Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer litt på hva skribentene bak "3DS is doooomed" artiklene tenker akkurat nå. Med Pokemon, Animal Crossing, New Super Mario Bros 3, et originalt Zelda-spill og Monster Hunter 4 underveis burde maskinen kunne klare å opprettholde de gode salgstallene i flere år fremover.

Det er vel snart på tide med en revisjon av maskinvaren også? I Japan ble DS Lite lansert ca. 15 måneder etter den originale DS-en.

Det er godt å se at den gjør det bra. Jeg har eid 3DS i noen uker nå, og jeg er stort sett fornøyd med maskinen og spillutvalget. Nintendo har dog en del å lære når det gjelder online-tjenesten.

Edit: Game.no flesker til med et nytt tilbud på 3DS:

Nintendo 3DS + Mario Kart 7 eller Super Mario 3D Land for 1399kr.

http://www.game.no/acatalog/Consoles_3DS.html

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Iwata skal holde presentasjon i Japan kl. 12.00 norsk tid i morgen med nyheter rundt Wii og 3DS.

Presentasjonen blir vist direkte her.

Ettersom Vita lanseres i store deler av verden i morgen var min første tanke at dette er annonseringen av 3DS-revisjonen det har gått rykter om lenge, men vi får se... Håper selvsagt på noe info rundt Wii U.

Lenke til kommentar

Andriasang rapporterer Etrian Odyssey 4 for 3DS.

De rapporterte også i går at Nintendo søker spesielle samarbeid med andre utviklere for å bringe tilbake gamle serier, og de nevnte spesifikt Segas Dreamcast-simulator Seaman. Får håpe dette blir virkelighet, og at 3DS slik kan fortsette som et hjem for eldre gamere på samme måte som DS var det.

Lenke til kommentar

Har ikke vært store nyheter så langt, et par releasedatoer, og Fatal Frame er tydligvis fremdeles under utvikling til Wii. Får håpe det kommer i en pakke med FF4 hit til vesten da :)

Men Kid Icarus som jeg har vært ekstremt skeptisk til tidligere ser fucking fantastisk ut.

Lenke til kommentar

Et nytt spill ble nettopp vist, det skal være en krossover mellom Sega, Capcom og Namco Bandai. Ingen flere detaljer ble gikk. Kan vi håpe på Street Fighter x Soul Calibr x Virtua Fighter?

Nå er det enda et nytt spill, denne gangen fra Atlus. Det er Etrian Odyssey 4 som jeg nevnte i går.

Lenke til kommentar

Nå: Nytt spill fra Dr Kawashima (Brain Training). Et forsøk på å nå flere type spillere på samme måte som med DS.

Ble også annonsert et manager-spill i sted, fikk ikke med meg om det var til DS eller 3DS, men så vel ganske simpelt ut målt opp mot FM.

Lenke til kommentar

Lurer litt på hva skribentene bak "3DS is doooomed" artiklene tenker akkurat nå. Med Pokemon, Animal Crossing, New Super Mario Bros 3, et originalt Zelda-spill og Monster Hunter 4 underveis burde maskinen kunne klare å opprettholde de gode salgstallene i flere år fremover.

Det er vel snart på tide med en revisjon av maskinvaren også? I Japan ble DS Lite lansert ca. 15 måneder etter den originale DS-en.

Det er godt å se at den gjør det bra. Jeg har eid 3DS i noen uker nå, og jeg er stort sett fornøyd med maskinen og spillutvalget. Nintendo har dog en del å lære når det gjelder online-tjenesten.

Edit: Game.no flesker til med et nytt tilbud på 3DS:

Nintendo 3DS + Mario Kart 7 eller Super Mario 3D Land for 1399kr.

http://www.game.no/acatalog/Consoles_3DS.html

Dette sa skribentene om PSP (ja det ble solgt over 77 mill av den) og kommende Vita. Lurer på hva som foregår oppe i hodene dems.

Pwease vis fram Pokemon Grey på Nintendo 3DS, hadde passet meg perfekt!! :3

For det hadde vært det smarteste av Game Freak og Nintendo å ha et Pokemon spill klart til Nintendo 3DS, det ville booste salget sky high!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Dette sa skribentene om PSP

Ikke til å begynne med. De første årene var det faktisk mange som spådde at PSP ville slå DS. Husk på at dette var i perioden da Sony fortsatt var konsollmarkedets markedsleder.

og kommende Vita.

Dette stemmer dog ganske godt. Vita har mange utfordringer foran seg, men det er altfor tidlig å dømme den nord og ned.

Lenke til kommentar

Game Gear på VC? Det var jo en håndholdt konsoll med halvdårlig LCD-fargeskjerm. Er det noe vits å emulere? Spillene vil ikke se ut som GG'en uansett.

Men i og for seg, det er jo kjekt at det kommer NOE på VC i det hele tatt. Har vært temmelig dødt de siste par årene. Heldigvis er det som er der allerede flere år med underholdning for dem som gidder.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er riktig som Leflus sier - i 2004 var det DS som ble dømt nord og ned - ikke PSP. Den skulle ta håndholdt spilling ut av "ghettoen" som Sony formulerte det - og de fleste journalister og analytikere kastet seg på. Når alt kommer til alt har PSP fått et flott spillbibliotek og solgt godt - men den er likevel ingen suksess målt opp mot hypen den gangen. Angående Vita, så har den en vanskelig fremtid forann seg. Sony i dag er et helt annet, har store økonomiske problemer, og ikke lengre dominerende i spillbransjen slik de var i 2004. Dessuten er den alt for dyr, og har så langt fått annonsert meget lite tredjepartsstøtte. Når det er sagt er hardwaren selvsagt flott, men det duger lite om den ikke selger - da vil det heller ikke komme spill til den. Forhåpentligvis bestemmer Sony seg snart for å gjøre noe med Vita slik at den sikres et sunt og langt liv slikt som PSP har hatt.

@Bytex: Game Gear-spill kommer til 3DS VC. Ble annonsert tre spill i dag, Sonic, et rpg og Shinobi. Selv om konsollen ikke er spesielt vanskelig å få tak i, så gjør batterilevetiden og den relativt dårlige holdbarheten på mange GG-konsoller at dette er spill som mange (inkludert undertegnede) til nå ikke har hatt mulighet til å spille. Vil derfor si at dette er en meget god nyhet, da GG sitt spillbibliotek faktisk ikke er så verst (ihvertfall om en skal tro Retro Gamer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...