Pubé Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Har installert dolphin på PC'en. Mest som et rent nerdeprosjekt, men jeg liker tanken på en reise-wii. Veldig vanskelig å finne info om hvordan man får Wii-spillene inn på PC'en. Finner ingen ting nyttig om dette på Dolphin siden. Kanskje fordi det er litt dirty juridisk sett? Tror jeg har funnet en løsning "super dump" som jeg får teste i kveld. Jeg har ikke tenkt å laste ned ulovlige kopier. Det er helt lovlig å laste ned kopier av spill du har kjøpt og eier. 1 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Har installert dolphin på PC'en. Mest som et rent nerdeprosjekt, men jeg liker tanken på en reise-wii. Veldig vanskelig å finne info om hvordan man får Wii-spillene inn på PC'en. Finner ingen ting nyttig om dette på Dolphin siden. Kanskje fordi det er litt dirty juridisk sett? Tror jeg har funnet en løsning "super dump" som jeg får teste i kveld. Jeg har ikke tenkt å laste ned ulovlige kopier. Det er helt lovlig å laste ned kopier av spill du har kjøpt og eier. Det er det slettes ikke. Du eier kun rettighetene til materialet som ligger på disken du har kjøpt. 1 Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Jaja. Jeg er ikke SÅ snill. Jeg endte opp med å laste ned Mario Kart (som jeg forsåvidt har kjøpt). Det funker bra. Ytelsen på PC'en er bedre enn forventet (det er en del snakk om at man må ha en super-PC for å få glede av Dolphin.) PC'en er en Dell laptop med i5 prosessor, 17' full HD skjerm og ATI Radeon Mobility HD 5650. Jeg får 45-50 fps jevnt ved 1080p. Dermed misstenker jeg at de aller fleste spill i det minste vil funke veldig bra ved 720p. De som sier jeg ikke vil bruke PC'en mye på Wii spill har nok rett. For meg er dette først og fremst et eksperiment. Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Krever overraskende lite for å kjøre i 720p ja. Man ser virkelig forskjell hvis man kobler til en 42" eller større flatskjerm og kjører i 1080p, vs wii sin 480p. Solgte Wiien ganske fort etter jeg fant dolphin for og si det sånn. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Wii RPG Pandora's Tower release date - 13th April Neste spill som forhåndsbestilles for min del. Lenke til kommentar
Værktøy Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Nintendo, the first games I played. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Krever overraskende lite for å kjøre i 720p ja. Man ser virkelig forskjell hvis man kobler til en 42" eller større flatskjerm og kjører i 1080p, vs wii sin 480p. Solgte Wiien ganske fort etter jeg fant dolphin for og si det sånn. Ironisk nok het Gamecube først Nintendo Dolphin nesten helt fram til release Dev Kit : jeg er sikker på Dolphin ville floppet enda mer en Gamecube gjorde om de hadde beholdt navnet Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Oi, det visste jeg faktisk ikke! Mulig Dolphin ikke hadde slått like godt an som gamecube navnet nei, for gamecube er mye mer passende. Blir spennende å se om Nintendo velger å gjøre moe med Wii U navnet og, men det er vel relativt liten sannsynlighet for at de plutselig kommer opp med et helt nytt navn nå som release er rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Har fått litt mer erfaring med Dolphin. Kan bare si at JA, det funker faktisk. Enkelt å koble til Wiimote. Spillene går som smurt på 1080p, og det ser flott ut. Til og med teksturene blir mye mer høyoppløst. Det er nesten for godt til å være sant at dette er mulig å bare skru opp oppløsningen på den måten når spillene er laget kun med 480p i tankene. Wii U burde gjøre det samme. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Teksturene i spillene til Wii har vel en høyere oppløsning enn noe som er tilpasset 480p. Hvertfall Zelda Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 For de som ennå ikke har fått det med seg, 3ds fikk en demo av mgs3 denne uken. En grei smakebit, men jeg ble litt usikker på om det er verdt å kjøpe 3ds-versjonen. Er ikke til å komme unna at hd-remakene gir mer valutta for pengene. I og med hd-utgivelsen kommer til vita senere i år, kommer jeg til å hoppe over 3ds-versjonen, selv om jeg siklet og sett på spillet helt siden de viste det frem sammen med annonseringa av 3ds-maskina i 2010... Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Nintendo Gamer (tidligere NGamer) gav MGS3D 9/10. Ikke at jeg stoler altfor mye på dem, men det lover bra. Synd jeg ikke likte det da det kom på PS2, så blir ikke å kjøpe det denne gangen. Venter heller på en demo av Kid Icarus. Spillet lover bra, men er svært skeptisk til kameraet. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Pakke i posten : 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Har fått litt mer erfaring med Dolphin. Kan bare si at JA, det funker faktisk. Enkelt å koble til Wiimote. Spillene går som smurt på 1080p, og det ser flott ut. Til og med teksturene blir mye mer høyoppløst. Det er nesten for godt til å være sant at dette er mulig å bare skru opp oppløsningen på den måten når spillene er laget kun med 480p i tankene. Wii U burde gjøre det samme. Å emulere Wii/Gamecube er en ting, det er strengt tatt ikke en særlig kraftig CPU bak maskinen. Det å emulere en Wii U som sannsynligvis vil ha 3 kjerner på 5-6 ganger klokkefrekvensen og sikkert godt over 30% bedre IPC, kort sagt mellom 20 og 30 ganger bedre prosessorytelse, vil kreve en CPU som er godt over 10 ganger raskere per kjerne enn hva som er oppnåelig i dag. Sannsynligheten for at vi får dette på skrivebordsPCer i løpet av det neste tiåret anser jeg som null: over de siste 6 årene har ytelsen per x86-kjerne økt til litt over det dobbelte. At skjermkort som i teorien er over 50 ganger raskere enn hva Wii har innebygd klarer å outputte litt over dobbelt så mange piksler med noe lavere framerate burde også være en liten indikator på hvor lite effektivt emulering av konsoller virkelig er. Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det å emulere en Wii U som sannsynligvis vil ha 3 kjerner på 5-6 ganger klokkefrekvensen Det jeg tenker på er at Wii U burde kunne kjøre Wii-spill på høyere oppløsning enn Wii. Nå sier Nintendo at det ikke vil skje, så vi har vel en closed case. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Noen som vet av norske butikker eller bedrifter som selger tristar skrujern ? Må bytte noen interne batteri i et par gba kassetter Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Tja, Chlas Ohlson eller Biltema? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Var en tur i går på biltema, men fant ingen tristar skrujern, løse eller i sett . får sjekke Chlas, kryr ikke akkurat av tristar på ebay heller ser jeg. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Heter faktisk tri-wing, om det gjør det noe lettere å finne. Dette settet har iverfall tri-wing i størrelse #0 og #1 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 awesome ikke rart jeg ikke finner det jeg skal ha når jeg søker på feil navn 20 Bucks er ikke mye penger, jeg slår til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå