Gå til innhold

Ny liten, hendig laptop

Anbefalte innlegg

Hei!

Lillesøs har konfirmasjon om et par uker, og vil bruke noe av pengene sine på en ny laptop. Hun har, som de fleste 15-årige jenter på hennes alder, veldig lyst på en Mac. Jeg selv har aldri vært noen fan av Mac, men jeg vet at det muligens hadde passet henne bra. (Jeg får opp til flere telefon-samtaler i uken fra en frustrert søster som har klart å fucke opp et eller annet i Windows).

Bruksområder for henne er skolearbeid (tekstbehandling, excel, powerpoint etc.), fotoredigering, facebook og muligens se litt på film i ny og ne.

Det er også veldig viktig for henne at den er lett og hendig, og vil at den skal være tynnest mulig.

Jeg har selvfølgelig sett en del på MacBook Air, men da hun syns 11" er litt for lite, og 13"'en koster fra 11k og oppover, blir det lite aktuelt. Jeg tenker prisklassen ligger på maks 8500, men dess billigere dess bedre selvfølgelig.

Så, hvilke laptoper finnes det der ute som passer beskrivelsen over? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med http://www.multicom.no/MSI-NB-X-Slim-340-134-WXGA-C2S-SU3500-14G/cat-p/c/p2455087 ? I følge bildet er denne liten, men maskinvaren er billig.

Så jeg ville anbefale linux/XP isteden her.

Mac/Apple går vel sikkert, også, kanskje en macbook?

Alternativt: VPCEE3M1E/WI nå kan jeg ikke si denne laptopen virker litt ut som en macbook bare et annet merke.

Sony pleier å være dyre, og tar forbehold å endre betingelsene uten forvarsel.

Men jeg tror disse alternativene er blandt de største her.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Denne. MacBook Pro til svært gunstig pris. Mye mer solid, og med mer up-to-date innmat enn "vanlig" Mac. Litt over budsjettet, javel, men absolutt verdt det - til Mac å være.

Windows XP frarådes på det aller sterkeste, det er rett og slett foreldet.

Linux også, til det er brukervennligheten for dårlig, og særlig til folk som ikke er særlig datakyndige.

Hvis demovare virker skummelt, så denne. "Vanlig" MacBook. Foreldet prosessor, men skal nok duge plenty til den bruken som er skissert.

Edit: Jo, det er Core i5 2410 Sandy Bridge på den i den øverste lenken.

Når det gjelder kjøp av demovare: Ta kontakt med forhandler, få dem til å fortelle deg nøyaktig hvordan maskinen ser ut, og om det er noen feil eller mangler ved den. Få dette skriftlig også. Hvis det da viser seg at den maskinen du får er noe annet enn det de beskriver den som, står du som forbruker temmelig trygt likevel. Men i utgangspunktet vil ikke forhandleren selge deg en maskin som de vet vil komme i retur. Original nypris på denne er vel en 13-14 tusen?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Skal man først ha Apple, syns jeg man brude påkoste seg en ny en.

Spessielt når det gjelder laptop.

Den mac maskinen er vel kanskje ikke sandybrige? Men funger sikkert.

XP funger jo bare oppdateringer ikke finnes like hyppig som før.

Men ja når maskinen ikke leveres med XP i utgangspunktet så er det ikke så enkelt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...