Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i hodet pågrunn av slag?

fsx v1.1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Normalt å få vondt i hodet etter harde slag. Grunnen til at du ikke gjorde så vondt da ble slått, er at du mest sannsynlig boblet over av adrenalin. Etter min erfaringer er det helt normalt, men jeg er jo ikke deg så jeg vet ikke hvor hardt slaget var eller hvor vondt du har i hodet. Hvis du er redd for at det er noe ille kan du alltid oppsøke lege, men det er vanlig å få vondt i hodet etterpå.

Lenke til kommentar

Nei, den er har en veldig bløt konsistens, pluss at du hodeskallen som beskytter hjernen. Har hodet hovnet opp? Da er det mest sannsynlig hodeskallen som har hovnet, lik som når du forstuer foten. Hvor ble du slått forresten, og hvor lenge siden? Ble selv engang slått i bakhodet j*vlig hardt og det gjorde vondt på det punktet i 1- 2uker, men det var ikke noe farlig ;) Nylig fikk jeg også flere slag mot panne(aktiv kampsport utøver), fikk blåmerker der i 2- 3 dager, men igjen ikke noe farlig.

Lenke til kommentar

Hei jeg ble sått i hodet av knyttneven en gang men gjorde ikke vondt men jeg har hodepine så lurte jeg på om jeg om det er pågrunn av da han slo meg i hodet var jo ikke vont

Ble du slått i hodet for noen timer siden, eller lenge siden?

Lenke til kommentar

Uten at jeg er noen lege så tenker jeg at slaget kan ha gjort at musklene i nakken din har stivnet/hovnet litt opp. Det kan igjen føre til hodepine. Men er du bekymret så er nok det beste å snakke med en lege.

Lenke til kommentar

Hvis ikke personen brukte en eller annen gjenstand å slå deg med tviler jeg på at han klarte å gjøre noe særlig skade. Med mindre han brakk nesen din, noe som tydeligvis ikke har skjedd.

Du kan prøve å drikke vann, stikke vekk fra PC'en og slappe av en stund, uten at det er så veldig mye bråk og stress rundt deg. Vil nok gå over i løpet av noen timer.

Hvis det er veldig plagsomt kan du ta en hodepinetablett. Det går greit å ta hodepinetabletter en gang i blant, men ikke gjør det i ett sett sånn som enkelte jenter ofte gjør.

Edit:

Hvis hodepinen varer unormalt lenge burde du oppsøke lege snarest, siden du kan ha fått hjernerystelse. Unormalt lenge er et par dager i strekk

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...