Mr. Pants Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) 3D.effekten på 3DS varierer en del fra spill til spill, og det er ikke lurt å fyre opp effekten på maks og tro du får best mulig effekt automatisk. Det handler en del om å justere det etter øynene dine, så hadde du stilt ned effekten til halvparten ville du nok fått et mye bedre bilde. Av 3DS-eksklusive spill kan jeg nevne noen få i sleng: - Resident Evil: Revelations - Super Mario 3D Land - Mario Kart 7 - Kid icarus: Uprising (rett rundt hjørnet, så tar det med her) - Pushmo (på eStore, men absolutt verdt å få med seg) - StarFox 64 3D (med mindre du har det på Nintendo 64, der med navnet Lylat Wars) - Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D (igjen, med mindre du har det på N64) - Dead or Alive: Dimensions (et av de beste slossespillene noensinne, imho. Bedre enn SFIV.) I tillegg har vi jo noen som er bekreftet: - Legend of Zelda 3DS (helt nytt spill, eksklusivt til 3DS) (ikke kommet ennå, men bekreftet) - Monster Hunter 4 - Professor Layton and the mask of miracles (kommer kun til 3DS, ikke vanlig DS) - Nytt Resident Evil til 3DS er ikke bekreftet offisielt, men det kommer garantert. Se tre poster over denne. - Theatrythm Final Fantasy - Kingdom Hearts: Dream Drop Distance - Paper Mario 3DS Samt New Super Mario Bros, Fire Emblem, Super Smash Bros, Luigi's Mansion 2 og Etrian Odyssey 4. Jeg har kost meg mye med Mario Kart 7, Super Mario 3D Land og Resident Evil Revelations. For så vidt Ocarina of Time 3D også, men det er ikke akkurat et nytt spill. Av 2D-spill kan jeg anbefale . Et platformspill med en liten vri og et herlig soundtrack. , som har fått mye skryt i USA, kommer til Europa denne våren. Edit: Siterte listen til vikingkylling slik at den havnet på denne siden også. Endret 7. mars 2012 av Leflus 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Å justere inn 3D-effekten er jo en smal sak, problemet er jo at den minste bevegelse i skjermen omgjør bildet til grøt, og hele 3D-effekten faller i fisk. I RE:Revelations var effekten helt utrolig bra, men her kan det til tider bli en del hektisk trykking og da er det rett og slett ett helvete å spille med 3D-effekten på. Teknologien er rett og slett for dårlig enda etter min mening. Endret 7. mars 2012 av Mala Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Nintendo-bladet Nintendo Gamer skriver at Ken Levine jobber med et Wii U-spill. Dog er Nintendo Gamer et uoffisielt blad, så jeg ville ikke stolt for mye på dem. Bladet kommer i salg 23. mars, så regner med vi får mer nyheter om det da. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg leser Nintendo Gamer ganske ofte, og har faktisk fått et Letter of the month der. At de er uoffisiell bryr meg ikke så mye. Selv om Nintendo selv skulle bekrefte noe kan det bli avkreftet senere av forskjellig grunn, så jeg tar alt jeg leser som rent rykte med mindre jeg har god grunn til å tro noe annet. (f.eks skjermbilder, trailere osv.) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Er det NGamer dere snakker om? Det er morsommere å lese enn ONM hvertfall. Endret 7. mars 2012 av Bytex Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Ja, NGamer. De skiftet navn (og utseende) til Nintendo Gamer i januar. Og btw fikk akkurat Lego Harry Potter: Years 5 - 6 til DS fra dem. Det kan lønne seg å skrive en mail til dem en gang i blandt. Endret 7. mars 2012 av vikingkylling Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Det betyr noe at de er uoffisielle når vi skal vurdere hvordan de får kunnskapen sin. Personlig tror jeg ikke at Ken Levine jobber med noe til Wii U på det nåverende tidspunkt, og at det Nintendo Gamer skriver er feil, men om det er riktig er det uansett fornuftig å rapportere, og, vi kan jo håpe? En nyhet fra GDC er at Ghost Recon til Wii U blir nedlastbart. Ellers så har Nintendo lisensiert en del middleware-motorer for fysikk, animasjon osv som de gir ut gratis til tredjepartsutviklere for bruk på Wii U. Så vidt jeg vet er det første gang en av de tre store gjør noe slikt, og det viser at Nintendo går langt for å sikre seg støtte. Får håpe det også hjelper! Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Ellers så har gulvet på GDC vært åpent i to og en halv time nå, og fra twitter ser det ut som om Nintendo sin seksjon bare dreier seg om 3DS (spesielt Kid Icarus). Dog har jeg også lest på en fransk-kanadisk spillnettside at Wii U er det desidert største samtaleemnet blant utviklere, og fra andre på twitter at en rekke imponerende ting er blitt vist bak lukkede dører uten at det er spesifisert hva som er imponerende. Forhåpentligvis får vi noen lekkasjer i løpet av kvelden eller de nærmeste dagene. Den fransk-kanadiske siden rapporterte også at Epic vil vise Unreal Engine 4 kjørende på Wii U i løpet av GDC, men det ville jeg tatt med en veldig stor klype salt. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Ganske sikker på at det skjer saker og ting angående Wii U bak lukkede dører på GDC, så det kan nok komme et par lekkasjer i ettertid. Rent offisielt ser det ut til at vi må vente til E3-konferansen for skikkelig info. Kun 89 dager igjen... Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg tror ikke vi må vente fult så lenge, men spørs nok uansett hvor lurt det ville være å la nyheter drukne i Applemania som rår i disse dager. The Last Story har fantastisk gameplay forresten, om noen lurte på det. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Jeg er ikke så veldig imponert over Last Story faktisk. Gameplayet er gøy, men jeg synes ikke det er blant det beste jeg har spilt. Jeg har tatt en pause fra det, for jeg er på et sted nå som potensielt har ødelagt for videre fremgang i spillet. Endret 7. mars 2012 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Spiller det innimellom jeg også. Nå har jeg ikke hatt wii-kabelen i bak TV'n en stund, orker ikke å rote bak og bytte til wii component kabelen når 360-kabelen står i Vil bare si at det drøyer litt for lenge før man får unlocka alle skillene man har. Når du får command-muligheten på partymedlemmene dine, blir det nesten som ATB, der man fryser tiden, velger hvilke spell/angrep de andre skal utføre, starter tida igjen og utfører det. Og bruker attract-skillen for å holde aggro vekk fra spellcasterne. Eller fryser tiden mens man kikker på magisirklene som er på bakken for å se hvilken effekt man får med å dissolve sirklene. Combatsystemet blir morsomt etterhvert (3-4 timer inn), ikke bare autoattacking lengre. Og scenen med meg og Calista som kikka på meteorstormen tidlig sitter enda i hjernebarken. Endret 7. mars 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg skal ikke uttale meg for mye om historien i Last Story enda, den virker å være ganske typisk for japanske rollespill, altså ikke fantastisk, men underholdende for det den er. Gameplayet er imidlertid fantastisk da det er både strategisk og action-basert, mens grafikken - til tross for en del problemer - gir meg en god følelse da både karakterer, fiender og områder er artistisk sett godt designede (etter min mening). Stemmeskuespillet er også godt, og musikken er rett og slett fantastisk! Jeg liker også at kapitlene er relativt korte, noe som passer mitt liv godt. Ellers er kanskje vanskelighetsgraden litt lav? Uansett et spill jeg så langt koser meg skikkelig med! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Spillet er mest designet rundt karakterene, stort sett alle reviews sier at man oppnår et veldig sterkt bånd med gjengen man har med seg gjennom spillet, i motsetning til mange andre spill i rpg-genren. Og romansen føles mere ekte enn to stae emo-unger som bitcher om det samme så de blir "in love". Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg er ikke så veldig imponert over Last Story faktisk. Gameplayet er gøy, men jeg synes ikke det er blant det beste jeg har spilt. Jeg har tatt en pause fra det, for jeg er på et sted nå som potensielt har ødelagt for videre fremgang i spillet. Hva mener du? Kommer du ikke videre? Hvor i spillet er du? Ellers likte jeg TLS godt, men om jeg skal sammenligne med Xenoblade må jeg si jeg likte Xenoblade en god del bedre. TLS er også, som tatyerfyrings sier, litt for lett. Det eneste jeg slet med var sistebossen, men fant ut jeg var for lav level, så levlet opp en del (takk og lov for de stedene du kan "summone" fiender) og da gikk det greit. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Jeg står fast før en boss, uten noe muligheter for å levle opp. Jeg vet hvordan jeg skal ta den, men samme hvor mye jeg strever så greier jeg det ikke. Jeg har nå iallefall tatt en pause fra spillet og når jeg tar det opp igjen så begynner jeg sikkert på en ny fil. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 En tysk sidehevder at neste Medal of Honor også kommer til Wii U. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Edit: Btw, du har fått med deg at 3DS har solgt mye bedre enn DS har gjort? Så det blir garantert en hel drøss flere spill til 3DS som er verdt å få med seg etterhvert. La oss håpe PSVita kan bli en suksess, men den vil nok slite mot 3DS. Spoken like a true fanboy At DS selger bedre enn Vita må man nesten regne med, Nintendo har en tendens til å selge bra med håndholdte konsoller. Mario og Zelda er vel kanskje en av grunnene. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Edit: Btw, du har fått med deg at 3DS har solgt mye bedre enn DS har gjort? Så det blir garantert en hel drøss flere spill til 3DS som er verdt å få med seg etterhvert. La oss håpe PSVita kan bli en suksess, men den vil nok slite mot 3DS. Spoken like a true fanboy Jeg ville vært enig om det ikke var sant det han skriver. Endret 8. mars 2012 av Knut Knudsen Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 3DS slet mye i starten, men har tatt seg betraktelig opp. Det er ren fakta. Jeg sier ikke at PSVita ikke blir en suksess, men den vil slite litt om den må konkurrere mot 3DS. PSVita er rett og slett for dyr, så de kan bli nødt til å kutte prisen på samme måte som Nintendo gjorde. Nintendo har i tillegg en hel rekke kjente serier, og mange av dem får eksklusive spill til 3DS. (Mario og Zelda er to av de største, men ikke overse Kid Icarus, StarFox, Metroid (kommer så godt som garantert til 3DS) og Castlevania (så godt som bekreftet.) I tillegg har vi jo så klart Monster Hunter. Den serien er svært stor i Japan, og både Monster Hunter Tri og Monster Hunter 4 kommer eksklusivt til 3DS. MHT er riktignok "bare" en remake, men etter det jeg har forstått har det en god del nye ting vi ikke fikk i MH3 til Wii. Og hva har PSVita annet enn Uncharted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå