Morfeo Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Smak er jo slik som det er, ikke stort å gjøre med det Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Har hatt mye glede av Wii, men kan ikke si den er favorittkonsollen akkurat. Wiimoten er for tungvindt å bruke (foretrekker helt klart Classic), og selv om grafikk ikke betyr så mye for meg vil jeg heller ha bra spill med bra grafikk enn bra spill med middels grafikk. Der vinner PCen og PS3en over Wii. I tillegg savner jeg litt mer "voksne" spill til Wii. Da mener jeg ikke nakne damer og alt det der, men mer... tja, seriøse spill, kanskje. Resident Evil: Revelations er et bra eksempel på det. Der handler det ikke om å drepe alt som rører seg, men om å overleve og etterforske. Det er sånne spill jeg foretrekker, og det er veldig lite av det på Wii. Det nærmeste blir vel Silent Hill: Shattered Memories, men jeg likte det ikke noe særlig. Wii U ser ut til å rette seg mer mot en større målgruppe, så det er større sjanse for et Resident Evil der. Til gjengjeld er det mer eller mindre garantert flere på vei til PC og PS3. Bare i år har vi Revelations, Operation Raccoon City og RE6, og så vidt jeg vet kommer ingen til Wii U. Et nytt Silent Hill er også på vei, men ikke til Wii (igjen, så vidt jeg vet.) Da gjenstår vel bare Project Zero/Fatal Frame, og selv om det kommer et nytt FF til Wii U er det bare en spin-off. Fatal Frame 4 kom aldri til Europa, irriterende nok. Da gjenstår bare Fatal Frame 1 - 3... men ikke til Wii. Uff, dette ble litt rotete. Beklager, er ganske trøtt. Har vært en lang dag. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Anbefaler deg å sjekke ut RE5-DLCen Lost in Nightmares selv om du hater RE5. Det ligner ikke i det hele tatt med tanke på atmosfære og setting. Det er mer som Revelaitons. Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Plukka opp igjen 3DSen min nå, og lurte på noen har hadde noen tips til circle padden. Problemet er at tommelen sklir hver gang jeg går fremover i et spill. Fins vel og kanskje noe man kan lime på den for å få overflaten noe ruere. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Anbefaler deg å sjekke ut RE5-DLCen Lost in Nightmares selv om du hater RE5. Det ligner ikke i det hele tatt med tanke på atmosfære og setting. Det er mer som Revelaitons. Har tenkt på det, men da må jeg først kjøpe RE5. Tror neppe DLCen er så bra at det er verdt det. Plukka opp igjen 3DSen min nå, og lurte på noen har hadde noen tips til circle padden. Problemet er at tommelen sklir hver gang jeg går fremover i et spill. Fins vel og kanskje noe man kan lime på den for å få overflaten noe ruere. Har du prøvd dobbelsidig tape? Da burde tommelen sitte. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hadde vært bare lekkert om dette kom med multiplayer: Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hvorfor skulle det ikke ha multiplayer? Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Mario Party serien har vel alltid hatt multiplayer? Lenke til kommentar
Santar Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Første engelske The Last Story trailer- Ser lovende ut, fin musikk fra godeste Uematsu og visuelt sett så det også flott ut. Høres ut som nok en wii jrpg med britisk dubbing (er det salg på voice actors der eller?). Må mok inn i samlingen dette og ja, til rett pris vel og merke, ikke mangel på uspillte jrpg's http://youtu.be/_8rf60OEmfQ Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Mario Party serien har vel alltid hatt multiplayer? Multiplayer over nettet, er usikker på om 8 har det men håper att 9 kommer med det Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Det er britiske voice-actorer i The Last Story fordi det er Nintendo of Europe som først bestemte/fikk klarsignal til å oversette spillet. Det samme var som kjent tilfellet med Xenoblade. Hva er konsensusen om Mirrors Edge? Sitter og spiller dette i kveld og er ganske imponert så langt. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Et unikt og undervurdert spill etter min mening. Deilig grafikk. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Jeg digget Mirror's Edge. Det var virkelig et friskt pust. Det eneste negative med det var at det var så kort. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Det glimrende DS spillet Ghost Trick: Phantom Detective kommer til iOS.Det vil koste rundt £5, noe som må sies å være en veldig fin pris. Skal ikke se bort ifra at jeg kjøper det på iPaden, selv om jeg har det på DS. Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 I tillegg savner jeg litt mer "voksne" spill til Wii. Da mener jeg ikke nakne damer og alt det der, men mer... tja, seriøse spill, kanskje. Resident Evil: Revelations er et bra eksempel på det. Der handler det ikke om å drepe alt som rører seg, men om å overleve og etterforske. Du har jo helt rett. Wii er veldig svak på denne typen spill. Hvis dette er prioriteten er Wii feil konsoll. For min del er Wii/PC/(iPad) en kombo som dekker behovene godt. Jeg elsker SMB2 og forstår ikke at ikke alle andre gjør det . Wiimoten er allsidig genial bl.a. til å styre fps. Jeg kan allikevel faktisk forstå hvorfor noen kan hate Metroid Prime. På sitt verste føles spillet som et utmattende maraton, både når det gjelder skyting og leting. For meg gjorde bossfightene at det var verd det. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Det jeg misliker med Metroid Primer er at det er et FPS i Metroid-universet. Frem til da har alle Metroid-spillene vært 2D og gått ut på å utforske, komme tilbake til tidligere områder og finne nye hemmeligheter og alt det der. Metroid Prime føles mer som en trang korridor hvor vi går rundt og skyter på alt mulig. I tillegg var Wiimoten (i Prime 3) håpløs. Jeg skjønner tankegangen bak å bruke den som en "hånd" (vri og dra for å åpne en dør osv), men i praksis fungerte det ikke i det hele tatt for meg. Nei, gi meg heller et 2D (eventuelt 2.5D) Metrovania, så er jeg fornøyd. Det skal sies at jeg misliker Resident Evil 4 sterkt av samme grunn. Jeg har ingenting imot motoren som brukes og alt det der, men med ny hovedperson, nye fiender, nytt område og delvis nytt språk er det ingenting igjen at selve "Resident Evil" for meg. Hele følelsen var borte. At de i tillegg begynte med idiotiske Quick Time Events (stor stein ruller etter deg! Fort, trykk en knapp så fort som mulig!) Geez...) ødela alt for mye. RE: Revelations bruker den samme motoren (mer eller mindre), men det er etter min mening ett av de beste i serien fordi det fanger hele stemningen i serien og føles mer som et "old-school" Resident Evil i ny drakt. Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Interaksjon med dørhåndtak etc gjennom wiimoten er gjerne veldig gimmicky, og burde vært forbudt ved lov. Det skal liksom gi innlevelse, men fungerer helt motsatt. Å styre kanonen med wiimoten synes jeg faktisk gir en unik innlevelse, som jeg ikke får med en datamus. Kanskje vanskeligere å treffe, men vanskelig på en rettferdig måte. Wiimote+nunchuck er skapt for fps Jeg synes filmsekvenser kan være greit i noen tilfeller. Men la film være film, og ikke press inn "trykk en knapp" gameplay, som faktisk ødelegger innlevelsen. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Selv syns jeg metroid i 3. person med mindre fokus på det med å skype på alt og alle som du nevnte, (targeting mekanikk) og mer fokus på utforsking, gåter osv hadde vært kult Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Interaksjon med dørhåndtak etc gjennom wiimoten er gjerne veldig gimmicky, og burde vært forbudt ved lov. Det skal liksom gi innlevelse, men fungerer helt motsatt. Prøv Heavy Rain: Move Edition. Jeg skal ikke si om spillet er bra eller ikke (jeg gikk fort lei), men Move-støtten er noe av det verste mølet jeg har sett på veldig lenge. Drikke kaffe? Hold Move-kontrolleren som om den var en kaffekopp og "drikk" av den. Tegne en strek? Bruk Move-kontrolleren som en blyant og tegn en rett strek - i løse luften, så klart. Den eneste grunnen til hvorfor jeg har en Move-kontroller i første omgang er pga Heavy Rain (hadde aldri prøvd det før, så kjøpte det og Move-kontroller samtidig), men holdt ikke ut lenge før jeg byttet over til vanlige gamepad. Når det gjelder 2D vs 3D vil jeg si det er noe av det samme som Resident Evil. Jeg foretrekker 2D Metroid, men strengt tatt har det fint lite å si om det er 2D, 2.5D om i Other M eller 3D. Det som er viktig er at de ikke overser alle de andre spillene og lager noe helt nytt. Resident Evil 4, som jeg nevnte, er et bra eksempel. Castlevania: Lords of Shadow er også et bra eksempel på det. Det er teknisk sett fortsatt Castlevania, og greit nok, det var ikke så tragisk dårlig som de vanlige 3D Castlevaniaene. (husker ikke i farten hva de kalles.) Det jeg ikke liker er at det har mistet hele Castlevania-følelsen og føles mer som et Devil May Cry satt til middelalderen. Jeg har ingenting imot grafikk-stilen eller at det er 3D, men skal de lage et LoS 2 må de gå tilbake til Metrovania-formelen og gi oss store brett vi kan utforske mer eller mindre som vi vil, og lage hemmeligheter der vi må finne oppgraderinger som nye våpen osv for å åpne. Og jo mer bonus, jo bedre. Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Det er da masse utforsking og gåter i Prime serien! Problemet mitt med spillene er litt vel monoton hamring på skyteknappen innimellom (fiender som skader deg lite, men som tåler veldig mange treff.) Synes også gåteløsningen og backtrackingen kan gå litt *vel* treigt i perioder. Jeg vet at dette er en del av konseptet, men Super Metroid og Other M føles ikke så seige. Jeg tror jeg også ønsker meg Samus i tredjeperson, MEN jeg vil veldig gjerne at Nintendo lanserer en NY serie: Et fantasifullt, styggvakkert, intelligent, voksent, vanskelig og annerledes FPS, gjerne i Metroid universet. Hva med å spille en Space Pirate? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå