Gå til innhold

Eksamen i "gamerspråk". Noen norske guild som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Jeg har snart eksamen i norsk, og jeg har valgt temaet "kodeveksling". Kodeveksling er når man bruker engelske ord og uttrykk når man snakker norsk. Som "Sjekk den imba chestpiecen".

Siden jeg har spilt endel WoW selv, vil jeg gjerne snakke om hvorfor og hvordan norske spillere bruker ord og uttrykk fra engelsk. Men jeg vil gjerne ha noen eksempler, så om det er et (eller flere) norske guild som kunne latt meg høre på skype/ventrilo e.l. mens dere har raid, og latt meg få bruke noe av det dere sier i eksamen (selvfølgelig anonymt om dere ønsker det!) så hadde jeg blitt veldig glad.

Om det er noen andre som har noen eksempler på kodeveksling når dere spiller (eller snakker om WoW generelt), er det bare å komme med det. Jeg har bruk for det meste! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er dette seriøst noe å ha eksamen i? Herregud.

Anyway, når jeg går arena så pleier vi å snakke i koder for at det skal gå raskere å uttale med mindre det er korte ord som charge. Så f.eks til deathgrip blir det DG 1 (om det er nummer 1 av fienden på arenaframes) og så har vi satt opp alle taktikkene våre til bokstaver sånn at hvis jeg synes vi burde gjøre noe annet så sier jeg f.eks T C (taktikk C) og så gjør vi det. Koder og forkortelser som det er essensielt i profesjonell programing i alle spill, og uten det tror jeg ikke vi hadde vært der vi er i dag.

Endret av ☭ FTW ☭
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-3t93k9

Om du leter etter et fantastisk norsk guild som kun består av hyggelige mennesker vil jeg anbefale å sende en PM til Skullbanger.

Backbone er guilden, du kan eventuelt oppsøke dem ingame om du ikke får svar her. Du får garantert være med! :)

/positive ord

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Dummet meg på ingen måte ut, Pokey. Om du prøver å forstå ett innlegg istedet for å bare lese det som står der, så ville du kanskje slippet å dumme deg ut?

Men jeg vil gjerne ha noen eksempler, så om det er et (eller flere) norske guild som kunne latt meg høre på skype/ventrilo e.l. mens dere har raid, og latt meg få bruke noe av det dere sier i eksamen (selvfølgelig anonymt om dere ønsker det!) så hadde jeg blitt veldig glad.

Jeg sa aldri "Du får garantert få bli medlem i guilden", gjorde jeg? Det gjør han nok heller ikke uten en app uansett. Snakker om å få være med til oppgaven hans. Det å hate på en person og ville feiltolke alt funker rett og slett ikke, Pokey. Herregud.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Du er her for å skape hat, pokey. Istedet for å skrive noe informativt, skal du alltid hate. Føler du skal "bevise" noe til alle som har oppnådd mer i spill enn deg? Men avslutter her, jeg vet du skal trolle og komme med idiotiske innlegg gang på gang i alle tråder jeg leser.

Gratulerer forresten, du er en virkelig god spiller og en som kommer med mye godt til forumet. Cheers!

Lenke til kommentar

Tredve dager er litt mer enn "litt for sent", men jeg skjønner deg. Det var en ganske lang post du skrev så det tok sikkert et par uker å skrive den. I tillegg så var det jo slik et godt og eksklusivt tilbud (du hadde jo til og med avtalt det med resten av guildet ditt først), så det hastet nok så mye at du ikke rakk å lese noen av postene før du begynte å skrive.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Den kom øverst i wow-forumet, kjære deg.

Og det er ikke mitt guild, spiller på Outland. Bra du kommer med påstander som er meningsfylte. Nok diskusjon, god natt. :)

Lenke til kommentar

Dette er ikke noen diskusjon; dette er deg som glefser på meg med de nyttesløse innleggene dine fordi jeg prøvde å hjelpe deg. Skjønner ikke hva greien er.

Du er sånn mot alle her inne som er flinkere enn deg i PvP, du tar alt så sykt personlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...