Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hvor billig jeg får kjøpt selve maskinen , de er ikke så forferdelig dyre, men med det samme er det greit og finne en kosmetisk pen Gamegear også. sånn ca mellom 40-90 dollar for maskinen . LED lysene er billige , samme med et par andre smådeler som må til for at lysene ikke skal brenne ut. Men vanskelig å si eksakt pris for hva jeg vil ta for det :p Jeg kan kjøpe en maskin og utføre modden, så kan jeg komme med en pris etter det ?

Fikk ny pakke i posten, gledet meg en stund . En av de spillene som jeg aldri klarte og fullføre 100% for 20 år siden , nå er det payback time :cool:

Komplett med manual , esken har minimal slitasje.

Vi får tenke litt på det, takk for tilbudet ihvertfall :) Kontakter deg igjen om Game Gear-lysten plutselig skulle ta overhånd (slik den fort kan finne på å gjøre).

Lenke til kommentar

“Very Important Announcement” On This Week’s Pokémon Smash TV Show :whistle:

"for those of you who can’t watch television on live, I will announce the same information right after the show via twitter!!"

Twitter - Junichi Masuda

^ Noen som leser japansk, han skriver såklart japansk på Twitter :innocent:

Edit: Glemte å nevnte når - "On this coming Sunday, Februrary 26, 2012, from 7:30 A.M" :)

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Skuffende - for min del hvertfall.

Nå må vi venta enda et år og to før det kommer pokemon til 3DS..

Med mindre de har noe på lur.

Lenke til kommentar

Veldig lett å skjønne hvorfor:

•  
  • DS har solgt langt flere enheter enn 3DS hittil
  • 3DS kan kjøre DS-spill
  • For å selge flest mulig Pokemon-spill lager man til DS
  • Foreldre blir glade for at de ikke trenger å kjøpe en ny bærbar konsoll for Pokemon
  • Pokemon gjør seg best med 2D-bilder, og trenger ikke kraftig maskinvare for å få et fullverdig spill

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Veldig lett å skjønne hvorfor:

•  
  • DS har solgt langt flere enheter enn 3DS hittil
  • 3DS kan kjøre DS-spill
  • For å selge flest mulig Pokemon-spill lager man til DS
  • Foreldre blir glade for at de ikke trenger å kjøpe en ny bærbar konsoll for Pokemon
  • Pokemon gjør seg best med 2D-bilder, og trenger ikke kraftig maskinvare for å få et fullverdig spill

Ja, det har du rett i.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor de tviholder på den 2D-stilen og ikke går over til 3D som i Dragon Quest: Monsters: Joker. Vet det er lett å si "det gjør seg best med 2D", men da er man litt naiv. Dragon Quest var 2D helt opp til DQ8, som endelig gikk over til 3D. Og da snakker vi en serie der nye spill kun gis ut på lørdager i Japan for å forsøke å hindre at "sykefraværet" blir for høyt, og på en Topp 100-liste over lesernes beste spill noensinne i Famicon-bladet havnet Dragon Quest på 3. til 7, plass. (dette var i 1997, eller der omkring, før DQIX var ute.) Om Dragon Quest kan gå over til 3D og bli "godtatt" kan Pokemon det også uten tvil. (første og andreplass var logisk nok Final Fantasy 7 og 10.)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Pachtradamus var ikke særlig optimistisk når det gjaldt Revolution(Wii) heller. Han spådde at den ville oppnå en markedsandel på 10-25%.

http://www.gamespot.com/news/talkin-bout-a-revolution-qanda-with-analyst-michael-pachter-6126354

Pachter har en tendens til å spekulere rundt maskiner som vi vet svært lite om. Kanskje han burde ha ventet med å avgi den endelige dommen til etter årets E3-konferanse?

Selv er jeg også veldig spent på hvor mye den kommer til å koste. Jeg håper på en prislapp på rundt 300$.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Mer fra Patcher:

http://www.thealistdaily.com/news/alist-game-marketing-summit-pachters-bold-keynote/

Han har forsåvidt noen argument. Poenget hans er at casual spillere flykter til ipad og at xbox360 med kinnect vil være billig når wii U kommer.

