Gå til innhold

Waterchill med NB og GPU kjøler

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe vannkjøling til PC prosjektet mitt og jeg har funnet ut at Aseteks Waterchill er et meget godt alternativ.

Det er vel en god del Waterchill eiere her på forumet, detfor kan antakeligvis mange gi en mening om dette settet.

Men, det jeg lurer mest på er om man klarer å oppnå et brukbart temperaturnivå når man vannkjøler CPU, GPU og NB på det samme settet, med kun en radiator?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg ikke waterchill, men innovatek med radiator av omtrent samme størrelse. Med en papst vifte på 7 volt (120mm) så ligger prosessoren (xp1800) på ca 40 grader. Kjøler også ned skjermkortet (ati 9500).

minimal forskjell i temp om viften går på 7 eller 12 volt. kanskje 1 eller 2 grader kjøligere, men mindre bråk og det prioriterer jeg.

her:

http://www.aaseboe.com/Bilder/vann/hele.jpg

ser du oppsettet mitt

radiator i taket rett foran strømforsyningen.

http://www.aaseboe.com/Bilder/vann/radiator.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg skal kjøpe vannkjøling til PC prosjektet mitt og jeg har funnet ut at Aseteks Waterchill er et meget godt alternativ.

Det er vel en god del Waterchill eiere her på forumet, detfor kan antakeligvis mange gi en mening om dette settet.

Men, det jeg lurer mest på er om man klarer å oppnå et brukbart temperaturnivå når man vannkjøler CPU, GPU og NB på det samme settet, med kun en radiator?

Jeg har waterchill, og har kjølt CPU, GPU...(på gpu har jeg også peltier)tempen kommer fort opp i 45 grader, så jeg har i dag bestilt meg en ny radiator.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke settet mitt mange dagene før jeg bestillte en ekstra radiator med dobbel 120mm-vifte.. Skal nevnes at jeg da hadde en overklokket xp2000, og sannsynligvis noe feil med tempmåleren..

Nå har jeg en xp2500 som er klokket ganske mye, og har en idle-temp på ca 31-32c med romtemp på ca 23c :D Kjøler da et radeon 9800pro i tillegg, og bruker kun vifter på den største radiatoren, og de kjører naturligvis på 7 volt..

Lenke til kommentar

har nå oppgradert prosessoren til en xp2500 som jeg ikke har klokket eller gjort noe med enda og tempen steg med en 7-8 gradet til rett under 50 på prosessor.

Har du plass til en radiator med 2 120mm vifter på så anbefaler jeg at du investerer i det. Du trenger kanskje ikke kjøre 2 120mm vifter. Det kan holde med kun 1 om du er veldig opptatt av støy. Jeg driver å måler og filosoferer over muligheten til en dual radiator i mitt kabinett.

Får se om jeg klarer å trøkke inn en. Kan hende det går med innovatek sin, men da blir det med et nødskrik.

Den som lever får se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...