Crazy Joe Davola Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Zack and Wiki er et av de mest geniale spillene til Wii ja, et av de få prosjektene fra en tredjepartsutvikler som faktisk forsøke. Jeg skulle bare ønske at spillet (eller et nytt lignende spill) hadde hatt litt mer plott. Tenk dere et orginalt Broken Sword eller noe slik til Wii, med Zack & Wiki-mekanikker, det hadde vært noe det! Det hadde vært noe ja. Bare synd at ingen tok sjansen. Litt rart egentlig siden Wii-moten er som skapt for slike spill. Nå kommer Captain Morgane and the Golden Turtle snart, men hvordan kontrollene blir på Wii vet jeg ikke. Spennende å se ihvertfall. Kommer Last Story Limited Edition hit? Og hva inneholder den? Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) "The limited edition of The Last Story, pictured below, is set to contain a copy of the game housed in a fancy steel-book case, a mini art book showcasing environment and character art from the game, and a seven track soundtrack CD." Endret 12. januar 2012 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jøss, er det der genuint? Hvor fant du det? Var en fyr som scannet det inn og la det ut på reddit. Fascinerende og herlig. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Eeep meep! Hvor kan den kjøpes hen, vet du det? *sjekkerallenettbutikker* Aner ikke, men jeg har kontaktet Platekompaniet og cdon for å gjøre de oppmerksom på at den eksisterer ihvertfall. Det hjalp jo i det minste med Xenoblade, som Platekompaniet endte opp med å bestille alt for mange eksemplarer av etter at jeg (og sikkert mange andre) kontaktet de om det spillet. Var en fyr som scannet det inn og la det ut på reddit. Fascinerende og herlig. Var absolutt kult ja, et vindkast fra en helt annen tid Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Siden den nyheten er ganske så ny, så har nok ikke nettbutikkene lagt den utgaven ut på sine butikker. Jeg fant den vanlig utgaven hos Zavvi for en stund siden, men skal helt klart ha den der, koste hva det koste vil. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Det hadde vært noe ja. Bare synd at ingen tok sjansen. Litt rart egentlig siden Wii-moten er som skapt for slike spill. Nå kommer Captain Morgane and the Golden Turtle snart, men hvordan kontrollene blir på Wii vet jeg ikke. Spennende å se ihvertfall. Helt enig, mulighetene for pek- og klikkspill var en av hovedårsakene til at jeg var solgt på wiimoten fra første stund. Synd ikke flere utviklere har utnyttet denne muligheten til innovative, nye slike spill. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Vi får tipse hverandre her om vi finner ut hvordan vi kan skaffe den, jeg skal også ha den koste hva det koste vil Castlevania 3 til nes er sadistisk forresten - sånn hvis noen lurte. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Et nytt intervju med en representant fra Nintendo på CES, her snakker vi virkelig en som ikke har peiling http://www.engadget.com/2012/01/12/live-from-the-engadget-ces-stage-an-interview-with-nintendo/ Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Rart med det brevet fra Nintendo for nylige utgitte Boom Street er laget av ingen ringere enn Squaresoft Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Rart med det brevet fra Nintendo for nylige utgitte Boom Street er laget av ingen ringere enn Squaresoft Det er sant, men en del av historien rundt dette var jo at forholdet mellom Squaresoft og Nintendo kjølnet såpass kraftig at det gikk mange år før neste spill fra dem på en Nintendo-plattform. Lurer på om Crystal Chronicles var det neste Squaresoft-spillet på en Nintendo-plattform, om ikke det kom noe Chocobo-greier på GBC/GBA først. Super Mario RPG var vel det siste (1996), mens Squaresoft kom tilbake i 2002, hele 6 år uten utvikling for Nintendo det. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 En liten samlevideo over hva som kom/kommer på Wii i 2011/2012: http://www.youtube.com/watch?v=6Xoc93LKhtE&feature=related Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Wii er vel stort sett død nå om en ser bort fra The Last Story og muligens Dragon Quest X, synd men sant Digger Kirby-musikken forresten Håper vi får se Earth Seeker og Rodeo i vesten også, men det er vel dessverre ganske tvilsomt. Hadde nesten glemt de spillene. Endret 13. januar 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Blir nok kjøp av The Last Story, Pandora's Tower og muligens Mario Party 9. Mystery Case Files: The Malgrave Incident så faktisk litt artig ut også. Men med tanke på hvor mange knallspill som kommer til PS3, X360, PC og ikke minst 3DS i år ser det veldig trist ut for Wii ja. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) 6-7 år er forsåvidt en ganske normal run for en konsoll før den blir faset ut. Det er mere enn gjennomsnittet også. Den kom jo i 2005. Ekstreme tilfeller som Atari 2600, som ble produsert i lassevis fra 1977-1991 gjelder ikke Endret 13. januar 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 6-7 år er forsåvidt en ganske normal run for en konsoll før den blir faset ut. Det er mere enn gjennomsnittet også. Den kom jo i 2005. Ekstreme tilfeller som Atari 2600, som ble produsert i lassevis fra 1977-1991 gjelder ikke 2006, faktisk. I motsetning til hva folk ofte tror var faktisk Nintendo sist ute denne generasjonen, bortsett fra Playstation 3 i Europa. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Personlig synes jeg pek & klikk eventyrspill gjør seg best på pc med mus. Av samme årsak som fps'er gjør det. En får ikke hvilt armen når en bruker wiimoten, noe som gjør det slitsomt å spille i lengden, ikke er den like nøyaktig heller slik at det blir mye mer pirking enn nødvendig. Men er nå bare min mening. Sjekk denne utrolig shamelesse Mario Kart Wii ripoffen til ios, snakker om having no shame hehe:http://www.youtube.com/watch?v=GECzr4692xw Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg foretrekker også å spille pek- og klikkspill på PC (men fps på Wii), men jeg vet at mange klassiske utviklere av slike spill har slitt voldsomt på PC de siste ti årene (først og fremst pga piratkopiering) og har derfor sett seg om etter nye plattformer hvor spillene deres er tryggere. Jeg kjenner forholdene i Revolution Software (Broken Sword, Beneath a Steel Sky) ganske godt, og jeg vet at de lenge har søkt seg bort fra PC-plattformen nettopp på grunn av den syke piratkopieringen som foregår her. De ønsket å lage spill til både DS og Wii - to plattformer som passer godt til slike spill - men ingen publishere ønsket å finansiere noe mer enn en remake av det orginale Broken Sword - og nå som iOS har tatt av har jeg inntrykk av at de fokuserer sine ressurser der. Poneget er ihvertfall at både jeg og mange mindre utviklere så på Wii og DS som en mulighet til å lage spill som de ikke egentlig lenger så på som finansielt lønnsomme å lage på PC - og slik hadde Wii et enormt potensiale som dessverre aldri ble fullendt. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Sa bare at jeg ikke foretrekker å spile disse genrene på wii, såklart er det nok flere grunner til at utviklere vli ha spillene sine der. Huff ja den remaken av Broken Sword gitt, ikke noe særlig den. Greit nok at Dave Gibbons er en flink tegner, men når hans tegninger ikke matcher med resten av spillet blir det bare helt feil. Foretrekker originalversjonen min jeg. Håper Revolution kommer noen vei med Beneath a Steel Sky 2 snart, de la jo inn hint til den på slutten av ios utgaven av originalen har jeg hørt. Annoyng når utviklere gjør slikt for så å aldri følge opp. (og ja jeg vet at det nok er mange grunner til at BAS2 ikke er kommet) Endret 13. januar 2012 av Santar Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Lanseringer i USA 1986 - NES 1991 - Super NES 1996 - Nintendo 64 2001 - Gamecube 2006 - Wii 2012 - Wii U Vanligvis 5 år mellom hver generasjon. NES var 5 og et halvt år alene på markedet før SNES ble lansert. Wii vil altså være den lengstlevende Nintendo-konsollen før en oppfølger kommer. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Famicom ble lansert i 1983 da, så blir vel ikke helt riktig. Men alt i alt så har det vært en vanlig generasjon for Nintendo ja - er de to andre som drøyer det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå