Lumpness Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 helt ok , stiller meg tvilende til Godzilla og Pokemon, aldri vært noe hypp på den franchisen Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) @N4A:At du har Pandoras Box sist og Curious Village først sier mye om hvor jevne spillene er, for etter å ha spilt begge synes jeg begge var meget gode, og hvis de to andre går imellom der, så lover det godt! helt ok , stiller meg tvilende til Godzilla og Pokemon, aldri vært noe hypp på den franchisen Jeg har heller aldri spilt et Pokémon-spill. Litt flaut, Nintendo-fan som jeg er Endret 31. januar 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 hehe , jeg husker jeg testet Pokemon på Gameboy Color engang i tiden , syntes ikke så mye om det. Finns det noen andre spill med så ekstremt stort spinoff marked ? jeg blir kvalm Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Jeg kjøpte faktisk DS Lite kun for å teste Pokemon. Hadde aldri spilt noen før, men satt og kikka på wikipedia og så at Pokemon-spillserien har solgt flere hundre millioner spill, så da tenkte jeg at det MÅ jo være noe i dem som får folk til å bli gale. Så jeg dro på elkjøp og kjøpte en DS Lite og Pokemon platinum og begynte helt uten noe kunnskap om spillene. Bare visste om noen av de eldste dyrene siden lillebror samlet alle klistremerkene på romdøra si når han var liten, mulig jeg hadde sett noen episoder på TV også. Det er sånn type spill man bare blir sugd inn i og slipper ikke ut igjen. Før du vet ordet av det har du funnet frem masse nettsider med pokemon-stats. Kortspillet har jeg aldri vært i nærheten av og kommer vel aldri til å prøve det heller. Men DS-spillene liker jeg godt. De er ganske grind-baserte JRPGs med veldig enkle historier om good vs "evil", jeg setter evil i anførselstegn fordi de onde i disse seriene egentlig bare er tullete og dumme ift de smarte og snille heltene. Det er jo barneserie tross alt. Det plager meg ikke en pøkk om de har spinoffs og filmer og tv-serier. Jeg er kun interessert i spillene, og de leverer faktisk hver gang det kommer et nytt spill i en eller annen farge. Pokemon er en nintendo-suksess på linje med Super Mario Bros, og jeg er med på bølgen istedet for å sitte med armene i kors og furte over det. "Å nei, det er så populært at jeg ikke kan prøve det engang. Det er ikke hipt nok" Endret 31. januar 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 hehehe bra forsvarstale Bytex det er sikkert noe med Pokemon som gjør det bra, jeg får teste litt Pokemon Ruby når alt kommer i posten. Det som gjorde meg lei av hele greia var den uendelig lange tv serien , og maniske unger som stjal pokemonkort fra lillebror Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg har faktisk veldig lyst til å teste Pokemon, fordi jeg tror du har rett i alt du skriver Bytex. Har bare aldri kommet så langt, og når jeg spiller jrpg-er, så er det som oftest noe annet som frister mer. Men en dag skal jeg nok ta frem et av dem! Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 2 pakker fra japan og en pakke fra UK Ene er en Gameboy Advance SP med 8 spill , eneste grunnen til at jeg kjøpte en brukt SP uten eske er fordi jeg vil spille eldre gameboy spill med baklyst skjerm, Som Fks The Legend Of Zelda : Links Awakening DX. Spotlighten er ikke like morro og ligge under heletiden de 2 andre fra japan sier jeg ikke noe om , men poster bildet her når de kommer Å, er det en slik gba sp v2 med bakbelyst skjerm? Hatt lyst på en slik siden det ble kunngjort at de skulle komme, men aldri fått skaffet meg en da de ikke kom hit. Vært så digg å spillt gb/gbc spill på! Det skal være en AGS-101 modell ja , i følge selger Lenke til kommentar
