Dufen Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Tenker det ville være greit å få igang en tråd for oss som har fysiske begrensninger/sykdommer og som trener, og andre som har innspill til dette temaet. Jeg selv er diagnostisert med alvorlig astma/KOLS, men mener at sistnevnte diagnose er en overdrivelse av spesialisten min. Jeg er 30 år, man utvikler ikke KOLS i så ung alder! Når det kommer til trening merker jeg lett at jeg ikke har samme lungekapasitet som en "frisk" person. Jeg må av og til ha lengre pauser enn planlagt og enkelte treningsdager/uker kan bli helt på trynet p.g.a. dette. Dette skal dog f**n ikke få stoppe meg, jeg har kontroll over min kropp. Ikke omvendt! Det antas at personer med luftveissykdommer har en noe nedsatt forbrenning p.g.a lavere oksygenopptak, men det stiller jeg meg litt tvilende til. Har erfart at jeg tilsynelatende har samme forbrenning som alle andre. Lenke til kommentar
Mord-Sith Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Har samme problem med astma selv (anstrengelsesastma), så jeg kjenner til det å ikke ha samme lungekapasitet. Er litt negativ for alt som innebærer løping osv, men jobber hardt med å bli kvitt den innstillingen, og heller ta det litt i mitt eget tempo. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå