Gå til innhold

Vurdering av min Seagull S6

Pstereo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å fikse opp min akustiske gitar, en Seagull S6, evt. for så å selge den.

Men jeg lurer fælt på hvor gammel denne gitaren er? Mtp. at den er litt 'banged up' (se bilder) lurer jeg også på hva som er riktig pris å ta for den, dersom jeg skulle bestemme meg for å legge den for salg?

På innsiden av gitaren står det:

---------

Model / Modele Serie / Serial

Seagull (6) 51400

---------

Jeg vet at serienummeret skal kunne si noe om årgangen på gitaren (de to første tallene?), men hvordan jeg tyder det vet jeg ikke.

Jeg regner også med at det er en Seagull S6, selv om det bare står (6) inn den. Er det rett å anta? Har ikke funnet tegn på at det ikke stemmer ihvertfall.

Takker så mye for hjelp!!

889907.jpeg

889908.jpeg

889909.jpeg

889911.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Du viser ikke noe bilde av hele gitaren :( men klistremerket ser i alle fall ut til å komme fra en Seagull S6.

Ikke så lett å se 'banged up' på dine bilder, men en ekte S6 skal ha lokk av ceder-tre, og det tåler jo omtrent ikke håndtering i det hele tatt. Så lokket kan nok se temmelig slitt ut, sjøl om det ikke har vært utsatt for noe spesielt røff behandling. Egentlig ikke noe å gjøre med heller, dette er nedsiden av materialvalget.

En potensiell kjøper, som kjenner litt til materialet, vil nok vite hva han kan vente seg :yes:

Gran har mye bedre holdbarhet, men mange synes ceder har like gode akustiske egenskaper :hmm:

Når det gjelder datering, ser det ut til at du har en gitar eldre enn 1993 :yes: For det var visstnok da Godin (produsenten) startet med 8-siffers serienummer, der man kan lese årstall fra de 2 første siffer.

Prøv med en epost til Seagull eller Godin, kanskje vil de være behjelpelig med datering.

Salgspris blir selvfølgelig avhengig av hvor slitt den er, og hvor mye en potensiell kjøper vektlegger dette.

Dette er ingen dyr modell i utgangspunktet, og du bør vite at man kan kjøpe en ny Seagull S6 for ca 4000 kr her i landet.

Hvorfor selge - Spill heller :)

_________

GAu

Lenke til kommentar

Tusen takk for flott informasjon! Virkelig!

Hvorfor selge ja... Nei, den står bare å støver ned nå - dessverre. Noen andre får nok mer glede av den enn meg!

Treet virker ganske som ganske skjøre greier, men det er veldig fin lyd i gitaren. Skal sende mail - tenkte ikke engang tanken!

Her er forøvrig bilde av hele gitaren, samt litt av der treet ikke er helt bra:

891035.jpeg

891036.jpeg

891040.jpeg

Har du noen formening om hva som er riktig pris for en den? Vil hverken ta for mye eller for lite... :)

EDIT: Bildene blir ganske dårlige ser jeg.

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...