Santar Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Har prøvd å like pokemon spillene, men de blir bare for grindey. Utrolig så statiske kampene føles i det spillet. Såvidt de har animert noe overhodet. Vet det har blitt såvidt litt bedre i black/white, men fremdeles er det ikke mye som faktisk rører skikkelig på seg. Men bevares, smaken er som baken Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Etter å ha rundet begge Golden Sun spillene (igjen) på GBA, så bestemte jeg meg for å prøve meg på Pokemon FireRed da jeg fant ut at det var en remake av Pokemon Red, en av mine barndomsminner. Jeg var litt skeptisk først om det var verdt bryet, siden jeg da rett og slett hatet Pokemon White/Black, men jeg har spillt det i noen timer nå, og kan si at storkoser meg. Men det skal dog sies at det er mer minnene som driver meg til å spille det enn kvaliteten på spillet selv. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg har aldri vært fan ov Pokemon, men bestemte meg for å teste HeartGold da det kom ut. Irriterende nok likte jeg det faktisk ganske mye. Grafisk ser det tragisk ut, men selve gameplayet er morsomt nok. Det er hele tiden flere pokemons å finne, så det er morsomt å sette sammen det "perfekte" laget vårt, se dem gå opp i level, få tak i bedre pokemons og få et bedre lag og så videre. Problemet for meg er at jeg er en stor fan av Dragon Quest, og siden DQ: Monsters: Joker er nesten identisk, men med bedre grafikk og i tredjeperson over-skuldren-kamera går jeg heller for det. Men jeg ser hvorfor Pokemon-spillene er så populære. Litt rart at DQ: Monsters er den eneste klonen jeg har hørt om så langt. Med så stor suksess skulle man tro flere slenge seg med og prøvde å etterligne dem? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Hva synes du om Golden Sun-spillene da? Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Golden Sun 1 er vel mitt absolutte favoritt RPG til GBA. Historien, alle folka man møter og hvordan man da samler på disse DjInnene, var nok til at det fikk meg til å ville spille mer. Føler virkelig at jeg levde meg inn i verdenen, veldig troverdig. Virkelig et vidunderlig spill. Veldig enig med anmeldelsen til IGN. Edit: Det nyeste Golden Sun spillet til NDS var og bra, men ikke like bra som de til GBA. Endret 31. januar 2012 av kidio007 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Jeg likte godt Djinn-systemet, og både verdenen og spesielt grafikken er utrolig flott. Likevel følte jeg at spillene lider av en del ting: 1. Tempo - alt for mye snakking, og man får meningsløse ja/nei-valg som egentlig ikke betyr noe for historien 2. Djinn-systemet er latterlig dypt og kult, men belønner likevel å bare plassere elementene sammen - noe som egentlig ødelegger litt av poenget med det 3. Spillet er alt for enkelt. Det var vel bare en fight gjennom hele Golden Sun 1+2 jeg hadde litt problemer med, og det var i en optional dungeon i GS2. Men til tross for disse punktene, så er både historie som sagt, verden og grafikk fantastisk, og det var skikkelig kos å spille gjennom de. Men Camelot kunne fint ha tatt litt mere sjanser med spesielt gameplay, og også kortet ned en god del på dialogen. Edit: Sykt koselig å lese en anmeldelse av Craig Harris igjen forresten Det var tider når IGN faktisk hadde såpass dyktige folk til å skrive om Nintendo. Litt andre tider nå dessverre, både der og alle andre steder. Endret 31. januar 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
Gjest Bruker-189621 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Min personlige favoritt på disney fronten er uten tvil Banjo-Kazooie og Diddy Kong Racing til N64! Brukte halve barndommen min på de spillene <3 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Disney-fronten? Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Kan kjenne meg igjen i noe av det du sier der ja, spesielt det med dialogene. Men så snart man kommer ut i verden og hører den fantastiske musikken, så er det meste glemt. 1+2 var veldig enkle ja, det skal jeg ikke si noe på, men samtidig så gjorde ikke det noe, jeg bare elsket de. På Dark Dawn til NDS slet jeg noe mer husker jeg, var noen bosser jeg brukte noe lengre tid på men det var mest på grunn av dumme tabber som kunne blitt unngått. Grafikkmessig må de spillene være noe av de vakreste som noengang har kommet ut på GBAen i mine øyne. Blir og spennende om de velger å fornye serien på 3DS. Jeg likte DS versjonen såpass mye at jeg absolutt kunne tenkt meg ett spill til. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Håhå, spiller Ocarina of Time nå, for første gang. Knall, knall. Har kommet dit jeg har blitt sju år eldre. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Kan kjenne meg igjen i noe av det du sier der ja, spesielt det med dialogene. Men så snart man kommer ut i verden og hører den fantastiske musikken, så er det meste glemt. 1+2 var veldig enkle ja, det skal jeg ikke si noe på, men samtidig så gjorde ikke det noe, jeg bare elsket de. På Dark Dawn til NDS slet jeg noe mer husker jeg, var noen bosser jeg brukte noe lengre tid på men det var mest på grunn av dumme tabber som kunne blitt unngått. Grafikkmessig må de spillene være noe av de vakreste som noengang har kommet ut på GBAen i mine øyne. Blir og spennende om de velger å fornye serien på 3DS. Jeg likte DS versjonen såpass mye at jeg absolutt kunne tenkt meg ett spill til. Jeg har ikke spilt DS-versjonen enda, men håper virkelig de lar Camelot fortsette å lage rpg-spill. Det er ingen tvil om at de er dyktige på det, og til tross for de svakhetene jeg påpekte, så er Golden Sun en bra serie med masse potensiale, så de bør absolutt fortsette den til tross for at Dark Dawn bombet litt. Ocarina er superkos Ginecologo Forest Templet (som du vel er kommet til nå) er kanskje det beste i hele serien, så bare å glede seg! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Hva synes du om Golden Sun-spillene da? Har bare spilt det tredje, men synes det er sånn midt på treet. Djinn-systemet er interessant, men ikke bedre enn mange andre klassesystemer i JRPGs. Selv er jeg en stor fan av jobbsystemet i flere Final Fantasy-spill, der vi kan bytte klasse og beholde skills vi har lært. Det som irriterer meg mest med Golden Sun 3 er at det er alt for enkelt. Jeg slet aldri med det, og etter å ha kommet godt over halvveis gikk jeg rett og slett lei pga manglende utfordring. Som en motpart har vi jo (hihi) Dragon Quest IX. Jeg kan ikke skryte det nok opp i skyene. Det er heller ikke så vanskelig i starten, men det er så utrolig mye å gjøre der at jeg alltid hadde noe jeg bare "måtte" gjøre. Og så fant jeg Treasure Maps... nok sagt. Et spill jeg gleder meg voldsomt til er Final Fantasy XIII-2, men jeg frykter det kommer til å lide samme skjebne som FFX-2. Folk kan rett og slett komme til å forhåndsdømme det og la være å kjøpe det. Introen (og om jeg ikke husker feil, en trailer) til FFX-2 viste Yuna i en Idol-lignende greie der hun sang en popsang, og vi får kun styre tre jenter gjennom hele spillet. Legg til at vi ikke får utforske selv, men bare ta missions rett fra kartet, og folk dømte det nord og ned før de i det hele tatt hadde prøvd det. Personlig tok jeg imot det med åpne armer, og det er til dags dato det eneste JRPGet jeg noensinne har startet med New Game+ etter at jeg fullførte det. For den saks skyld fullfører jeg svært sjelden JRPGs. Selv DQIX har jeg ikke fullført, til tross for over 100 timer spilletid. Det ble for vanskelig på slutten. Poenget er at FFXIII hadde en ekstrem lineær korridor de første 30 timene, så veldig mange kom aldri til utforskingen. Andre kom dit, men var gått lei og droppet hele spillet der. FFXIII-2 lover å rette opp veldig mye av det forgjengeren gjorde "feil", men holder det? Eller vil folk tenke "uff, en oppfølger til det dritspillet?" Vi får se, men hadde det ikke vært for trang økonomi og Old Republic hadde jeg forhåndsbestilt. Endret 31. januar 2012 av vikingkylling Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg har vel egentlig bestemt meg for at jeg har gitt meg med Final Fantasy, og rett og slett gjort som seriens skaper: Hoppet over til Last Story Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå