Gå til innhold

Salgspris på stasjonær

Anbefalte innlegg

# 1 Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Ba

# 1 Chieftec Smart Series 550W PSU ATX 12V V2.0, Standard, 2x 6pin PCIe, 4x SATA, 120

# 1 Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156 4xDDR3, ATX, GbLAN, 4phase power, PCI-Ex(2.0)x16

# 1 Intel Core? i5 Quad Processor i5-750 Quad Core, 2.66Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w

# 1 Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

# 1 XFX Radeon HD 5750 512MB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 700MH

# 1 Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 3.0Gb/s, 32MB, 7200RPM

3 års garanti på Komplett.no

Pris 8500,-

Kjøpt i Januar 2010. + en BenQ 22" V2400 Eco ? Skjermen kostet litt over 2000.

Lyden funker ikke på høyre side, så jeg frykter noe er defekt på lydkortet. Men dette skal vell komplett fikse på garantien.

Hvor mye kan jeg ta for PC + skjerm? Selges fordi jeg trenger laptop til studier

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukt datautstyr er generelt ikke verdt særlig mye, her blir det ekstra tuklete siden den har et ræva skjermkort og defekt lydkort. Jeg ville nok fått reparert det før den blir forsøkt solgt.

Med et fungerende lydkort og skjerm så vil jeg estimere salgspris til et sted mellom 2500 og 4500.

Lenke til kommentar

2500 for maskinen uten skjerm, legg på 1000 kr med skjerm.

Du har en dårlig strømforsyning, svakt hovedkort og svakt skjermkort. Du kan jo sikkert legge på 1000 kr uten noen grunn om du selger på finn.no da

Dette ble vel kanskje litt negativt? - Strømforsyningen er dugelig for en jevnlig bruker, ikke av de mest effektive, men helt anstendig for sin pris. Litt avvik på spenning, men stort sett bra. Skjønner ikke hva du legger i "svakt" hovedkort. Det er i økonomiklassen, men ytelsen ligger ikke i hovedkortet. Forøvrig leser jeg at det ikke har fått dårlig kritikk, tvert om. Skjermkortet er nok ikke det vasseste for en gamer.

Ville gitt 3000-3500 for maskinen. Tror ikke jeg hadde strukket meg til 4 for den.

Skjerm faller stadig i pris og har et enormt verditap. en 24" begynner snart å tangere 1000kr ny, kjøpte selv en 22" LED for 1000 kr på tilbud (i høst tror jeg?), så her ville jeg gitt maks 800, selv om det er en ganske ok skjerm.

Lenke til kommentar

Du har en dårlig strømforsyning, svakt hovedkort og svakt skjermkort. Du kan jo sikkert legge på 1000 kr uten noen grunn om du selger på finn.no da

Dette ble vel kanskje litt negativt? - Strømforsyningen er dugelig for en jevnlig bruker, ikke av de mest effektive, men helt anstendig for sin pris. Litt avvik på spenning, men stort sett bra. Skjønner ikke hva du legger i "svakt" hovedkort. Det er i økonomiklassen, men ytelsen ligger ikke i hovedkortet. Forøvrig leser jeg at det ikke har fått dårlig kritikk, tvert om. Skjermkortet er nok ikke det vasseste for en gamer.

Ville gitt 3000-3500 for maskinen. Tror ikke jeg hadde strukket meg til 4 for den.

Skjerm faller stadig i pris og har et enormt verditap. en 24" begynner snart å tangere 1000kr ny, kjøpte selv en 22" LED for 1000 kr på tilbud (i høst tror jeg?), så her ville jeg gitt maks 800, selv om det er en ganske ok skjerm.

Strømforsyningen følger ikke ATX-spesifikasjonene under load (for høy rippel), og vil skade komponenter. Hovedkortet er av typen med fire faser og vil hindre deg under overklokking på den måten at det kan sprenge og drepe prosessor også, skjermkortet er vi enige om.

Lenke til kommentar

Ikke glem at det er nesten halvparten av hva den kostet for over ett år siden. Hadde det nesten vært halvparten av nypris i dag, så skulle jeg kunne vært enig med deg.

Lenke til kommentar

Strømforsyningen følger ikke ATX-spesifikasjonene under load (for høy rippel), og vil skade komponenter. Hovedkortet er av typen med fire faser og vil hindre deg under overklokking på den måten at det kan sprenge og drepe prosessor også, skjermkortet er vi enige om.

I de anmeldelsene jeg har lest fikk de klokket greit med det (kan spørre seg om det er lurt over tid). Greit nok at det ikke har 32 faser og enorme kjøleribber, men HK er jo i økonomiklassen og ikke myntet på hard overklokk.

Ikke glem at det er nesten halvparten av hva den kostet for over ett år siden. Hadde det nesten vært halvparten av nypris i dag, så skulle jeg kunne vært enig med deg.

Såklart får en si seg enig eller uenig. Det er på ingen måte noen profesjonell vurdering. Under 3000 ville jeg ikke solgt den for. Bare HAF922'en ligger på rundt 800 kr nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...