Gå til innhold

Vestlig media lyver?

Anbefalte innlegg

Kom over dette: http://www.dagbladet.no/2011/05/25/nyheter/utenriks/syria/media/politikk/16658201/ i stad, og kom da etter hvert videre til: http://rt.com/news/syria-lies-interview/

Er det noe i det det står om på RT.com?

For eksempel:

On March 29, I saw a rally in Hama to support the president – indeed, many thousands of men and women, with their children, and entire families went out. The streets were flooded with people. It was quite a shock to see Al-Jazeera presenting rallies in support of the president as if they were protests against him. It was just as surprising to see the Israeli websites post photos and videos of supporters' rallies with comments saying those were opponents of the regime. There you have people holding portraits of Bashar al-Assad and flags, and we’re told that these people are against him.

Nå er jo RT russisk statstøttet media, så jeg vet ikke hvor mye man skal stole på det heller, men om disse to sakene er sanne så, ja ...

At vi ofte får servert bare én side av saken har jeg vært klar over lenge, men dette blir jo noe annet. Veldig lite vits i å se på nyhetene heretter, føler jeg :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket med ei fra Syria for et par uker siden. Det er en grunn til at folk gjør opprør! Assad har utført massakre mot sin egen befolkning, drept tusener av sivile. Ikke bare nå, også tidligere for mange år siden. Syria er en politistat, om du går inn på regimekritiske nettsider kommer politiet på døra og avhører deg og kanskje torturerer deg.

Opposisjonen er utrensket, særlig islamistene og brorskapet, og dermed blir det bare tåpelig når Assad og andre skylder på at disse står bak opprørene. Assad har jo selv tatt seg av de, sørget for at de er så godt som utrensket. Opprørene startet i det små, så har det spredt seg fra by til by.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Snakket med ei fra Syria for et par uker siden. Det er en grunn til at folk gjør opprør! Assad har utført massakre mot sin egen befolkning, drept tusener av sivile. Ikke bare nå, også tidligere for mange år siden. Syria er en politistat, om du går inn på regimekritiske nettsider kommer politiet på døra og avhører deg og kanskje torturerer deg.

Opposisjonen er utrensket, særlig islamistene og brorskapet, og dermed blir det bare tåpelig når Assad og andre skylder på at disse står bak opprørene. Assad har jo selv tatt seg av de, sørget for at de er så godt som utrensket. Opprørene startet i det små, så har det spredt seg fra by til by.

-Yours Truly, The Zionist media

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kilden vi har til det alternativet synspunktet er en reiseleder hvis byrå spesialiserer seg på reise til en region som nå er "struck by riots" over lengre periode og militæret bruker makt mot opprørere og hun vil gjerne fortelle at "det er fredelig å rolig, ingenting å bekymre seg over, bare å bestille billetter".

At RT er russisk statsmedia er vel egentlig ikke så nøye å ta med i vurderingen når man tenker på at sannhetsgehalten i seg selv til denne frøkna basert utelukkende på hennes bakgrunn og motivasjon gjør henne til et vitne man må ta med store mengder salt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke den faktiske situasjonen i Syria jeg betviler for min del, jeg bare har en kritisk holdning til å sluke absolut alt som serveres av historier generellt, fra ymse land

• Liker 1
Lenke til kommentar

Amerikanske media er jo latterlig skrudde, de har alltid en agenda som de skal vri nyhetssakene etter. Og siden alle kanalene eies av et fåtall styrtrike, så er det sjelden agendaen tillater kanalene å si noe negativt om den gjengen. Ellers er alle hovedaktørene 24/7 nyhetskanaler, og underholdning vektlegges langt mer enn nyhetsverdi.

Etter behandlingen av DLD så har jeg begynt å få sterke tvil til norske media. Jeg legger spesielt merke til at NRK er ganske passive i ulike saker, og det er mange av deres journalister som liker å sikle etter amerikanerne.

Endret av KarlRoger
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Amerikanske media er jo latterlig skrudde, de har alltid en agenda som de skal vri nyhetssakene etter. Og siden alle kanalene eies av et fåtall styrtrike, så er det sjelden agendaen tillater kanalene å si noe negativt om den gjengen. Ellers er alle hovedaktørene 24/7 nyhetskanaler, og underholdning vektlegges langt mer enn nyhetsverdi.

Etter behandlingen av DLD så har jeg begynt å få sterke tvil til norske media. Jeg legger spesielt merke til at NRK er ganske passive i ulike saker, og det er mange av deres journalister som liker å sikle etter amerikanerne.

Denne agendaen som du sier amerikansk media har den er høyst virkelig, men den deles også av norsk og europeisk media.

Det handler om noe som de fleste bare hånlig avviser som "konspirasjonsteorier" nemlig den nye verdensordenen, eller new world order.

http://www.newworldorderreport.com/News/tabid/266/ID/980/33-Conspiracy-Theories-That-Turned-Out-To-Be-True-What-Every-Person-Should-Know-Updated-Revised-and-Extended.aspx

Lenke til kommentar

Typisk eksempel;

http://www.stavangeravisen.no/art.asp?id=62128

"En 19 år gammel muslimsk jente er steinet ihjel i Ukraina for å ha deltatt på en missekonkurranse." "hennes oppførsel hadde vært en fornærmelse mot islam." "hun hadde brutt de islamse lover."

Denne steining- og sharia-lov historien ble gjennatt i mange aviser og tv.

Men sannheten er en helt annen;

"the police said her killing had nothing to do with sectarian violence and that the girl had been killed by a psychologically troubled classmate who had given her a lift on his moped and then robbed and possibly raped her before battering her to death with a rock."

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/ukraine/8548022/Muslim-teenage-beauty-queen-stoned-to-death.html

Og sånn bombarderes vi hver dag med bias nyheter og usannheter

Endret av Mr.M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Typisk eksempel;

http://www.stavangeravisen.no/art.asp?id=62128

"En 19 år gammel muslimsk jente er steinet ihjel i Ukraina for å ha deltatt på en missekonkurranse." "hennes oppførsel hadde vært en fornærmelse mot islam." "hun hadde brutt de islamse lover."

Denne steining- og sharia-lov historien ble gjennatt i mange aviser og tv.

Men sannheten er en helt annen;

"the police said her killing had nothing to do with sectarian violence and that the girl had been killed by a psychologically troubled classmate who had given her a lift on his moped and then robbed and possibly raped her before battering her to death with a rock."

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/ukraine/8548022/Muslim-teenage-beauty-queen-stoned-to-death.html

Og sånn bombarderes vi hver dag med bias nyheter og usannheter

I følge telegraph-linken var det da flere lokale medier som meldte at hun ble drept pga. deltakelsen i missekonkurransen, er det da rart at stavangeravisa (hva i all verden er det for ei nettavis, forresten?) også skriver det?

Lenke til kommentar

Dere har åpenbart ikke peiling, så la meg forklare:

Media bryr seg ikke hovedsakelig om å grundig belyse de viktige tingene som skjer her i verden - de er bare ute etter oppmerksomheten din, slik at de kan tjene penger på deg. Til en viss grad fungerer de som en opplysningstjeneste, og til en viss grad legger de frem samfunnsviktige saker. Problemet er bare at fremstillingen av dette som regel er latterlig mangefull og gjerne vinklet slik at den blir dramatisk (og selger bedre). TV2 Nyhetskanalen er faktisk så provoserende dårlig at jeg sliter med å forholde meg rolig, og det blir ekstra ille når en av nyhetsankerne deres i reklamepausene henvender seg direkte til oss og forteller om hvilket ansvar de har for å bringe både gode og dårlige nyheter.

Faktum er at mainstream media i dag er mer opptatt av privatlivet til svenskekongen enn de viktige sakene. Ok, de nevner ofte helsevesenet, men denne dekningen er skamfullt dårlig og de nevner det utelukkende for å skape oppmerksomhet rundt seg selv. De vet at dette er et tema som alle har et forhold til og som folk tar svært alvorlig.

Det er folkets feil at media har blitt så udugelig (tilbud = etterspørsel).

• Liker 1
Lenke til kommentar

I følge telegraph-linken var det da flere lokale medier som meldte at hun ble drept pga. deltakelsen i missekonkurransen, er det da rart at stavangeravisa (hva i all verden er det for ei nettavis, forresten?) også skriver det?

Nei, det har du forsåvidt rett i.

En kan vel sånn sett mistenke at medier worldwide etterhvert har blitt temmelig tabloide, og som Dux ducis antyder, mer opptatt opptatt av sensasjoner og fete overskrifter

Lenke til kommentar

Det er skremmende hvordan østen/vesten, Israel/palestina, eller noe som helst hvor jøder og sionister er involvert; med en gang blir til en samling av anti-sionister, som i og for seg selv er meget lite konstruktiv.

Faktum er vell det at media gikk på en glipp det, samme skjer da hele tiden, jeg er jo forbannet over det faktum at jeg må lese i vg om 14 år gamle blogger-jenter, samt snåsamannen (som i mine øyne er tull).

Men jeg skal ikke gå ut og skylde alt på jødene, eller benytte meg av noen annen konspirasjonsteori for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...