North_Bridge Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Nå har jeg skaffet meg et nytt HK og en ny CPU. Pakken fikk jeg på posten her om dagen og startet med en gang å sette de nye delene sammen. Det biten gikk helt greit til jeg skulle starte windows. Det funket ikke helt bra, så jeg formaterte og instalerte win2k på nytt igjen. Denne gangen gikk det helt greit bortsett fra at den bruker litt langtid(lengre en med min gamle cpu) i oppstartfasen. Jeg har også satt CPU innstillingene i bios som egendefinert. Problemet er når jeg høyreklikker på Min Datamaskin og egenskaper ser du cpu type. på min står det "UNKNOW CPU TYPE". Systemet funker bra. CPU'en tikkker og går. Så det jeg lurer på er hvordan jeg kan få windows til å forstå at det er en AMD XP2500(barton) og hva slags innstillinger jeg må bruke i bios siden CPU min ikke var forhåndsinnstilt der(bare AMD XP2400,2600,2700 og 3000 tror jeg). Kunne noen har hjolpet meg med det hadde det blitt bra. CPU er ikke klokka Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Oppdater BIOS (flash) ... står bruksanvisning i boka som følgte med hovedkortet ... du harr sikkert ver 1.X (ikke 2.0) CPU innstillingene skal være 11 X 166 (ratio x FSB) ca. 1.8 GHz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå