Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] "Budsjett" Stereo til Golf 3

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ha et anlegg til min 1993 Golf (3) GL. 5 dørs om det betyr noe...

Det som står i er nok originalt alt sammen. En gammel kassettspiller og noen høyttalere.

Tror det er 10cm (4") i dashbord og 16,5cm (6,5") i bakdører.

Jeg vet ikke hvordan ht som står i bilen spiller siden jeg ikke får kassettspilleren til å virke, så jeg tenkte å bytte alt, samt sette i en sub og forsterker.

Jeg tenker maks 6000,- (uten kabler, gjerne billigere også)

Bør jeg ha et komponentsett framme? Og hvor skal jeg plassere diskanten? Eller bør jeg gå for enkel/fulltone ht framme og i dørene?

Spiller jeg har sett på: Kenwood KDC-5047U - Pixmania

Er den grei eller?

Sub: Lurer på å kjøpe en Cadence Xenith (1x12) eller bygge selv?

Og kan noen si hva jeg trenger for å bygge selv eller komme med gode linker/guider til å bygge selv? Og hva er forskjellen på lukket, portet og båndpass kasse?

Ht: helt blank, kanskje noen cadence, focal, ground zero, polk audio, infinity, jbl ?

Men bør jeg ha komponentsett? Komponentsett framme og fulltone bak eller ?

Forsterker: Ønsker 1 forsterker som driver alt. Er dette en dum ide? jeg tenkte å finne en ok 4,5,6 kanals forsterker.. helt blank på dette og ...

Noe jeg mangler? Som sagt, maks 6000,- men gjerne billigere! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dynabel bf0756 forsterker til alt, også burde du se på muligheten til å få inn 6,5" i dørene foran, og droppe å sette inn noe nytt baki, det er tross alt foran du sitter og kjører.

Også har jeg en JLAudio 12" i kasse du kan få for 1500kr, og den spiller meget bra.

Hvor i landet bor du ca?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm.. Skal jeg ha ht inn i siden på dørene fremme må jeg skifte paneler/evt. lage egne hol?

Blir litt i det dyreste laget.. Forsterkeren; 3500 + JLAudio din; 1500 + Spiller; 1000 = 6000,- Og da er det ikke nok til høyttalere...

Men hva tror du om det med lyd framme? Bør jeg ha et komponentsett eller er det bedre med enkel høyttaler fremme?

Og er spilleren jeg linket til i post 1 bra?

Bor i Sogn og Fjordane :)

Lenke til kommentar

Hmm.. Hva med dette:

Spiller: Kenwood KDC-5047U - Pixmania

Sub: din JLAudio cossie :)

Frontsett: Focal, Infinity eller Polk Audio?

Forsterkeriet: Harman/Kardon CA5250 - 5 kanals (ligger en lik, men brukt til 2000,-)

Soo; 2000 (forsterker) + 1500 (sub JLAudio) + 1000 (frontsett) = 4500

Da kan jeg bruke rundt 1000/1500 paa et ok komponentsett? (dog det er litt vanskelig a finne komp.sett pa 4". Noen tips her?)

Lenke til kommentar

Du bor dessverre litt langt unna, så kassa må i tilfelle med posten, og det koster jo litt....

Spilleren er grei den, men jeg hadde heller valgt en fra pioneer.

Problemet med kompsett i 4" er at man sjelden får det til å spille bra ned under 100hz, så da vil du "mangle" endel mellom sub og kompsett. Tang band 4" fulltoner kan kanskje være ditt beste alternativ

Lenke til kommentar

Dynabel bf0756 forsterker til alt, også burde du se på muligheten til å få inn 6,5" i dørene foran, og droppe å sette inn noe nytt baki, det er tross alt foran du sitter og kjører.

Også har jeg en JLAudio 12" i kasse du kan få for 1500kr, og den spiller meget bra.

Hvor i landet bor du ca?

6,5" i dørene støttes. Fjern plasten nederst og skru på en plate i nedkant og monter høyttaleren. Men husk at du kan risikere at vinduet ikket går helt ned. Prøv å unngå det.

Supler evt. med en sub baki. Av forsterkere, så finnes det mye bra. En firkanaler som du kan brokoble to kanaler til sub + innebygget delefilter er det du trenger. Styr unna forsterkerne de selger på svenskegrensen. Du finner ikke en 3000 W forsterker til 499 sek.

Golf er veldig bra for bilstereo, enjoy!

Edit: Burp!

Endret av Luske_Ludvig
Lenke til kommentar

Ganske sikker på at det blir dette oppsettet i første omgang;

Nye 4" ht, sub og forsterker, og ny spiller... (Grunnen til det oppsettet er at jeg ikke gidder å lage hull eller skifte dørpaneler med det første...)

Spiller: Kenwood KDC-6051U (det blir denne eller storebroren til den)

Sub: Cadence Xenith 1x12

Forsterker til sub: Cadence Xa300.1

Så var det den 4" høyttaleren...

Hvilken av desse:

Helix E6X Espirit

Polk Audio db-401

Infinity Kappa 42.9i

Hva tror dere om høyttalerne og oppsettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...