Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Etter hva Rocksteady har fått til med Arkham Asylum og Arkham City er det veldig gode nyheter. Litt morsomt at Rocksteady også er navnet på en av de onde i Turtles. Har uansett savnet et godt Turtles-spill siden det fanatstiske Turtles in Time på SNES. Det kom en remake av Turtles in Time i 2009, men husker det var ufattelig dårlig. Var ikke i nærheten av hva originalen var. De skulle heller bare gitt ut originalen i stedet for å gi ut det makkverket av en remake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke vi skal kalle det nyheter enda, er tross alt bare et rykte, og selv om Paul Gale har hatt rett før, så betyr det ikke at han nødvendigvis har rett denne gangen.

Uansett enig i at det ville vært utrolig kult, og også passende at Rocksteady er navnet på neshornet ja :) Kanskje det er nettopp fordi de håpet å få lage et turtles-spill en gang i fremtiden at de gikk for det navnet? Gleder meg uansett veldig til å se!

Lenke til kommentar

To nye dårlig oppbackede rykter, det ene er fra Wiiugo, som jeg ikke kjenner til. De påstår at de har kilder som sier at Nintendo Network vil være på nivå med Live og PSN. Det bør jo være målet, men jeg tviler vel litt på at Nintendo kommer til å lykkes med det.

Det neste er at de endelige utviklingsverktøyene nå er ute, og at de er "supposedly more powerful than anticipated". Kilden denne gangen er bare en kar på et forum, så vi får ta det med en klype salt. Jeg kjenner han posteren som skrev det gjennom interaksjon over nettet gjennom en del år på diverse forum, og vet at han ikke ville løyet, men kildene hans kan jo fint være mindre pålitelige.

Lenke til kommentar

Paul Gale (som i høst avslørte sony smash bros) hevder å ha kilder på at neste spill fra Rocksteady (Batman-spillene) baserer seg på Teenage Mutant Ninja (Hero) Turtles, og blir multiplattform, inkludert Wii U. Som barn av åttitallet, ønsker jeg åpenbart et kvalitets Turtles-spill velkommen :)

Nå har vel ikke "Title Fight" blitt kunngjort enda, så å si at han avslørte det blir litt feil, det er jo foreløpig bare rykter det også.

Dette turtles spillet høres jo amazing ut, men det har egentlig det typiske "too good to be true" over seg, som det open world Mario spillet det ryktes om før E3.

Håper jo selvefølgelig at det stemmer, for høres som sagt kjempelovende ut.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Enig i at det høres litt "too good to be true", så som deg, heller jeg vel mot at han denne gangen tar feil. Men ville vært awesome, og er jo gøy å spekulere, enten det blir riktig eller ikke.

Angående Title Fight, så har du rett i at det ikke er bekreftet, men det er vel etterhvert så gode kilder på det, at vi kan anta med rimelig høy sannsynlighet at det ene britiske studioet til Sony nå jobber med det. Men du har rett i at jeg formulerte meg dårlig.

Lenke til kommentar

Michael Pachter viser en gang for alle hva han mener om Nintendo (og hvorfor vi ikke bør bry oss om han):

People still buy CDs and play them in CD players although there's no reason to, because you can get everything over the Internet. So as long as there's somebody who is going to buy a game console, and buy a game in that format, then consoles will continue. Microsoft, Sony, Nintendo have a vested interest in their core royalty business: getting people to put content on their platforms. Nintendo doesn't even know there's an Internet yet so trust me, they're going to be making consoles until someone explains it to them...

I think Nintendo, if they don't figure out that there really is something called the Internet, is a loser.

Som jeg har sagt før, det Pachter og andre "analytikere" ikke forstår er at denne industrien handler først og fremst om spill. Pachter prater som om det gjelder å tilby flest mulig tjenester, og selv om det alltid er en fordel, og vi alle håper på at Nintendo vil få et bedre online-tilbud etterhvert, så viser han bare her at han enda ikke forstår hvorfor Nintendo IKKE er en "loser" - de tilbyr nemlig gode og appellerende spill for mange kundegrupper, og det er faktisk viktigere enn alle disse andre aspektene som Pachter og andre fortsetter å vektlegge. Derfor vil han fortsette å ta feil når det kommer til suksess og tap i spillindustrien også fremover - og spillpressen burde behandlet han deretter. Dessverre er det åpenbart ikke tilfelle, for enhver spilljournalist elsker en god "nintendo is doomed"-artikkel. Se opp for at gamer, pressfire og andre norske sider kjører denne saken i løpet av dagen!

Lenke til kommentar

Joda, men det er litt kjipt at Nintendo fortsatt sverger til Friend codes og ikke legger ut demoer på wii/ds shop i det hele tatt. Spesiellt med all shovelwaren som havner på Wiiware.

Får meg til å tenke tilbake på videogame-kræsjet i 1984, da det fantes så utallige mange konsoller og Atari pumpet ut elendige spill som folk ikke kunne prøve eller lese om på forhånd. Så de sluttet å kjøpe konsoller og spill og hele markedet gikk på ræv, inntil til da ukjente Nintendo dukket opp i USA med NES og Super Mario Bros og gjenopplivet hele konsollmarkedet.

For min del vil aldri emulering bli det samme som orginalkonsollen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

De legger faktisk ut demoer på 3DS, men med begrensinger for antall spillinger. 30 ganger cap på RE:Revelations ihvertfall, men hvem gidder å spille demoer så mye. Om det faller i smak kjøpe man nok spillet uansett.

Men at Nintendo har mye igjen å bevise på online fronten er det vel heller få som kan nekte på. Men dette kan komme seg betraktelig med WiiU og det kommende Nintendo Network som taterfyrings så snillt lenket til på forrige side.

Skal ærlig inrømme at jeg har brukt online biten på Wii og DS-familien svært,svært lite. Da hele greiene oppleves som en vits i det store og hele.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Emulering blir aldri det samme , men du skal ha rimelig mye penger for å samle opp alle konsollene du vil spille , samt tilbehør , spill osv.

Da er det genialt og kunne emulere gamle klassikere på pc. Å slik jeg ser det , så emuleres alle spill fra NES / SNES / MASTERSYSTEM / MEGADRIVE tiden 100% . så lenge rom filen ikke er skadet.

Det er heller ingenting i veien for å kjøre tv out til en gammel crt , samt gå til innkjøp av SNES kontrollere for pc :)

Lenke til kommentar

Poenget mitt er ikke at Nintendo ikke har store utfordringer med online - det er åpebart - men at det er en lang vei derfra, til å snakke om de på den måten som Pachter gjør. Pachter baserer sine analyser på en featureliste av tjenester, hvor Nintendo åpenbart kommer dårlig ut og blir en "looser". Det han derimot aldri tar med i analysene sine er - det som tross alt er det viktigste i denne bransjen - spillene selv. Der er det ingen som kan levere det samme som Nintendo - og det gjør at de uansett hvor lite filmvisning og online chat vi får - vil forbli en "winner".

Når det er sagt, jeg vil selvsagt ha et (gratis) live på Wii U som alle andre, og Nintendo har mye å lære her, det er det ingen tvil om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Emulering blir aldri det samme , men du skal ha rimelig mye penger for å samle opp alle konsollene du vil spille , samt tilbehør , spill osv.

Da er det genialt og kunne emulere gamle klassikere på pc. Å slik jeg ser det , så emuleres alle spill fra NES / SNES / MASTERSYSTEM / MEGADRIVE tiden 100% . så lenge rom filen ikke er skadet.

Det er heller ingenting i veien for å kjøre tv out til en gammel crt , samt gå til innkjøp av SNES kontrollere for pc :)

Det er ikke lovlig heller, men det er det vel ikke mange som bryr seg om.

Å skaffe alle konsoller er nok uoverkommelig for de fleste, men å skaffe seg en del retro-konsoller er ikke så vanskelig, og heller ikke spesielt dyrt. Om man sluter å kjøpe nye spill på release, så får man fort nok penger til alle de systemene du nevner, og selv har jeg samtlige (og faktisk dobbelt opp av tre av de).

Lenke til kommentar

Jepps, hadde vært utrolig mye letter å bo i USA, da. Der har de jo bruktbutikker med vegger fulle av NES/SNES/Genesis/Atari spill og konsoller for noen få dollar.

Av denne typen

Ikke gamestop.

Og de kan stikke innom ukentlige loppemarkeder og finne kassevis med gamle konsoller og spill. Her til lands er vi heldige hvis vi finner et par Gamecube-spill nederst i Brukte Wii-spill hylla som IKKE er sportsspill.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hehe, ja har mange ganger drømt om å kunne gå inn i en butikk hvor de faktisk har gamle spill. Husker jeg fant noen PS1-spill på en gamestop i området for noen år siden og ble positivt overrasket over det - men å kunne finne Nes, Snes, Mega Drive-spill og lignende ville vært fantastisk!

Lenke til kommentar

Paul Gale, som rapporterte ryktet om at Rocksteady jobber med Turtles og at Sony jobber med Smash(dude)bros er i siget, for her kommer han med enda et hint på et forum:

How many of you would pay $400 for a Wii U if it 1) Came bundled in with something like Wii Sports 2 that utilized both WiiMotion Plus and U-contol (Wii U's tablet controller, 2) Came out between July 8th and July 29th, and 3) Would be the weakest of the three next-gen consoles...not just the strongest of the current-gen consoles...I hope you know what I mean in that statement.

Thanks.

Dette baserer seg nok på at han har "hørt" noe, så det er enda et rykte fra en kilde som tidligere har vist seg å ha kontakter, men som godt kan vise seg å være bare tull også.

Lenke til kommentar

Det er synd det ikke er noe større marked for eldre spill og konsoller i Norge. Samtidig så må det nesten en CRT TV til for å nyte de eldre konsollene, og for meg er det derfor ikke så veldig attraktivt å kjøpe inn masse gammelt utstyr uansett. Enn så lenge har jeg faktisk en slik TV stående, men bortsett fra å være fin å spille eldre spill på er den omtrent kun en stygg, stor klumpete byrde.

Enkelte spill ser fortsatt helt ok ut på flatskjermer, men det blir alltid litt blast og uklart iforhold til CRT tvene.

Lenke til kommentar

Paul Gale, som rapporterte ryktet om at Rocksteady jobber med Turtles og at Sony jobber med Smash(dude)bros er i siget, for her kommer han med enda et hint på et forum:

How many of you would pay $400 for a Wii U if it 1) Came bundled in with something like Wii Sports 2 that utilized both WiiMotion Plus and U-contol (Wii U's tablet controller, 2) Came out between July 8th and July 29th, and 3) Would be the weakest of the three next-gen consoles...not just the strongest of the current-gen consoles...I hope you know what I mean in that statement.

Thanks.

Dette baserer seg nok på at han har "hørt" noe, så det er enda et rykte fra en kilde som tidligere har vist seg å ha kontakter, men som godt kan vise seg å være bare tull også.

Hehehe, ska si godeste Mr. Gale er i siget for tiden.

Fremdeles gjelder det å huske på at han til nå ikke har truffet med noen av disse ryktene sine.

Uansett hadde det jo vært noe om Reggie kom med frasen "And you will be able to buy the Wii U from next month in the Americas!" fra E3 pressekonferansen.

Håper bare de har klart et skikkelig Mario spill ved lansering denne gangen ellers blir det ikke noe kjøp på meg med det første. Vel med mindre de har noe annet skikkelig flott på lur.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Og de kan stikke innom ukentlige loppemarkeder og finne kassevis med gamle konsoller og spill. Her til lands er vi heldige hvis vi finner et par Gamecube-spill nederst i Brukte Wii-spill hylla som IKKE er sportsspill.

Var innom en sånn retrobutikk i New York (Video Games New York i East Village). Hyller på hyller med kassetter til NES, SNES, Mega Drive, GameBoy, N64, sære greier som Virtual Boy, Magnavox Oddyssey og alt av tilbehør til konsollene. Hadde vært veldig moro å hatt en sånn spesialbutikk her til lands, men mulig retromarkedet i Norge er for lite. Uansett utrolig synd at strømlinjeformede kjeder som GameStop og Game dominerer.

Lurer ofte på hvor det ble av alle gamle Nintendo-konsoller og tilhørende spill i Norge. Det var jo utrolig populært rundt 1990. "Alle" i gata hadde en Nintendo. Tipper det ble solgt rundt 100 000 NES-konsoller. Alt av loppemarkeder og auksjoner burde jo vært fulle av sånt til en svært billig penge.

Lenke til kommentar

Var innom en sånn retrobutikk i New York (Video Games New York i East Village). Hyller på hyller med kassetter til NES, SNES, Mega Drive, GameBoy, N64, sære greier som Virtual Boy, Magnavox Oddyssey og alt av tilbehør til konsollene. Hadde vært veldig moro å hatt en sånn spesialbutikk her til lands, men mulig retromarkedet i Norge er for lite. Uansett utrolig synd at strømlinjeformede kjeder som GameStop og Game dominerer.

Lurer ofte på hvor det ble av alle gamle Nintendo-konsoller og tilhørende spill i Norge. Det var jo utrolig populært rundt 1990. "Alle" i gata hadde en Nintendo. Tipper det ble solgt rundt 100 000 NES-konsoller. Alt av loppemarkeder og auksjoner burde jo vært fulle av sånt til en svært billig penge.

De endte sikkert opp som C64'n min. Solgt til en slektning av foreldre når jeg hadde gått til en anna datamaskin, og stengt inne i et kott de siste 20 årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...