eli87 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Hei. Skal kjøpe meg ny pc i 5-6000 kroners klassen. mitt bruk er "hard" bruk. Jeg tar som regel knekken på pc'n med at jeg kjører for mange programmer på en gang. Mac er ikke et alternativ. med tanke på pris. Men har dere et forslag til pc, eller andre ting jeg må tenke på i forbindelse med kjøp? blir liksom litt for blond når jeg kommer til spesiellt prossessor? Intel Core i3 prosessor 2-generasjon Intel Core i3 prosessor AMD Phenom II Quad Core prosessor 2-generasjon Intel Core i5 prosessor Intel Core i5 prosessor AMD Athlon II X2 prosessor, ser jo for meg at jo høyre tall jo bedre er maskinen, men hva er forskjellen noen av disse som er så nye at di er lite stabile?? Tar gjerne i mot andre tips ang kjøp Lenke til kommentar
thomit Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Det at du liker å ha mange programmer oppe samtidig, gjør at du trenger godt med minne og en så kapabel prosessor som mulig. Jeg har derfor funnet fram til en liste over egnede kandidater til deg, basert på en maxpris på 6 tusen, og med minimum 4 GB RAM, og en helt ny Intel Core i5 prosessor. Her. Alle er 15,6-tommere, så hadde du sett for deg noe litt mindre, eller større - så kan du jo moderere den listen selv ved hjelp av filtrene. Men 17-tommere er som regel dyrere, og 14-tommere må vi gå ned litt på prosessorkraft, til en Core i3. AMD-prosessorer bør bare vurderes ved akutt pengenød i disse dager, da de er kommet helt i bakleksa i forhold til Intel - særlig bærbarprosessorer. Endret 25. mai 2011 av thomit 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Nå skriver trådstarter ingenting om bruksområde, ønsket skjermstørrelse eller krav til funksjonalitet, men hvis det er snakk om en bærbar PC, så er jeg svak for Toshiba Satellite R830. Dette er "billigutgaven" av Toshiba Portege R830 men den står ikke mye tilbake for storebroren (og i USA selges den faktisk under Portege-navnet). Tviler på det finnes mange, om noen, ultraportable med tilsvarende vekt og byggekvalitet, som samtidig har innebygd optisk drev. Endret 25. mai 2011 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Jepp, en hel tusing. Hvis trådstarter kan nøye seg med en 15,6" slepbar, så går det 13 på dusinet av dem. Da vil jeg anbefale å kjøpe en med Sandy Bridge-prosessor, som f.eks. ASUS X53E. EDIT: man kan fortsatt få tak i ASUS og ACER 13,3" laptoper til 5-6000, men da er det snakk om forrige prosessorgenerasjon, og optisk drev er ikke innebygget. Endret 25. mai 2011 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
eli87 Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Supert tusen hjertelig takk Ha en fin dag:) Lenke til kommentar
eli87 Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Det at du liker å ha mange programmer oppe samtidig, gjør at du trenger godt med minne og en så kapabel prosessor som mulig. Jeg har derfor funnet fram til en liste over egnede kandidater til deg, basert på en maxpris på 6 tusen, og med minimum 4 GB RAM, og en helt ny Intel Core i5 prosessor. Her. Alle er 15,6-tommere, så hadde du sett for deg noe litt mindre, eller større - så kan du jo moderere den listen selv ved hjelp av filtrene. Men 17-tommere er som regel dyrere, og 14-tommere må vi gå ned litt på prosessorkraft, til en Core i3. AMD-prosessorer bør bare vurderes ved akutt pengenød i disse dager, da de er kommet helt i bakleksa i forhold til Intel - særlig bærbarprosessorer. Denne lista blir den forandra fra gang til gang?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå