Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spurte jente på kinodate. Hun inviterte med en jente som pleide å like meg. Hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

 

 

*Alfa Male / Dominant

*Plage.

 

 

Tok bare i farta og skrev ned 2 stikkord på det du prøver å si, jeg mener personlig du tar kraftig feil på begge. Ja selvsagt liker jenter tøffe gutter / dominante , men det betyr heller ikke at man skal fullstendig ta overhånd over situasjonen.

 

Tar du med dama på en plass hun absolutt ikke liker så har du ødelagt en del for deg selv med mindre dama allerede spiser rett ut av hånda di.

 

Noen damer liker rett og slett ikke at mannen tar fullstendig overhånd og liker heller ikke at han skal styre løpet hele veien. Viser du at man kan la dem slippe til og være med på å kjøre løpet danner man ofte veien videre til et langsiktig forhold. Så må man rett og slett lære å kjenne dama og finne ut hvordan ting fungerer best sammen (når man så er i forholdet).

 

Å plage jenter er faktisk noe som ikke er så lurt i mine øyne , selv om det er mange som nettop har fått seg dame / mann på denne måten så er det gjerne noe man gjør når man er 10 - 14 og som viser problemer med å kunne vise fram den beskjeden man ønsker å gi. Er dama litt oppegående blir man fort gjennomskuet og sett på som umoden, og da er løpet kjørt om man er i alderen hvor man stifter langvarige forhold.

 

Trådstarter bør være seg selv , prøve å være den som tar initiativet og sørge for å kysse henne så fort det er mulig ;-) (så fort han blir litt mindre nervøs da).

 

 

 

For det første, angående det at damer liker dominerende menn, skreiv jeg faktisk damer flest, altså ikke ALLE damer. Grunner for at damer flest føler seg tiltrukket av dominerende menn kan, på en ganske enkel måte, forklares av evolusjon og kulturell påvirkning. Dette betyr selvfølgelig ikke at jeg mener at damer ikke har noe de skal ha sagt; jeg er, naturligvis, for kvinnerettigheter og at deres stemme skal bli hørt, men menn og kvinner er, i bunn og grunn, forskjellige på andre plan - det seksuelle og følelsesmessige plan.

 

For det andre, hvis du leser hele posten min, vil du se til slutt at jeg skreiv: "husk å ikke vær overdrevet macho, men mer kul - tenk James Bond, Han Solo og Indiana Jones. " Min intensjon var aldri å oppfordre han til å være en drittsekk, men bare å være litt mer dominant og besluttsom.

 

 

Angående det med å plage, så vil jeg ikke si meg enig med deg. Å erte jenter på en artig og leken måte er en ypperlig måte å få i gang flørten, og jeg har opplevd selv at hvis jeg erter jenta på en artig, uskyldig og leken måte, oppstår den seksuelle kjemien med en gang. Dette er ikke eneste måten å starte en flørtende tone på, men det er en veldig effektiv og kul en. Man skiller seg ut og slipper å bli plassert i kategorien "en ny vilkårlig type som er patetisk og ønsker bekreftelse fra meg". Dette har jeg gjort på mange forskjellige jenter - noen billigere, men også definitivt noen som har vært ekte kvalitetsjenter - og det er kanskje det som fungerer aller best, etter min mening.

 

Du sier: "Trådstarter bør være seg selv , prøve å være den som tar initiativet og sørge for å kysse henne så fort det er mulig ;-) (så fort han blir litt mindre nervøs da)." Rådet "du må bare være deg selv" er kanskje noe av det verste rådene som finnes om dating. Problemet er at hvis en person oppfører seg på en "mindre attraktiv" måte - desperat, passiv og overdrevet emosjonell - vil da denne personen tro at det ikke er noe galt, for han må jo bare "være seg selv". Problemet er at hvis man oppfører seg som en "mindre attraktiv" person, vil det å være seg selv være en

ødeleggende faktor for hans sjanser på damer. Dog, det skal være sagt, blir dette sagt til en person som allerede oppfører seg på en attraktiv måte, så er dette et ypperlig råd; faktum er at det blir for ofte misforstått, og da av folk som oppfører seg på en "mindre attraktiv" måte. Jeg kunne ikke vært mer enig i det du sier om å ta initiativet. :thumbup:

Endret av cissaman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer til å være veldig direkte i min post, så, el3m3nt, ikke ta deg personlig nær av dette. Personlig mener jeg at den beste tilbakemeldingen er den som er konsis, direkte og ærlig. Jeg kommer til å nevne noen punkter her som er VELDIG viktig at du noterer deg:

 

Ut ifra denne tråden og de postene du har postet her, ser jeg at du virker som om du kanskje er litt ”forsiktig” med å ikke ødelegge dette her. Ikke vær redd for å være dominant; kvinner flest ønsker seg faktisk en dominant mann som tar kontroll og viser vei. Hvis hun spør deg om hva dere skal gjøre på stevnemøtet bør du ha en plan klar. IKKE skriv: ”Jeg har lyst å gjøre det du har lyst til.” NEI, NEI, og atter NEI. Du viser at du er ubesluttsom og at hun er nødt til å ta styringen, ergo hun blir den dominerende, noe som igjen vil føre til at hun føler at hun er mannen. Dette kommer hun ikke til å finne attraktivt, stol på meg, jeg har vært i din situasjon. I stedet for, si hva DU har lyst til å gjøre, for det hun ønsker er at du skal vise henne DIN verden. Hvis du liker spenning, ta henne med på bowling, for eksempel; da får du masse tid til å snakke, flørte og kanskje ta en matbit etterpå.

 

Det andre konseptet jeg vil introdusere til deg med det å være dominant, er dette med å plage henne godhjertet. Det virker kanskje litt rart – du synes kanskje det til og med høres litt frekt ut – men stol på meg; hun kommer til å elske det. Tenk deg om: Når du er med vennene dine, pleier du ikke å plage dem litt? Du gjør dette fordi du liker dem, ikke for å rakke ned på dem. Akkurat det samme bør du gjøre med denne jenta. Dette kommer til å gjøre at hun kommer til å føle at hun er med en kul kar som hun liker veldig godt. Når du plager henne er det VELDIG VIKTIG at du ikke plager henne for noe som hun kan ta seg nær av. Har hun en stor rumpe, for eksempel, må du aldri finne på å si: ”Ja, du klarer vel bare så vidt å komme ned i den stolen med den rævva!” Da kan du kysse henne farvel, og da mener jeg metaforisk. I stedet for, la oss si at hun er flink i matte, så kunne du, for eksempel, si: ”Altså, jeg vet du sliter litt i matte, så hvis du trenger hjelp til å betale regningen, er det bare å si ifra.” Da plager henne med noe hun åpenbart vet er tull, noe som igjen fører til at hun kommer til å like deg bedre.

 

Håper dette hjelper deg, og husk å ikke vær overdrevet macho, men mer kul - tenk James Bond, Han Solo og Indiana Jones.

 

for det første så må jeg si meg eni i at jeg er litt "forsiktig" etter som jeg har prøvd å bli sammen med ho før og det gikk rertt i dass.

det med ertinga er jeg veldig enig i og jeg har "små-erta" henne litt hele tida. men dette er jo da også endel av min personlighet, har altid likt å få andre til å le og erte. det virker på meg som hun liker at jeg erter henne og hun komenterer ofte at hun synes jeg er morsom.

 

ps. Malvado jeg er 14 år :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

For det første, angående det at damer liker dominerende menn, skreiv jeg faktisk damer flest, altså ikke ALLE damer. Grunner for at damer flest føler seg tiltrukket av dominerende menn kan, på en ganske enkel måte, forklares av evolusjon og kulturell påvirkning. Dette betyr selvfølgelig ikke at jeg mener at damer ikke har noe de skal ha sagt; jeg er, naturligvis, for kvinnerettigheter og at deres stemme skal bli hørt, men menn og kvinner er, i bunn og grunn, forskjellige på andre plan - det seksuelle og følelsesmessige plan.

 

For det andre, hvis du leser hele posten min, vil du se til slutt at jeg skreiv: "husk å ikke vær overdrevet macho, men mer kul - tenk James Bond, Han Solo og Indiana Jones. " Min intensjon var aldri å oppfordre han til å være en drittsekk, men bare å være litt mer dominant og besluttsom.

[/Quote]

 

Problemet med å oppføre seg slik er desverre mer komplisert enn det du skriver i mine øyne :

 

*Noen menn / gutter passer greier rett og slett ikke å fylle akkurat denne rollen / stereotypen.

*Er man ikke i bunnen dominerende av innstinkt er det vanskelig å greie å fylle rollen på en helhettig måte.

*Samfunnets evolusjon i de siste 30-40 årene har gjort at det stadig vekk er flere kvinner som nå er kommet på høyde med mannen og ser på ham som en likesinnende. Dominerende menn blir i mange tilfeller sett på som en ting fra fortida og uting i deres øyne.

*Studier viser klart preferansene til kvinnene , ta en titt ;-) : http://www.sciencedi...191886910005180

 

 

Angående det med å plage, så vil jeg ikke si meg enig med deg. Å erte jenter på en artig og leken måte er en ypperlig måte å få i gang flørten, og jeg har opplevd selv at hvis jeg erter jenta på en artig, uskyldig og leken måte, oppstår den seksuelle kjemien med en gang. Dette er ikke eneste måten å starte en flørtende tone på, men det er en veldig effektiv og kul en. Man skiller seg ut og slipper å bli plassert i kategorien "en ny vilkårlig type som er patetisk og ønsker bekreftelse fra meg". Dette har jeg gjort på mange forskjellige jenter - noen billigere, men også definitivt noen som har vært ekte kvalitetsjenter - og det er kanskje det som fungerer aller best, etter min mening.

 

 

Etter å ha lest denne en gang til når det gjelder ertinga skal jeg si meg enig med deg, den passer definitivt for deg , men det er viktig at trådstarter føler at det fungerer og får det til å virke på rett måte. Siden han allerede sier at han benytter seg av det så er det viktig at han passer på at han ikke gjør det på en alt for barnslig måte (les 10 åring isteden for 14 åring) for da mister hun sikkert interessen, så det må rett og slett være litt leke - erting / flørting.

 

 

Du sier: "Trådstarter bør være seg selv , prøve å være den som tar initiativet og sørge for å kysse henne så fort det er mulig ;-) (så fort han blir litt mindre nervøs da)." Rådet "du må bare være deg selv" er kanskje noe av det verste rådene som finnes om dating. Problemet er at hvis en person oppfører seg på en "mindre attraktiv" måte - desperat, passiv og overdrevet emosjonell - vil da denne personen tro at det ikke er noe galt, for han må jo bare "være seg selv". Problemet er at hvis man oppfører seg som en "mindre attraktiv" person, vil det å være seg selv være en

ødeleggende faktor for hans sjanser på damer. Dog, det skal være sagt, blir dette sagt til en person som allerede oppfører seg på en attraktiv måte, så er dette et ypperlig råd; faktum er at det blir for ofte misforstått, og da av folk som oppfører seg på en "mindre attraktiv" måte. Jeg kunne ikke vært mer enig i det du sier om å ta initiativet. :thumbup:

 

 

Problemet med å prøve å oppføre seg annerledes enn den personen man er ; er faktisk at man rett og slett viser fram en falsk side av seg selv. Når man er i den fasen som TS er i (han er jo neppe på et utested der man skal fange opp damer og har behov for å skille seg ut fra alle andre) så bør han heller bygge på de gode sidene han har og vise seg selv som en person som er selvsikker og bestemt på det han ønsker.

Jeg tviler personlig på at TS oppfører seg som en "mindre attraktiv" person, siden hun da sannsynligvis allerede har villet avfeie det å treffes igjen , men jeg forstår hva du mener. Personlig mener jeg at man kun greier å fremstå som "mindre attraktiv" når man er usikker og nervøs for det man fremstår som , feks man prøver å være ekstra macho og greier faktisk kun å fremsto som en klon idiot.

 

Et lite tips til TS helt til slutt : Du har nå kommet i såpass langt at du bør prøve å ta litt initiativ nå , se om du kan få til noe litt mer intimt (trenger ikke å være verre enn å være hjemme alene eller i alle fall alene på et rom) som for eksempel lytte på noe musikk sammen og se om du kan ta et steg videre, dvs litt klinings / kyssing. Det enkle er som regel det beste, prat litt med henne, sitt nærme mens dere nyter musikken og sørg for å gi gode tegn på at du kommer til å kysse henne, som for eksempel ved å komme nærmere med hodet ditt ;)

 

Lykke til.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Et lite tips til TS helt til slutt : Du har nå kommet i såpass langt at du bør prøve å ta litt initiativ nå , se om du kan få til noe litt mer intimt (trenger ikke å være verre enn å være hjemme alene eller i alle fall alene på et rom) som for eksempel lytte på noe musikk sammen og se om du kan ta et steg videre, dvs litt klinings / kyssing. Det enkle er som regel det beste, prat litt med henne, sitt nærme mens dere nyter musikken og sørg for å gi gode tegn på at du kommer til å kysse henne, som for eksempel ved å komme nærmere med hodet ditt ;)

 

Lykke til.

ble litt småredd av å lese dette :tease: vi har jo bare vert på kino EN gang. tenkte kansje det var lurere å dra å spise piza elns. først :hmm:

men jeg har 0 erfaring på dette område så kan sikkert hend du har rett.

Lenke til kommentar

vi hadde nettop en samtale og jeg er nå helt sikker på at hun liker meg ettersom samtalen sluttet slik:

 

hun: nå skal vi gå og hoppe fra 5 meter

hun: hadde kje

hun: kken

hun: kjekken

meg: hadde søta :)

hun: <3

meg: <3

hun: i <3 u

meg: i like måte <3

 

:love:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pøh! Hun er sikkert redd for at du ikke er interessert på den måten, og ville redde seg så hun ikke ser dum ut. Fortsett med avslutningen på face som gjellende! Du har unasett ingenting å tape!

 

Avtal en ny sammenkomst, og eskaler kroppskontakt. Sitt nære hverandre, hold hånd, og - hvis det passer seg sånn - kyss.

 

 

EDIT:

I den alderen: med en gang dere har kysset, så er du i mål. Da vet begge at den andre er interessert, og ting blir brått mer naturlig. Pass dog på at du ikke angriper henne. Ta utgangspunkt i en situasjon hvor ansiktene deres er nære hverandre, og beveg ditt langsomt nærmere. Antagelig er hun med på det, og du merker det tydelig hvis hun ikke er det.

Supertipset: Ikke gå rundt å planlegg! Da blir du nervøs og usikker. Bruk heller tid på å være nære hverandre, og passende øyeblikk kommer av seg selv. Da er det eneste du må huske på å ikke gå for raskt inn. La henne få tid til å reagere. Når dere sier hadet er jo en klisjé, men på deres alder virker den.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Pøh! Hun er sikkert redd for at du ikke er interessert på den måten, og ville redde seg så hun ikke ser dum ut. Fortsett med avslutningen på face som gjellende! Du har unasett ingenting å tape!

 

Avtal en ny sammenkomst, og eskaler kroppskontakt. Sitt nære hverandre, hold hånd, og - hvis det passer seg sånn - kyss.

This man speaks the truth...

Men så er sjansen stor for at hun trekker seg totalt unna hvis hun faktisk mente den meldingen.

Lenke til kommentar

hun hadde sent en melding hvor hun sa det dere med å være venner, og på slutten hadde hun skrevet "håper du er enig" elns.

svarte da (litt impuls)at jeg ikke var enig men at det er greit vis hun bare vill være venner.

håper/tror at du har ret madsc90 men uansett så skal jeg bare kjøre på. ingen vits i la vær å prøve uansett :)

Lenke til kommentar

Du du er screwed.

Vennefelle eller hva enn du vil kalle det, good luck med å få det til nå :ermm:

tenkte meg det ja :( jeg ser desverre ingen vei ut av dette :(

fuck vennesona!

 

noen andre som ser en vei ut?

 

Det er to muligheter for dette:

 

1. Du vekket ingen seksuelle følelser i henne

 

90 % av alle vennesonetilfeller oppstår på grunn av at man ikke har vekket noen seksuelle følelser i en kvinne; man blir dermed ikke sett på som "kjærestemateriale", noe som igjen betyr at man havner rett i vennesonen. Det kan hende at siden du ikke har vist noen særlig form for fysisk kontakt, føler hun at du enten ikke liker henne på den måten, eller at du ikke tør å ta det videre.

 

Angående det må komme seg ut av vennesonen, så vil jeg si at det er fullt mulig å komme seg ut av vennesonen. For rundt halvannet år siden, da jeg begynte å jobbe med å bli en mer attraktiv person, opplevde jeg det at ei, som tidligere var min bestevenninne, begynte å bli skikkelig interessert i meg. Dette var fordi at nå begynte jeg å ha en seksuell undertone kombinert med uskyldig erting og mer dominans, i forhold til tidligere da jeg var kanskje den største "nice guy" i historien. Husk hva jeg sa om å være den som leder an og tar initiativet.

 

2. Hun er ei jente med problemer

Hvis dette er tilfellet, ønsker jeg å gratulere deg med å slippe et slikt kvinnfolk inn i ditt liv. Ei jente som først sier hun elsker deg, for så å bare tiltale deg som en venn, er ikke noen du ønsker inn i ditt liv. Se på dette som en "blessing in desguise".

Lenke til kommentar

Sier det bare en gang til jeg , prøv deg igjen på henne og se om det lar seg gjøre for deg å flørte litt kraftig med henne, si at du synnes hun er fin og se om det lar seg gjøre å lure seg til et kyss der og da.

 

Som flere har sagt her så er det nok gode muligheter for at hun er like nervøs som deg og tror at du ikke er helt gira på henne (du kan jo rett og slett ha vært for uklar) og har prøvd å bakke ut for å ikke virke patetisk ut.

 

Om det viser seg at hun faktisk ikke er interesert i deg bør du komme deg bort fra henne kjapt da det ikke er bra å bli en "bruk og kast venn" som man misbruker pga interessen han har for henne.

 

Uansett, du får si ifra hvordan det går, og ikke feig ut.

Lenke til kommentar

Sier det bare en gang til jeg , prøv deg igjen på henne og se om det lar seg gjøre for deg å flørte litt kraftig med henne, si at du synnes hun er fin og se om det lar seg gjøre å lure seg til et kyss der og da.

 

Som flere har sagt her så er det nok gode muligheter for at hun er like nervøs som deg og tror at du ikke er helt gira på henne (du kan jo rett og slett ha vært for uklar) og har prøvd å bakke ut for å ikke virke patetisk ut.

 

Om det viser seg at hun faktisk ikke er interesert i deg bør du komme deg bort fra henne kjapt da det ikke er bra å bli en "bruk og kast venn" som man misbruker pga interessen han har for henne.

 

Uansett, du får si ifra hvordan det går, og ikke feig ut.

nei skal ikke feige ut. har ikke noe å tape, kommer ikke til å se hun på skolen senere uansett (hun flytter i sommerferien, ikke ut av byen men hun må skifte skole) så tror ikke det kan bli serlig pinlig :)

Endret av el3ment3
Lenke til kommentar

Hun er sikkert bare redd for at hun liker deg mer enn du liker henne. Bare si at du liker henne, hvorfor må det være så vanskelig hele tiden? :p Eks: Jeg synes du er ei dritbra jente.

Er ikke verre enn det, så blir hun sikker på at du liker henne, evt så kan hun da si (dersom hun faktisk bare vil være venn): ja, liker deg og men bare som venn.

Gutter bør være tydelige når det gjelder jenter og faktisk si hva de føler. Du må tenke på det at jenter analyserer alt gutter sier og gjør for å prøve å finne en mening bak det, en mening som ofte ikke er der fordi gutter ikke alltid tenker så mye som jenter :p

Lenke til kommentar

hun og 2 venniner inviterte meg med på en gå tur nå klokka 7. vi hadde det kjempe gøy (selv om vi nesten bare snakka og nesten ikke gikk noe) og snakka og lo masse. prøvde å få til litt kropskontakt. klarte å få til litt småsparking/beinflørting og da alle fire satt på sån svær rund huske så satt vi rygg mot rygg.

men da hun skulle sitte ved siden av meg (fordi hun måtte det for å få plass) virka hun ikke serlig keen på det desverre. men det kan hende det bare er meg som føler det slik :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...