Jeg tror Wii U vil vinne på ren nyhetsverdi, (i tillegg til andre ting). Det er ikke like moro å kjøpe ps3/xbox360 i 2012 hvis det finnes nyere alternativ.

Lenke til kommentar

Pachter har helt klart noen poenger, men som jeg har skrevet her før, så er det store problemet med hans analyser at han ikke tar hensyn til kvaliteten på software. Spill som Wii Sports, Wii Fit og New Super Mario Bros Wii selger ikke bare latterlig mye fordi de appellerer til "casuals" men fordi de er meget godt designede spill som bare var tilgjengelig på Wii. Med Wii U så vil det - som en ser på Nintendos software-historie - være trolig at der igjen blir gitt ut spill som er meget godt designet og appellerer bredt - og i så fall spiller det liten rolle hvor kraftig maskinen er, hvor mange ulike tv-serier du kan se på den osv. Kort sagt, software er det som nesten alltid har avgjort en konsolls skjebne, og virker å være den faktoren Pachter jevnlig tar minst hensyn til. Av den grunn har jeg vanskelig for å ta hans spådommer særlig seriøst.

Lenke til kommentar

Jeg var innom diverse spillbutikker i går for å se på muligheten til å kjøpe meg en håndholdt konsoll da den siste håndholdte konsollen jeg har er førstegenerasjons DS og en PSP.

På Elkjøp hadde de en utstillingsmodell av 3DS som jeg testet. 3D effekten tok lang tid før jeg klarte å få til på et stillbilde, mens da jeg startet et spill var det umulig for meg å fokusere og få til 3D effekten. Er det slik med alle spill?

Grunnet dårlig 3D effekt og labert utvalg av spill i butikk endte jeg opp med en PS Vita som jeg er meget fornøyd med, stor skjerm, ikke noe 3D tull og kraftig maskinvare som kan levere god underholdning framover. Fikk med spillet Dungeon Hunter: Alliance, er stor fan av spill i den sjangeren (Diablo-stil).

Finnes det noen 3DS eksklusive spill som er verdt å få med seg eller kan jeg beholde min førstegenerasjons DS? Jeg er veldig fan av sanntids-rollespill. Grafikk bør helst være godt gjennomført, gjerne 2D.

Lenke til kommentar

3D.effekten på 3DS varierer en del fra spill til spill, og det er ikke lurt å fyre opp effekten på maks og tro du får best mulig effekt automatisk. Det handler en del om å justere det etter øynene dine, så hadde du stilt ned effekten til halvparten ville du nok fått et mye bedre bilde.

Av 3DS-eksklusive spill kan jeg nevne noen få i sleng:

- Resident Evil: Revelations

- Super Mario 3D Land

- Mario Kart 7

- Kid icarus: Uprising (rett rundt hjørnet, så tar det med her)

- Pushmo (på eStore, men absolutt verdt å få med seg)

- StarFox 64 3D (med mindre du har det på Nintendo 64, der med navnet Lylat Wars)

- Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D (igjen, med mindre du har det på N64)

- Dead or Alive: Dimensions (et av de beste slossespillene noensinne, imho. Bedre enn SFIV.)

I tillegg har vi jo noen som er bekreftet:

- Legend of Zelda 3DS (helt nytt spill, eksklusivt til 3DS) (ikke kommet ennå, men bekreftet)

- Monster Hunter 4

- Professor Layton and the mask of miracles (kommer kun til 3DS, ikke vanlig DS)

- Nytt Resident Evil til 3DS er ikke bekreftet offisielt, men det kommer garantert. Se tre poster over denne.

- Theatrythm Final Fantasy

- Kingdom Hearts: Dream Drop Distance

- Paper Mario 3DS

For å nevne noen. Men for all del, trives du med PSVita er det ikke noe i veien med det. Verden trenger tullinger som deg også. :p

Edit: Btw, du har fått med deg at 3DS har solgt mye bedre enn DS har gjort? Så det blir garantert en hel drøss flere spill til 3DS som er verdt å få med seg etterhvert. La oss håpe PSVita kan bli en suksess, men den vil nok slite mot 3DS.

http://ds.ign.com/articles/122/1220076p1.html

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...