Gå til innhold

problemer etter overklokking av P4 2.6GHz til 3.0GHz

Anbefalte innlegg

Først hva jeg har:

ASUS P4T-E

P4 2.6GHz PC400

512md RD-ram PC800

ASUS GF4 ti4400

Satte opp fsb til 115. maskinen startet fint opp. Den viste 3GHz i Aida32. Temp idle var det eneste jeg fikk målt, som var 41 grader. Klokket så grafikkortet til (engine clock) 290, og (memory clock) 300.

Så satte jeg i gang 3DMark2001. Den kom et stykke før skjermen ble svart, og ingenting skjedde. Satte da på viften som står i døren på mitt Chieftec kabinett. Startet opp maskinen og prøvde 3DMark igjen. Stakk en tur på do mens den kjørte. Da jeg kom tilbake, var det en blå skjerm, der det sto noe om at windows hadde slått av for å hindre maskinskade, eller noe slikt, samt noe om minne dump. Fikk litt noia og slo av før jeg fikk lest alt :oops:

startet maskine og gikk inn i bios. Satte alt tilbake til normalt. Problemet var da at etter at det kommer opp windowsXP, der det står en slik dings nede å teller(ser det ut som) så blir alt svart. Maskinen slår seg ikke av, men alt stopper og skjermen blir svart. Lot nå maskinen stå av en stund, koblet ut viften i sidedøren og startet. Nå funker alt. Men det lyser et svakt lys i HD lampa på kabinettet. Kan ikke huske at det lyste før. Lyset blir sterkere når HD jobber.

Så nå håper jeg at noen kan forklare hva som kan ha skjedde. Er litt redd for at jeg kan ha skadet noe. Alt er nå klokket ned til standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...