spjuk Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Spørsmålet nå er vel bare om man kan avtjene fgtj noen andre steder i EtteretningsBataljonen, enn i FjernEsk. Edit; Også utenom de få stab-stillingene da... Endret 25. mai 2011 av spjuk Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Jeg tror det er en liten misforståelse i hva noen av oss kaller eskadron eller bataljon... Fjernesk. er jo i Ebn, så sånsett er man jo i bataljonen. Eskadron er det kavaleriet kaller et kompani. Panserbataljonen har også eskadroner. Fra minst til størst: Gjeng - Lag - Tropp - Kompani/Eskadron - Bataljon - Regiment - Brigade - Divisjon - Korps - Armé - Armégruppe. Norge har opp til Brigade, men ingen regiment. Endret 25. mai 2011 av KingEdward Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg tror det er en liten misforståelse i hva noen av oss kaller eskadron eller bataljon... Fjernesk. er jo i Ebn, så sånsett er man jo i bataljonen. Eskadron er det kavaleriet kaller et kompani. Panserbataljonen har også eskadroner. Fra minst til størst: Gjeng - Lag - Tropp - Kompani/Eskadron - Bataljon - Regiment - Brigade - Divisjon - Korps - Armé - Armégruppe. Norge har opp til Brigade, men ingen regiment. Ja det er ikke det noen lurer på. Spørsmålet er enkelt og greit. Kun førsteganstjeneste i Fjernoppklaringseskadronen i Etterretningsbataljonen, eller kan man avtjene førstegangstjenesten i andre avdelinger i Etterretningsbataljonen. Men NEI, kun Fjernesk har vi kommet frem til nå for de som fortsatt lurer! Lenke til kommentar
HOK Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Etter hva jeg har forstått så er det kun Fjernesk som har åpnet for vernepliktige. I tillegg til de gamle adm-stillingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå