Morfeo Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Ars Technica rapporterer om Ubletten: The new controller is an impressive thing to hold in your hands. It feels solid and comfortable, and nothing about it marks it as a weak link. The screen itself is bright and beautiful, much clearer than the screen on an iPad, and even small details of the games are able to be seen clearly. The controller's speakers also do a good job of delivering information to the player via audio clues. I could easily see playing entire games without a TV, using just the screen on the controller. I asked about the possibility of playing Wii games in high definition, and was flatly told that the hardware will not be able to improve the resolution of Wii games. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Gleder meg til vi ser hva utviklere egentlig gjør med denne kontrolleren. IMO, det er et steg i rett retning. Endret 11. januar 2012 av Slettet-J0FoqSqMwq Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg er litt skeptisk til plassering og kvalitet på circle-padene, men om den er like god å bruke til alle mulige vanlige spill som en 360- eller classic-kontroller, så vil det jo definitivt være en forbedring bare med tanke på alle mulighetene den gir. Håper bare de ikke glemmer Wiimoten helt - jeg vil gjerne fortsette å spille fps-er og ting som Zelda med den. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg er mer skeptisk til den nyere historien til Nintendo. - Wii: Wiimoten er svært dårlig utnyttet. - Wii: Motion pluss er knapt utnyttet i det hele tatt. - 3DS: Ennå relativt tidlig å si, men 3D-effekten har vært dårlig utnyttet, stort sett. Gyroskop osv er knapt utnyttet i det hele tatt. - DS: touchpad er dårlig utnyttet i alt for mange spill. - DS: Dobbelskjermene er som regel sløvt utnyttet. Tenk på The world ends with you, der begge skjermene er i aktiv bruk i spillet, og man bytter mellom dem i kamper i sanntid. Vi har noe lignende i Henry Hatsworth, der vi har to helt forskjellige spill på skjermene, men begge skjermene brukes aktivt. Hvorfor har vi ikke mer sånt? Tenk for eksempel på Layton, om de hadde utnyttet begge skjermene til puzzles. Det hadde blitt tøft. Det er nok av andre eksempler, men dere ser tegningen. Eller det gjør dere vel ikke, så dårlig uPlay-brettet er utnyttet. Siden så lite av hardware fra Nintendo har blitt utnyttet så langt, tviler jeg på at brettet til Wii U blir utnyttet noe særlig av andre enn Nintendo selv. Spesielt om vi kun kan ha ett eller to brett på en konsoll. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg tror heller ikke vi skal holde pusten for at utviklere utenom Nintendo kommer til å benytte seg av de innovative mulighetene til den nye kontrolleren, og som du påpeker, så er det ikke sikkert Nintendo selv heller kommer til å gjøre det. Både Wiimoten og Motion+ er brukt mye mindre enn vi kunne håpe, og det kan fort bli historien her også. Dog vet jeg ikke om vi skal legge skylden på Nintendo for at Activision, EA, Ubisoft og de andre ikke gidder å implementere de innovative aspektene, men vi kan definitivt skylde på Nintendo for at de ikke selv bruker de. Dog tror jeg nok at ihvertfall starten på generasjonen kommer til å se en del innovative ting fra Nintendo selv, og så får vi bare se om det er appellerende for en stor nok kunde gruppe til at det vil være noen vits å fortsette med det. Jeg er for øvrig helt uenig med ditt poeng angående 3DS (som det er for tidlig å vurdere) og DS (hvor både touchskjerm og to skjermer er brukt mesterlig i en rekke spill), og jeg vil også si at det er delvis feil med den ordinære Wiimoten som etter mitt syn er brukt bra i en rekke spill. Dog, skulle jeg gjerne sett at den var brukt i enda flere spill, og med Motion+ er jo historien nitrist. Skyward Sword skulle kommet ut til julen i 2008 i stedet for Animal Crossing, så kanskje historien om Wii kunne vært enda lysere. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Beklager om jeg formulerte meg litt tregt. Det er sent, jeg er trøtt som f'en og har en dundrende hodepine. Ville ha gått til sengs, men venter på en fyr med traktor som kanskje/kanskje ikke dukker opp og hjelper meg med å få bilen opp av grøften. Det jeg mente er at historien til konsollene til Nintendo sliter med å ikke bli utnyttet. Det er ikke Nintendo sin feil, selvsagt. Tvert imot gjør de en meget bra jobb i å gi utviklere kraftige og innovative verktøy. At utviklerne ikke utnytter det er en annen sak. Og jada, det er en rekke spill som bruker Wiimoten, DS-skjermene, 3DS-greier og så videre. Men er det bra nok? De aller fleste spillene til DS og 3DS bruker begge skjermene aktivt, men det viktere er å se på hvilken måte de gjør det. Dead or Alive: Dimensions bruker begge skjermene, men den nederste er bare snarveier til spesialangrep. Hva om de i stedet hadde latt arenaen gå over begge skjermene? Vi kunne ha sloss på den øverste, slengt motstanderen utfor et stup (som i DoA3 osv) og ned på den nederste skjermen. Deretter hadde vi fortsatt å sloss der. I Ghost Recon: Shadow Wars kunne vi ha spilt i "2D" på den nederste skjermen og sett alt i 3D som et FPS på den øverste. Kanskje også siktet der som med V.A.T.S. i Fallout. I spill hvor vi har to karakterer kunne vi ha styrt en på hver skjerm. Resident Evil: Zero hadde to hovedpersoner, og vi kunne la dem gå hver for seg. Hva om Rebecca var på den øverste skjermen og Billy på den nederste? Det handler om å tenke kreativt, ikke bare gjøre det samme som alle andre. Greit, det er kjekt med inventory på touchskjermen i Ocarina of Time 3D, men hvorfor bare ha menyer der? Om vi ser bort ifra at det er en port kunne de ha utnyttet begge skjermene bedre. Kanskje ha puzzles som går over begge skjermene? Poenget er at å bare gjøre det samme som alle andre ikke holder for min del. Muligheten er så absolutt til stede for å tenke kreativt, men i stedet er det for mye repetisjon. Jeg ser ingen grunn til hvorfor Wii U ikke skal lide av det samme. Å holde brettet opp mot skjermen for å se ting utenfor TVen er morsomt første gangen, men neppe den femte gangen vi ser det i et spill. I tillegg "må" spill støtte spilling kun på brettet (det er jo mye av poenget med brettet i første omgang), men kan man spille kun på brettet trenger man ikke to skjermer. Så hvorfor utnytte begge to? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Alle de idéene der er ihvertfall gode, og idéer jeg gjerne ser mer av - fra enten Nintendo eller andre! Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) The Verge har en preview av Wii U-kontrolleren, og det er faktisk en nyhet der, nemlig den panorama-demoen som det ble snakket om på E3, men som aldri ble fremvist. Kan være verdt å sjekke ut. Endret 12. januar 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Jøss, er det der genuint? Hvor fant du det? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) CNN har et intervju med Reggie som er mer interessant enn det fra gametrailers. Han sier at "the best looking games will now be on the Nintendo-plattform." Ikke overraskende, men er jo interessant at han sier det. Han bekrefter også at det kommer mer info før E3. Endret 12. januar 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Og jada, det er en rekke spill som bruker Wiimoten, DS-skjermene, 3DS-greier og så videre. Men er det bra nok? Nei, det er altfor sjelden bra nok. Jeg synes flere 3. parts utviklere burde lagt skikkeig innsats i Wiimoten. Jeg synes bl.a. bueskyting og speed slice (sverd) i Wii Sports Resorts funket bra, men få plukket opp tråden og laget "store" spill med samme teknologi. Når det er sagt: Jeg synes krampeaktig bruk av nye muligheter er verre en dårlig utnyttelse. Bevegelssesstyring har sin plass, men det må ikke trøkkes inn i alle spill. Sånn sett er jeg fornøyd hvis 75% av alle spill kun bruker Wii U skjermen til inventory og menyer. Det er i seg selv en veldig fin touch. 25% av spillene kan gjerne bruke kontrolleren på skikkelig kreative måter. Det vil være mye mer krevende for utviklerne, og risikoen for høy gimmick-faktor og flopp truer i bakgrunnen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hvorfor hører folk på Reggie? Han er jo bare en PR drittsekk uten bakkekontakt som tilfeldigvis har skaffet seg sjefsposisjon over den amerikanske biten av Nintendo. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Hvorfor hører folk på Reggie? Han er jo bare en PR drittsekk uten bakkekontakt som tilfeldigvis har skaffet seg sjefsposisjon over den amerikanske biten av Nintendo. Vel, det er dine ord. Personlig så har jeg veldig sansen for Reggie. Jeg tror ikke akkurat han er mye til gamer, og han har sikkert ikke full oversikt over hva som foregår i NCL til enhver tid, men han er morsom, flink til å snakke for seg, og enten det er genuint eller ei, så uttrykker han mange tanker om spill som jeg deler. Dessuten er han fantastisk flink til å lage internett-memes, enten det er bevisst eller ikke. Hvorfor misliker folk han? Og da mener jeg Nintendo-fans, at Sony- og Microsoft-fanboys misliker han kan jeg alltids forstå. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg synes Reggie er en kul fyr. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Har heller ikke så veldig sansen for Reggie, han bare skriker pr snakk og framstår for meg litt som en blanding av en politiker og en bilselger til tider. Endret 12. januar 2012 av Santar Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Angående bruk av Wii-moten, skulle jeg gjerne sett flere spill av typen Zack & Wiki, bare med m+ selvsagt. Husker det var litt lite responsivt til tider, men du verden hvor gøy det var likevel. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Det er jo selvsagt jobben hans å selge Nintendo-produkter, så litt pr-snakk er det jo, men alle presentasjonene til Reggie fokuserer på det som i mine øyne er viktig i spillbransjen: Innovasjon, kreativitet, og høykvalitetsspill. Hvis han blir spurt om konkurrentene, så velger han enten å ikke kommentere det, eller komplimentere dem (til forskjell fra feks Sony som hele tiden rakker ned på Nintendo), og han virker generelt som en generøs person med mye kunnskap og oversikt, både når det gjelder spill og andre ting. Han er også ekstremt dyktig retorisk, og er ikke redd for å lage show, noe som både "my body is ready", "kickin ass and taking names", "what's wrong with you", "check that box" og alle de andre idiotiske men akk så koselige memene som er dukket opp etter han viser. Kort sagt, Reggie er en nesten perfekt toppsjef for Nintendo. Skulle jeg påpekt en feil, så må det være at han gir en del intervjuer der vi ikke egentlig lærer noe nytt - slik som på tirsdag - men samtidig er det vanskelig å vite i hvor stor grad det egentlig er hans feil. Det kan jo tenkes at gametrailers virkelig ønsket et intervju med han under CES, skal han da si nei selv om han vet at NCL ikke har gitt han myndighet til å gi mer info enda? Og det skal jo også legges til at ikke alle følger spillindustrien så religiøst som undertegnede og en del andre her inne, og for de kan vel en del av de intervjuene uten noe nytt faktisk være imformative nok, da de likevel ikke hadde full oversikt over produktet som skal selges. Sist, så kan man selvsagt kritisere hvordan NoA håndterte Project Rainfall, men her vet vi heller ikke hvor mye som egentlig skyldes Reggie, så det er vanskelig å bare legge skylden på han når vi ikke vet detaljene. Personlig tror jeg NCL styrer detaljstyrer nesten alt, og at vi bør se på han mer som en Nintendo-ambassadør enn en reel maktfigur. Som Nintendo-ambassadør gjør han dog en glimrende jobb - det er bare å sitte seg ned med et tilfeldig E3-konferanse så ser man det. Angående bruk av Wii-moten, skulle jeg gjerne sett flere spill av typen Zack & Wiki, bare med m+ selvsagt. Husker det var litt lite responsivt til tider, men du verden hvor gøy det var likevel. Zack and Wiki er et av de mest geniale spillene til Wii ja, et av de få prosjektene fra en tredjepartsutvikler som faktisk forsøke. Jeg skulle bare ønske at spillet (eller et nytt lignende spill) hadde hatt litt mer plott. Tenk dere et orginalt Broken Sword eller noe slik til Wii, med Zack & Wiki-mekanikker, det hadde vært noe det! Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Har folk forresten sett denne: Blir et soleklart kjøpt for meg ihvertfall Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Eeep meep! Hvor kan den kjøpes hen, vet du det? *sjekkerallenettbutikker* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå