raysv Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei, For tiden så har jeg et eldre digital kamera (Sony P50). Jeg går i dag igjenom aboslutt ALLE bildene jeg tar med det og etterbehandler de, dvs kjører auto levels, og muligens en auto kontrast på alle sammen i photoshop. Jeg føler at jeg må 99,9% av bildene blir mer riktig da, klarer dagens kameraer å få dette mer riktig så man slippe å dra alle innom photoshopen for å kjøre auto levels på de, eller er dette fortsatt et "problem" ? Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg føler at jeg må 99,9% av bildene blir mer riktig da, klarer dagens kameraer å få dette mer riktig så man slippe å dra alle innom photoshopen for å kjøre auto levels på de, eller er dette fortsatt et "problem" ? Kommer nok meget an på kameraet, du køber. Billederne fra nogle af kameraene i den billige ende, vil stadig have behov for efterbehandling. Billederne taget med mit eget Canon G3 har det kun sjældent, men det afhænger selvfølgelig også en del af, under hvilke lysforhold man tager billederne. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Ok. Når man leverer inn en vanlig film til fotobutikken, så behandler jo de disse bildene for deg så de skal bli riktige. Er det stort sett tilsvarende Levels i for eks. photoshop de retter på? eller er det flere ting? Eurofoto.no har også et tilbud om at hvis du betaler 1 kr ekstra pr. bilde du leverer inn for fremkalling av de digitale bildene, så skal de behandle de for deg. (Hvilke prosesser er det tenklig at de gjør? ) Hva slags behandling er det egentlig som er nødvendig for et bilde tatt med digital kamera? er det noen som man bør gjøre på alle bilder? eller er dette rett og slett smak og behag? Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Er svært for mig at svare på, hvad en forretning præcist gør, men nogle af de muligheder, der ligger i PhotoShop udover levels, er jo curves, muligheden for at rette et billede, hvis det fx. har fået et rødt farvestik. Kunne forestille mig, det var den slags ting, de gjorde...men der er jo så mange muligheder i PhotoShop, at man bliver helt svimmel.... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå