Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Illusion of Time er et bra action-rpg fra Enix som kom ut i Pal-land og ikke er så vanskelig å få tak i. Secret of Mana er jo også relativt billig. Ellers så er spill som Soul Blazer, Breath of Fire 2 og Terranigma gode spill, men de er i en litt heftigere prisklasse.

Trenger du forresten en adapter som gjør at du kan spille ntsc (amerikanske) snes-spill på din pal-snes, så send en PM.

Lenke til kommentar

Kan f.eks PS3 kjøre Uncharted 3 eller Batman: Arkham City på full oppløsning og max detaljer, og samtidig streame en litt mindre versjon direkte til PSVita sanntid? Tvilsomt.

;)

Nå vil det jo aldri streames en kopi av bildet til begge skjermer? Enten prosesseres bildet på tven og kanskje en liten ui på wiiu brettet som aldri i verden krever særlig, eller så streames bildet til brettet, men ikke på tven. Nå tenker jeg altså på krevende spill og ikke slike tullespill som ble vist når Wii U ble lansert.
Lenke til kommentar

Utviklerne har muligheten til å lage spill som viser ulike bilder på tv-en og Upaden. Eksempler som er tatt frem er eksempelvis at skjermen kan være bakspeilet ditt i Mario Kart. I så fall vil det kreve en del ekstra ressurser. Sjekk ut DS sitt bibliotek, der finnes det en rekke spill som gjør lignende ting. Vi aner selvsagt ikke hva som er under produksjon nå, men jeg ser slett ikke bort i fra at en eksempelvis får et Metroid-spill i tredjeperson hvor du har førstepersonsperspektiv på Upaden til enhver tid (MOM's idé tatt videre).

Lenke til kommentar

Husk også det der med å bruke brettet til å sikte på skjermen eller se utenfor selve bildet. Brettet kan nok brukes til mye rart.

Btw når det gjelder den listen over Wii U eShop-spill vil jeg ta den med en stor klype salt. Ikke minst fordi det var veldig mange spill som ble bekreftet offisielt til 3DS da den ble annonsert, men mange ble kansellert. Ser ikke bort fra at mange spill på den listen kan komme etterhvert, men de kommer når de kommer.

Lenke til kommentar

Om det kommer til Wii U skaffer jeg der der, hvis ikke blir det nok 360 på meg vil jeg tro.

Jeg har The Force Unleashed på Wii, men det er vel det eneste. Sonic Unleashed har jeg også hørt fra noen at skal være bedre på Wii, men der har jeg også hørt det motsatte, så vanskelig å vite.

Lenke til kommentar

Av multiplattformspill har jeg Rayman Origins, Sonic Episode 4 og Fifa 11 på Wii.

Fifa 11 beror mye på å gjenskape stadionfølelsen ved siden av artig gameplay. Det ville nok vært klart bedre på en HD-plattform, men det funker jo på Wii også (for meg som ikke har spilt HD-versjonen i alle fall)

Lenke til kommentar

Jeg vurderte Wii-versjonen av Rayman, men har vel egentlig bestemt meg for å vente på en eventuell Wii U-utgivelse. Hater styrekrysset på både 360 og PS3-kontrolleren, så vil heller spille det med skikkelig kontroll.

Bør vel egentlig spilles med analogspaker. Selv spiller jeg på Vita, noe som fungerer veldig bra både med D-pad og analog, men foretrekker altså analog. Men uansett et spill alle bør få med seg uavhengig av plattform ;)

Endret av Samaritan
Lenke til kommentar

Epic Mickey 2 er bekreftet for Wii, 360 og PS3. Kommer i høst.

Leste dette, men viss det ikke kommer Wii U versjon, kjøper jeg det til PS3. Men er redd for det er like dårlig som eneren som jeg ikke likte i det hele tatt.

Tror det er blant det værste spillkjøpet jeg har gjort denne generasjon, ja helt oppe med Duke Nukem Forever, Red Steel 1 og flere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...