Gå til innhold

Elektrisk støvblåser til datarens

Anbefalte innlegg

Hallo!

Noen som kan anbefale en elektrisk støvblåser til datarens?

Har funnet en, "Metro Vacuum ED500 DataVac", men jeg klarte ikke å finne ut om det fins en versjon av den som funker på Norsk strømstøpsel.

Takk på forhånd!

Endret av Jef_Lebowski
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir i alle tilfeller snakk om en elektrisk støvblåser, ikke elektronisk.

Mvh Flisespikkern :innocent:.

Fra spøk til alvor: Jeg vet ikke hvordan denne DataVac'en er bygget, men generellt ved alle støv-sugere eller -blåsere, så er det lett for at det bygger seg opp statisk elektrisitet. Det er mulig det er tatt spesielle hensyn til dette, siden den ut fra navnet å dømme ser ut til å være påtenkt å brukes til elektronikk, men ellers; vær forsiktig med hva du berører med støvsuger/støvblåser. Statisk elektrisitet kan bety døden for elektronikk.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Er enig i at det ikke blir dyrt hvis man bare bruker en boks til 49,- i året, eller noe sånt. Brukte i hvert fall over 10 bokser i året før jeg gikk over til kompressor. Metro DataVac koster ca. 400-500 kroner.

Hva med å faktisk støvsuge huset fra tid til annen?? Eller du har kanskje ikke støvsuger?? :tease:

Lenke til kommentar

må den fungere med norsk støpsel da? hva er frekvensen på den? og spenning? 2 fase eller 3 fase? selvsakt er den 2 fase. støpselet er det ikke noe i veien med. bare klipp det av og sett på den norske standard. ja du har lov til dette selv om du ikke er utdannet elektromontør eller lignende.

Lenke til kommentar

må den fungere med norsk støpsel da? hva er frekvensen på den? og spenning? 2 fase eller 3 fase? selvsakt er den 2 fase. støpselet er det ikke noe i veien med. bare klipp det av og sett på den norske standard. ja du har lov til dette selv om du ikke er utdannet elektromontør eller lignende.

Den må i hvert fall fungere på 220-240 volt. Har lite lyst til å kjøpe en 500 watt adapter i tillegg. Bytte ledning på den så den passe til norsk støpsel er ingen problem så lenge jeg finner en som fungerer på 220-240 volt.

Lenke til kommentar

Er enig i at det ikke blir dyrt hvis man bare bruker en boks til 49,- i året, eller noe sånt. Brukte i hvert fall over 10 bokser i året før jeg gikk over til kompressor. Metro DataVac koster ca. 400-500 kroner.

Hva med å faktisk støvsuge huset fra tid til annen?? Eller du har kanskje ikke støvsuger?? :tease:

Don't disturb me while i'm cleaning my room! :innocent:

Lenke til kommentar

eneste du trenger å tenke på er spenningen den er beregnet for og frekvensen (Hz). jeg selv bryr meg lite om frekvensen. eneste du kanskje vil merke er at den ikke suger så godt som den egentlig skulle i det landet den er beregnet for. hvis det er USA det er snakk om så er spenningen 110V og frekvensen 60Hz. det er like gale med underspenning som overspenning.

da trenger du en trafo.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hallo!

Noen som kan anbefale en elektrisk støvblåser til datarens?

Har funnet en, "Metro Vacuum ED500 DataVac", men jeg klarte ikke å finne ut om det fins en versjon av den som funker på Norsk strømstøpsel.

Takk på forhånd!

Vet ikke om du har funnet noe løsning enda. Men jeg har set på samme saken nylig selv. Får den på amazon for mellom 35-75$. Er ikke så nøye om støpselet passer, er bare å kjøpe en omformer på jula,biltema eller clas olson. Virker helt genialt. siden den er laget for rengjøring av pc'er (noe som ligger i navnet Data vac) og er anti statisk. Så er ikke noe bekymringer for statisk elekrisitet som bygger seg opp.

Lenke til kommentar

eneste du trenger å tenke på er spenningen den er beregnet for og frekvensen (Hz). jeg selv bryr meg lite om frekvensen. eneste du kanskje vil merke er at den ikke suger så godt som den egentlig skulle i det landet den er beregnet for. hvis det er USA det er snakk om så er spenningen 110V og frekvensen 60Hz. det er like gale med underspenning som overspenning.

da trenger du en trafo.

Vet ikke om du har funnet noe løsning enda. Men jeg har set på samme saken nylig selv. Får den på amazon for mellom 35-75$. Er ikke så nøye om støpselet passer, er bare å kjøpe en omformer på jula,biltema eller clas olson. Virker helt genialt. siden den er laget for rengjøring av pc'er (noe som ligger i navnet Data vac) og er anti statisk. Så er ikke noe bekymringer for statisk elekrisitet som bygger seg opp.

220 volt er den orginalt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...