mange som de "to andre" konsollene. PS3 på sin side er nok den kraftigste konsollen i dag, men hva hjelper det når ingen klarer eller gidder å utnytte kraften i den? Tvert imot ser vi stadig at folk klager over at XB360-versjonen av multiplattformspill ser bedre ut. Riktignok ikke så mye at vi vanlige dødelige ser noen særlig forskjell, men PS3 burde i teorien klare mye bedre grafikk.

Viktig å huske at 360 faktisk har bedre grafikkort enn PS3, så selv om PS3 i teorien kan gjøre bedre grafikk med å avlaste GPU med CPU er dette vanskelig i praksis, spesielt i multiplattformspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...